Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking!

23-03-2010 07:46 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou.. mijn blaasontstekingvraag gaat niet echt meer op he..

***originele bericht***

Pff heb alweer een blaasonsteking! Heb al een paar dagen pijn in mn borsten en ze zijn wat groter, ben misselijk en zeurende pijn in mijn onderbuik. Tekenen voor mij dat ik een blaasontsteking heb. Bij mij gaat namelijk het plassen geen pijn doen, en ik hoef ook niet extreem veel. ( Echt alles gaat zeer doen, behalve mijn blaas. Vroeg aan de dokter hoe dat kon, maar die snapt het ook niet)

Maargoed, die blaasontsteking dus.. heel vaak als ik sex heb gehad met mijn vriend dan hou ik er een blaasontsteking aan over! We hebben al geprobeerd handen te wassen van te voren enzo, maarja dat is pas een downer haha!

Zoenen -> Handen wassen -> frutten -> condoom om..

Je begrijpt.. dan heb ik al bedacht wat ik aan ga trekken morgen, wat we eten en de boodschappen die gedaan moet worden

Iemand tips of suggesties? Dan ga ik zo weer even lekker in een potje plassen

***einde originele bericht***
Pure cranberrysap, bij de natuurwinkel. Neem wel de gezoete, anders ligt het glazuur van je gebit

En een blaasontsteking na de sex komt omdat je niet gelijk na de sex de bacterieën eruit plast. Niet romantisch, maar als je een blaasontsteking wilt voorkomen....

En vermijd contact tussen anus/ontlasting en je plasbuis. Dus niet heen en weer hoppen met wat dan ook
Haha bedankt! Maar ik ga al elke keer naar het toilet.. het is een beetje een familiekwaaltje begreep ik van mijn oma! (berichten waar je niet op zit te wachten hahah!)
Of cranberrypillen van Monarda. Bij Etos enzo te koop. Elke dag eentje.

En als je een blaasontsteking hebt, dan 2 per dag als kuurtje.
Bij mij helpt veel drinken, direct naar de wc gaan na de seks enzo ook allemaal niet.

Maar die pillen als voorzorg wel!
Ik ga nu even naar de dokter Nouja naar de assistente haha!

"Hier, lekkere warme appelsap!"

En dan ga ik vanmiddag eens kijken voor die cranbarry pillen
Vond het trouwens echt jammer dat je er niet was Kabouter. Volgende keer wel komen hoor.
Ja sorry meis, ik had er ook enorm veel zin in!
Stil nou! Ik heb nog niet geplast sinds ik wakker ben, ik verzamel een heul mooi plasje voor de assistente maar nu gaat t echt heel zeer doen! En als jij blijft leuteren dan kom ik er nooit!!
Sorry!
tossow!
Succes! Heel vervelend, ik heb er ook regelmatig last van. En zorg er voor dat je potje/flesje goed dicht zit in een plastic tasje.... Ik heb nu twee keer gehad dat mn bakje leeg was gelopen... En één van die keren drupte mijn plasje ook nog op de balie... ik schaamde me dood
Daar hebben ze van die mooie potjes voor bij de apotheek, Ratteke
Oh bah. Das idd niet fijn, Ratteke.

Ben ik ook altijd bang voor.

Ik heb een keertje een heel klein beetje een paar dagen in zo'n potje in mijn tas laten zitten. :puke:
quote:misschicken schreef op 23 maart 2010 @ 08:19:

Daar hebben ze van die mooie potjes voor bij de apotheek, Ratteke Ik heb er nu ook maar een gevraagd voor de volgende keer... Tupperware sluit dus niet zo heel goed af, hahaha
Ah gatverdegadver Brum!
Ja dat was ook erg vies idd.
Hoi Kabouter. Als je meer dan 4 a 5 keer per jaar een blaasontsteking hebt of ze komen kort op elkaar dan is het verstandig om je door te laten verwijzen naar de uroloog. Die kan dan kijken of er onderliggende oorzaken zijn die behandeld kunnen/moeten worden.

Als de ontstekingen altijd opkomen na het vrijen schrijven ze ook nog weleens antibiotica voor waarbij je er na iedere vrijpartij 1 in mag nemen ter voorkoming van klachten. Ook niet romantisch, maar iedere keer een blaasontsteking na afloop werkt denk ik ook niet echt lustopwekkend.

Voor wat betreft de cranberrietabletten. Je kunt gewoon de goedkoopste tabletten halen. Die werken even goed als de duurdere varianten.
Wat goed helpt is om na sex een vaginale douche te gebruiken. Die kan je o.a bij Het Kruidvat kopen. De "zure zeep" zorgt voor een goed milieu waardoor je niet snel een blaasontsteking krijgt.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Kabouter, probeer eens Dmannose! Kun je online bestellen. www.schoneblaas.nl dacht ik.

Ik heb jaren klachten gehad, en werd gek van steeds weer een antibioticakuur. Dat is zooo slecht voor je. Half jaar geleden was het weer eens raak en toen ipv een antibiotica er eeen Dmannose kuur tegenaangegooid en de blaasontsteking ging over plus sindsdien er geen last van gehad (en ja, veel sex gehad )
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:arrasje schreef op 23 maart 2010 @ 08:28:

Wat goed helpt is om na sex een vaginale douche te gebruiken. Die kan je o.a bij Het Kruidvat kopen. De "zure zeep" zorgt voor een goed milieu waardoor je niet snel een blaasontsteking krijgt.

Onzin. Je krijgt een blaasontsteking omdat er bacterieën in je plasbuis komen en daar gezellig gaan klieren.

Daar helpt geen vaginale douche tegen. Bovendien is dat ook zooi en totaal overbodig, je vagina is zelfreinigend.
Ja, zo'n potje wat ik heb, kost 14 euro. Voor 30 pillen. Maar ben bang dat die goedkopere niet werken.
Wat vervelend dat je zo vaak blaasontsteking hebt!

Vroeger heb ik er ook heel veel last van gehad...en ja ook na de sex.

Net zoals jou voelde ik het ook niet bij plassen waardoor het "doorschoot" naar mijn nier en ik een nierbekkenontsteking kreeg en in het ziekenhuis belandde. (heb maar 1 nier)

Ik ben bij een uroloog geweest en bij onderzoek bleek dat ik een soort aften in mijn blaas had zitten die telkens opnieuw de blaasontsteking veroorzaakten.

Na behandeling ben ik er vanaf en het is nooit meer teruggekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven