Gezondheid alle pijlers

Blaasontstekingen altijd voorafgaand aan menstruatie

18-05-2009 13:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit? Ik heb regelmatig terugkerende blaasontstekingen. Nu viel mij recent op dat ik deze altijd krijg voorafgaand aan mijn menstruatie.

Weet iemand waardoor dit kan komen?

Tevens heb ik ook ergens gelezen dat je blaasontstekingen van de pil kan krijgen en met name Yasmin omdat dat je blaasslijmvlies kan beinvloeden?. Weet iemand hier toevallig ook meer over.

Verder ben ik natuurlijk als doorgewinterde blaasontstekings expert op de hoogte van hoe te voorkomen en wat te doen zoals:

Plassen na seks

Veel vitamine c

Cranberrie

Katoenen ondergoed etc etc

Ik ben iig de antibioticakuren meer dan zat en probeer het nu ook via de vitamine c en cranberrie d manose tabletten.

Maar mocht iemand dus meer weten over de link tussen pil, menstruatie en blaasontsteking dan hoor ik het graag.

Bedankt!
Heel veel drinken als je het voelt aankomen. Echt veel.

Misschien komt het omdat je voor je menstruatie ook vocht vast houdt.
Ik krijg enkel blaasontstekingen van seks.
Ik krijg ze ook uiteindelijk door seks (vermoed ik) maar ik ben dus kennelijk alleen gevoelig voor mijn menstruatie de overige dagen van de maand krijg ik er nml nooit een.

Veel drinken doe ik nu zeker, en ik slik ook al preventief cranberrie met d manose en vitamine c en daarnaast ook nog eens aparte vitamine c tabletten. Denk er echter aan om de dosering van C te verhogen.

Maar dat vocht vasthouden zou zomaar kunnen.
Ik zweer echt bij cranberry

Gebruik die van de hema, elke dag een pilletje en nooit meer last. Hoera! Hopelijk werkt dit bij jou ook.

En anders misschien een idee om de dagen voor de menstruatie een condoom te gebruiken ivbm met minder kans op bacterieoverdracht?
Ik ben ook een doorgewinterd en ervaren op t gebied van blaasontsteking.

Hormonen kunnen zeker een invloed hebben op blaasontsteking. Ik heb de nuvaring en dat zou ook voor extra problemen kunnen zorgen.

Verder idd na seks (en niet plassen) maar ook na een heftig avondje stappen met veel alcohol.. hihi...

Ik gebruik veel homeopatische pillen.. Cranberry, vitamine C 1000, nog iets (weet ff de naam niet) en nu D mannose.. Laatst ging ik naar de dokter, had ik geen ochtend urine ingeleverd maar van iets latre die dag, helaas konden ze niets vinden.. Dus toch maar ochtendurine gaan inleveren want soms helpt het homeopatische ff niet en heb je een kuurtje nodig.. Dat is mijn opvatting in ieder geval..

Ik las overigens wel dat wanneer je D mannose gebruikt je ff geen vitamine C en cranberry moet gebruiken. Je urine word dan te zuur waardoor de bacterien als t ware gaan slapen.. Dus alleen D mannose zou voor de duur van .... ?? voldoende moeten zijn.. als t over is kan je uiteraard weer beginnen met je preventieve 'behandeling'..
hey,

ik heb nu al een jaar lang (meer zelfs) last van constant blaasontsteking die soms niet eens weg gaat via de antibiotica kuur.

Nou ben ik van de pil verandert naar yasemin en sinds dien heb ik er eigenlijk last van.

ben benieuwd waar je gelezen hebt dat yasemin je blaasslijmvlies beinvloed?
Ik heb al jaren hetzelfde probleem en er is geen éne dokter die je gelooft.

Ik heb dan na jaren van pijn gestopt met de pil (diane) en de blaasontstekingen verdwenen.

Nu heb ik last van de overgang ( vapeurs), en het enige doeltreffende dat helpt is de pil !!!!

Eerst kreeg ik een gewone pil en na 1 maand terug een blaasonsteking, dan maar een andere pil, de pleisterpil,

dat ging een jaar goed tot ik 2 maand geleden terug blaasontstekingen kreeg.

Nu moet ik kiezen tussen blaasontstekingen of vapeurs !!!???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven