Black outs
dinsdag 13 augustus 2013 om 02:17
Hallo,
Al een hele tijd heb ik last van black outs als ik in de auto zit, dat ik ergens rijd waar ik dagelijks langs rij en dat ik dan opeens de dingen om me heen niet meer herken... doodeng. Dit komt vooral voor als ik erg moe ben, het belemmert me vaak om ergens heen te gaan.
Nu heb ik al vaak gezocht op internet naar wat dit voor probleem kan zijn maar ik herken me dus in geen van al die dingen. Ik val bijvoorbeeld niet flauw, wordt niet licht in m'n hoofd of wat dan ook. Het enige wat ik ervaar is dat ik van het één op andere moment totaal geen idee meer heb waar ik ben, waar ik naartoe zou gaan... Geen lichamelijke klachten ofzo verder. het duurt soms maar een paar minuten en soms veel langer.
Ik snap natuurlijk dat ik hiermee naar de huisarts zou moeten gaan, maar ben nogal bang aangelegd. Zijn hier ook mensen die dit probleem ooit hebben gehad of wellicht nog steeds ervaren? mensen die enig idee hebben wat dit kan zijn en/of wat je eraan kan doen? Ik hoor graag van mensen die een zelfde iets ervaren.
Al een hele tijd heb ik last van black outs als ik in de auto zit, dat ik ergens rijd waar ik dagelijks langs rij en dat ik dan opeens de dingen om me heen niet meer herken... doodeng. Dit komt vooral voor als ik erg moe ben, het belemmert me vaak om ergens heen te gaan.
Nu heb ik al vaak gezocht op internet naar wat dit voor probleem kan zijn maar ik herken me dus in geen van al die dingen. Ik val bijvoorbeeld niet flauw, wordt niet licht in m'n hoofd of wat dan ook. Het enige wat ik ervaar is dat ik van het één op andere moment totaal geen idee meer heb waar ik ben, waar ik naartoe zou gaan... Geen lichamelijke klachten ofzo verder. het duurt soms maar een paar minuten en soms veel langer.
Ik snap natuurlijk dat ik hiermee naar de huisarts zou moeten gaan, maar ben nogal bang aangelegd. Zijn hier ook mensen die dit probleem ooit hebben gehad of wellicht nog steeds ervaren? mensen die enig idee hebben wat dit kan zijn en/of wat je eraan kan doen? Ik hoor graag van mensen die een zelfde iets ervaren.

dinsdag 13 augustus 2013 om 08:34
Herken het wel. Bij mij is het een teken dat ik rustiger aan moet doen, heb er alleen last van wanneer ik heel moe ben of wanneer ik veel te veel aan mijn hoofd heb. Een keer toen ik onderweg was naar mijn dagelijkse baan omgekeerd omdat ik echt niet meer wist hoe ik moest rijden, terwijl ik er al jaren werkte.

dinsdag 13 augustus 2013 om 09:23
Ik heb weleens dat ik op bekend terrein niet meer weet waar ik heen moet, dan zet ik de auto aan de kant om me eens goed te oriënteren. Het is heel frustrerend. Dan wéét ik waar ik ben maar toch ook weer niet........
Als ik een winkel in ga en ik kom er weer uit loop ik regelmatig de kant op vanwaar ik vandaan kwam. In een andere stad, dat dan wel weer.
Ben gewoon superslecht in oriënteren.
Als ik een winkel in ga en ik kom er weer uit loop ik regelmatig de kant op vanwaar ik vandaan kwam. In een andere stad, dat dan wel weer.
Ben gewoon superslecht in oriënteren.
dinsdag 13 augustus 2013 om 09:30
Heb ik ook vaak. Maar dan omdat mijn gedachten alle kanten op vliegen en op automatische piloot rij. Ik let dan nog wel op het verkeer, maar niet op waar ik ben en als ik dan "wakker" wordt, dan weet ik ook niet altijd waar ik ben. Zo mis ik ook wel eens een afslag, moet bij Utrecht zijn en kom uit bij Amsterdam op de a 2. Oeps. Bellen in de auto (handsfree) helpt ook niet.
Bij mij heeft het ook vaak te maken met vermoeidheid. Dan zet ik de auto even aan de kant en ga een paar minuten lopen/benen strekken. Ik zit vaak meer dan 2 uur in de auto, dus dat is sowieso een goed idee.
Bij mij heeft het ook vaak te maken met vermoeidheid. Dan zet ik de auto even aan de kant en ga een paar minuten lopen/benen strekken. Ik zit vaak meer dan 2 uur in de auto, dus dat is sowieso een goed idee.
dinsdag 13 augustus 2013 om 10:22
Je bent bang om naar de huisarts te gaan maar niet bang om uberhaupt nog in de auto te stappen? Daar snap ik niets van. Iemand met zulke klachten, wie dat ook is, hoort niet achter het stuur. Dat verandert je auto in een dodelijk wapen, ook voor jezelf! Geef jezelf een schop onder je kont, maak die afspraak bij je huisarts en laat de auto staan voorlopig. Sterkte! lieve groet