Gezondheid alle pijlers

Blaasontstekingsgevoel

26-12-2010 11:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had even een vraagje. Ik heb inmiddels al een jaar of tien blaastonstekingen. Ik had dit vroeger wel zo 13 keer per jaar en dus veel antibioticakuren gehad. Ooit bij uroloog onderzocht, onderhoudskuur gehad etc maar niets uitgekomen. Drie jaar geleden bevallen en daarna nooit meer last gehad. Gekke is dat ik al wel jaren de symptomen heb. Maar als ik dan een kweekje liet doen kwam er telkens uit dat ik geen BO had. Nu afgelopen dagen ook weer dan heb ik vooral in de nacht echt dat nare volle gevoel in mijn blaas. En twee weken terug ook pijnlijke beetjes plassen. Volgende dag is alles dan weer over totdat ik in de avond moe word en dan komt soms dat nare onderbuikgevoel omhoogzetten. Herkent iemand dit? Ben ook nog een jaar geleden bij de arts gweest voor echo's en zo maar was verder niks te zien. Tevens op soa getest en dit was ook goed.
Ik heb dit ook jaren gehad, tot ik bij een blaas fysio in behandeling was en er ontdekt werd dat alleen mijn sluitspier (vn de blaas) heel gauw geirriteerd is.

Bij mij is het nu heel gauw over, ik neem een glas water met 2 van die cranberrypillen en dan is het meteen weg.

Heb ook ontdekt dat het meestal ontstaat op een dag met weinig drinken, bv. 2 koffie 's morgens en 1 thee 's middags, als ik dan om 5 uur naar huis rij kan ik er donder op zeggen dat het weer zo laat is.
Ik herken t wel, ik heb dit ook jarenlang gehad. Ik nam idd ook cranberrytabletten, dronk veel thee en zat vaak met n kruik tegen mn buik aan..
Ik heb in het verleden ook heel veel blaastontstekingen gehad. Ik krijg nu soms ook van die verschijnselen en bij een test komt er dan niets uit. Is meestal ook niet zo ernstig als een 'echte'. Heb van een arts begrepen dat mijn blaas gevoelig is. Heb er net als TF last van als ik te weinig drink, of juist te veel - maar dan alcohol (wat meestal gepaard gaat met te weinig echt vocht). Stress en vermoeidheid dragen ook nog hun steentje bij. Met genoeg rust en kruidenthee houd ik het nu goed onder de duim. Die cranberriedingen werken bij mij niet, althans dat heb ik zelf nooit gemerkt.
Ik ken het niet zoals jij het beschrijft. Maar wat ik doe als ik het gevoel van blaasontsteking heb, dan drink ik zo veel als ik kan. En dan stel ik het plassen zo lang mogelijk uit totdat blaas vol genoeg zit voor een lange plas. Meestal wacht ik zeker een uur of twee uur. Ook cranberry helpt!

Succes ermee!
Ik heb exact hetzelfde als TF. Op een dag waarop ik weinig drink, krijg ik eind het eind van de dag meteen last. Ik neem dan meteen 2 pillen van Blasecare waar ook D-mannose in zit. Ik ben er dan meteen weer vanaf!

Stom ook, dat ik elke keer weer vergeet om veel te drinken en die pillen ter preventie te slikken...
Ik ga dat dan idd ook maar is proberen!! Vanacht droomde ik ook de hele tijd dat ik moest plassen (en als je pech hebt plas je dan in je bed) ik werd wakker met die pijn in je onderbuik en tot vanochtend gebleven en nu compleet over. Idd ook wanneer ik in de avond nog erg druk of gestressd ben komt het ook opzetten. Heb nu net twee vitamine c tabletten ingenomen had helaas niks anders in huis. En zal wat extra drinken vandaag!
Ja ik herken dit wel enigzins.

Ik heb 10 jaar geleden voor het eerst blaasontsteking gehad en het hele jaar daarna had ik ook steeds het gevoel alsof ik blaasontsteking had. Maar als ik dan m'n urine liet testen bleek dat ik geen ontsteking had. Ik heb toen van alles geprobeerd omdat ik gek werd van dat vervelende gevoel. Wat mij enorm hielp was geen koolzuurhoudende dranken meer drinken, veel drinken, op tijd gaan plassen als je drang voelt en als het een beetje kan gaan plassen voordat je sex hebt (als je sex hebt).

Misschien kun je iets met deze tips?

Het is bij mij trouwens vanzelf weer over gegaan.
Koolzuurhoudende dranken drink ik al niet! Alleen aanmaak. Al heb ik toevallig gisteravond wel twee glazen cassis op! Dank je wel voor de tips zoiezo alle beetjes en opties helpen...
Ik hoop voor je dat tips voor jou ook gaan werken want het gevoel is knap vervelend!
Waar koop je die cranberriepillen?
quote:Zamirah schreef op 02 januari 2011 @ 17:16:

Waar koop je die cranberriepillen?Ik haal ze bij het kr*dv*at. Ik schreeft in mijn vorige post dat ik 2 pillen neem met een glas water, maar ik drink dan eigenlijk een paar glazen water over de hele avond. Het is die combi van pillen en veel water die helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven