Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking!

23-03-2010 07:46 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou.. mijn blaasontstekingvraag gaat niet echt meer op he..

***originele bericht***

Pff heb alweer een blaasonsteking! Heb al een paar dagen pijn in mn borsten en ze zijn wat groter, ben misselijk en zeurende pijn in mijn onderbuik. Tekenen voor mij dat ik een blaasontsteking heb. Bij mij gaat namelijk het plassen geen pijn doen, en ik hoef ook niet extreem veel. ( Echt alles gaat zeer doen, behalve mijn blaas. Vroeg aan de dokter hoe dat kon, maar die snapt het ook niet)

Maargoed, die blaasontsteking dus.. heel vaak als ik sex heb gehad met mijn vriend dan hou ik er een blaasontsteking aan over! We hebben al geprobeerd handen te wassen van te voren enzo, maarja dat is pas een downer haha!

Zoenen -> Handen wassen -> frutten -> condoom om..

Je begrijpt.. dan heb ik al bedacht wat ik aan ga trekken morgen, wat we eten en de boodschappen die gedaan moet worden

Iemand tips of suggesties? Dan ga ik zo weer even lekker in een potje plassen

***einde originele bericht***
.
.
Nee ik denk t ook niet, maarja.. ik weet het ook allemaal even niet meer..
Ik heb ff geslapen.. en dat hielp ook niet echt hahaha! Damn.. nog 3 dagen en dan weet ik meer..

Ik vraag me alleen af wat ze nou precies doen als het op kweek gezet word.. ik kan het ook nergens echt goed terug vinden helaas.

Gaan ze dan alsnog opzoek naar dat stomme hcg of andere bacteries?
quote:Kabouter23 schreef op 23 maart 2010 @ 18:14:

Ik heb ff geslapen.. en dat hielp ook niet echt hahaha! Damn.. nog 3 dagen en dan weet ik meer..

Ik vraag me alleen af wat ze nou precies doen als het op kweek gezet word.. ik kan het ook nergens echt goed terug vinden helaas.

Gaan ze dan alsnog opzoek naar dat stomme hcg of andere bacteries?

Meestal gaat het dan naar het ziekenhuis, zij zetten het dan op kweek, dat wil zeggen dat ze kunnen na gaan of je een beginnende blaasontsteking hebt of dat je nog "naweeen hebt van een blaasontsteking" die je pas gehad hebt en nu voorbij is.

Trouwens sommige huisartsen kunnen de urine ook zelf kweken. Dan gaat hij 24 uur in het 'kweekapparaatje'.

Bij de huisarts doen ze alleen maar een stick in de urine en dan controleren ze die op nitriet en/of bacterieen, als die stick kleurt bij nitriet en bacterieen heb je een blaasontsteking. Als dat niet het geval is en je toch de klachten/vermoeden hebt op een blaasontsteking zetten ze hem meestal even op de kweek.

Maar op kweek zetten heeft niks te maken met of ze na kunnen gaan of je zwanger bent ja of nee.
.
.
Bedankt beide! En ik ben ook blij dat deze huisarts mij serieus neemt (nouja ze heeft me gevingerd )! Die ik eerst had deed dat nooit!

Ja sorry hoor.. ik vind het gewoon eng/raar/spannend allemaal! Pfffff!! Ik wilde echt alleen maar weten van die blaasontsteking haha en nu word het ineens allemaal zo serieus.. jakkie!

(Waar blijft Star trouwens met haar opbeurende opmerkingen )
Snap er nog steeds geen ruk van.. ben zo misselijk, en daardoor eet ik al een paar dagen slecht. En ik zat de bijsluiter van die pillen te lezen (Want ik hou echt niets binnen, dus ik keek of het ook zonder eten mag) Staat er bij bijwerkingen: misselijkheid en verminderde eetlust.. hahah er blijft niets van me over
.
.
Kabouter, ik heb met je te doen! Wat vervelend voor je! Ik ben heel benieuwd wat er vrijdag uit gaat komen.

Mijn laatste nieuws is dat de assistente nu bevestigde dat ik een E-colli bacterie in mijn blaas heb; de boosdoener van een blaasontsteking en ja, dan heb ik de juiste antibiotica. Niet dus, als ik na 7 of 8 kuren binnen een paar maanden het elke keer terug krijg dan lijkt me niet dat het helpt.

Moet morgen weer urine inleveren om te kijken of het nu echt weg is na de laatste kuur. Ik betwijfel het. Het voelt nog steeds niet helemaal goed.

Ik slik ook cranberry pillen maar heb gelezen dat D-Mannose veel effectiever is dus ga ik dat maar halen of bestellen via Internet. Weet niet of ze het bij de drogist hebben.
quote:Lovable schreef op 24 maart 2010 @ 14:52:

Kabouter, ik heb met je te doen! Wat vervelend voor je! Ik ben heel benieuwd wat er vrijdag uit gaat komen.

Mijn laatste nieuws is dat de assistente nu bevestigde dat ik een E-colli bacterie in mijn blaas heb; de boosdoener van een blaasontsteking en ja, dan heb ik de juiste antibiotica. Niet dus, als ik na 7 of 8 kuren binnen een paar maanden het elke keer terug krijg dan lijkt me niet dat het helpt.

Moet morgen weer urine inleveren om te kijken of het nu echt weg is na de laatste kuur. Ik betwijfel het. Het voelt nog steeds niet helemaal goed.

Ik slik ook cranberry pillen maar heb gelezen dat D-Mannose veel effectiever is dus ga ik dat maar halen of bestellen via Internet. Weet niet of ze het bij de drogist hebben.De E-coli bacterie leeft in je dikke darm en komt met je ontlasting mee naar buiten. Dus waarschijnlijk (of eigenlijk bijna zeker) heb je die gekregen, door als je naar de wc bent geweest, je af te vegen van achter naar voor ipv voor naar achteren. Dus je hebt die bacterieen vanuit je anus naar je plasbuis verplaatst, dat is dus de reden dat je vaak blaasontstekingen krijgt!!
Dat kan het geval zijn, maar denk ook aan het dragen van strings (besmetting via de stof) of überhaupt tijdens de seks iets in je vagina (laten) steken dat daarvoor in je anus gezeten heeft, zonder dat het tussendoor goed gewassen is.

Vooral de eerste wijze van besmetting schijnt een vaak voorkomende veroorzaker te zijn van blaasontstekingen door E-coli bacterieën, heb ik begrepen...
quote:qwertu schreef op 24 maart 2010 @ 22:46:

Dat kan het geval zijn, maar denk ook aan het dragen van strings (besmetting via de stof) of überhaupt tijdens de seks iets in je vagina (laten) steken dat daarvoor in je anus gezeten heeft, zonder dat het tussendoor goed gewassen is.

Vooral de eerste wijze van besmetting schijnt een vaak voorkomende veroorzaker te zijn van blaasontstekingen door E-coli bacterieën, heb ik begrepen...Weer goed gesproken qwertu Wij zijn met zijn tweeen een goed medisch team
Hahah nou vertel mij dan even wat ik heb
quote:Kabouter23 schreef op 25 maart 2010 @ 08:21:

Hahah nou vertel mij dan even wat ik heb

Haha daar heb je me, dat weet ik dus niet

Nog een dagje he!! Komt goed morgen :-)
Blaasontstekings-experts, een vraag: ik heb regelmatig een blaasontsteking en ik ben nu ook weer aan de beurt. De huisartsassistente zegt dat er geen nitriet in mijn urine zit, maar wel bloed en iets anders, waardoor ze weet dat het een ontsteking is.

Ik heb ook al twee keer een nierbekkenontsteking gehad.

Wat kan ik doen? Wat is er aan de hand met mij? Mijn urine was deze keer zelfs rozig met floebertjes (getver) erin. Ik maak me erg ongerust!
Appelsientje, gewoon even een afspraak bij de huisarts maken en dit dáár voorleggen. Als je zo vaak blaasontsteking hebt, dan is het wellicht zinvol om een uroloog te zien. Maar dat kan je huisarts beter beoordelen dan wij...
Hahahah en ik ben geen medisch team hoor. Ik heb vroeger heeeeeeel vaak blaastontsteking gehad, heb ook preventief aan de antibiotica gezeten, dus ken het klappen van de zweep wel intussen.
Kabouter, je bent niet de enige die geen pijn heeft van blaasontsteking hoor. Ik krijg het pas door op het moment dat bij mij koorts rap oploopt en ik pijn in mijn rug krijg. Maar dan ben ik al bijna te laat (nierbekken ontsteking).

Enige preventieve wat ik kan bedenken is veel drinken en goed uitplassen en letten op je weerstand. Blijkbaar is je blaas een zwakke plek die snel ziek wordt?
Oh sorry, lees nu dat je denkt aan mogelijke zwangerschap of chlamydia zelfs. Hmmm, beetje rare reactie van mij dan. Tja, borstklachten heb ik idd nog nooit van gehoord bij blaasontsteking.

Succes, hoop dat het meevalt.
Hai!

Nou ik heb de uitslag al, en er is niets gevonden in mijn urine. Moet wel mijn AB kuur afmaken en dan maandag weer terug komen voor een uitstrijkje.

Ik heb echt enorme menstruatiepijn joh! Niet normaal.. en chlamydia lijkt me echt niet kunnen.. maarja nog maar een paar dagen in spanning zitten.. Heb ook amper gegeten vandaag.. een broodje ham.. ik ben echt te misselijk
ik word ook erg misselijk van de anti-biotica die je voor blaaontsteking krijgt.
Ja ik weet het.. maar ik was al enorm misselijk, en nu is het alleen maar erger..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven