Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

08-02-2010 17:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een kuurtje achter de rug ivm blaasontsteking. Had al 3 weken vage klachten, niet constant maar soort van aanvallen dat ik ineens 3x per uur naar de wc moest en een naar gevoel had vooral na het plassen dat soms een uurtje duurde. Heb vanmorgen nu mijn kuurtje op is mijn urine laten testen en er zitten geen bacterien meer in, maar ik heb nog wel last. Doktersassistente was verbaasd en ik moet het nu een tijdje aankijken en veel water drinken, vitamine C en cranberry pillen slikken (dat doe ik allemaal evenwel al een tijdje). Zijn er meer vrouwen die na een kuurtje wel "schoon" waren maar niet helemaal klachtenvrij? Misschien zijn er ook nog goede tips?
Volgens mij moet je tijdens een kuur juist niet zo veel drinken omdat de ab dan ook erg verdund wordt. Maar verder heb ik alleen heeeeel veel drinken als tip.
En ook niet vaak naar de wc lijkt me. Dan plas je de AB weer snel uit.

Ik heb het ook 1 keer gehad, dat ik na een kuur nog last had, dat is vanzelf weggegaan.
quote:isolde55 schreef op 08 februari 2010 @ 17:41:

Volgens mij moet je tijdens een kuur juist niet zo veel drinken omdat de ab dan ook erg verdund wordt. Maar verder heb ik alleen heeeeel veel drinken als tip.

Net als alcohol in je bloed niet sneller verdwijnt als je veel water drinkt, geldt dat dus ook n iet voor AB.

Juist veel drinken en veel plassen, dan 'spoel' je je blaas schoon.
Ja, dat herken ik wel maar denk dat het vanzelf over gaat. Er niet te veel meer op letten en erop vertrouwen dat het nu goed is dat helpt ook. Tenminste bij mij. Heb het ook wel gehad dat ik na zo'n kuurtje het idee had dat ik nog steeds klachten had.
nou... bij mij (ben een zeer gevorderde ervaringsdeskundige :( ) betekent dat doorgaans dat de kuur niet lang genoeg heeft geduurd en kan ik er vanuit gaan dat de BO weer terug komt binnen enkele dagen... :S Ik zou nu de kuur op is iig wel heel veel gaan drinken. Die pillen en cranberry enzo doen echt niets, dat is volgens mij allemaal placebo-effect....
veel drinken...vitamine C 1000mg en cranberrytabletjes hebben mij goed geholpen, en ik had 2 blaasontstekingen achter elkaar...met een week ertussen in december. Nu nergens meer last van, drink nog steeds veel water en de vitamine C tabletjes neem ik ook nog...
Kan zijn dat je nu wel klachten hebt, maar er geen bacterien zijn aangetroffen in je urine.

Misschien was de kuur toch te licht, had je nitrofuradantoine?
Heb je een nieuwe partner? Kan irriterend werken, zijn mijn huisarts eens. Maar toen heb ik nooit blaasontsteking gehad, wel klachten die erop leken. Uiteindelijk vanzelf overgegaan.

Dit soort dingen heeft ook vaak met weerstand te maken.
... en je billen niet naar voren afvegen maar naar achteren! daar zit juist een bacterie in, die blaasontsteking veroorzaakt... tis maar een weetje...
Bedankt voor al jullie tips. Ben er misschien ook wel teveel mee bezig. Heb trouwens geen nieuwe partner. Denk dat het gewoon een beetje moet "slijten". Als het binnen 1 week niet over is laat ik het gewoon opnieuw checken. Voor alle zekerheid ga ik gewoon door met veel water, cranberry pillen en Vit.C.
Je kan beter d-manose slikken dit is een stofje die in de cranberry zit, deze bind de bacterie en neemt mee bij het plassen. Werk in de apotheek en mensen zijn er erg positief over.
Vraag anders even of de HA je urine op kweek zet. Ik heb heel vaak blaasontsteking gehad en regelmatig schone urine. Omdat ik wel klachten had zet de HA het dan op kweek (niet zoals in het lab dat ze bepalen welke bacterie er in zit) en toen bleek altijd dat er toch nog wat zat.

Duurt een dagje en dan heb je al de uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven