Gezondheid alle pijlers

blaren/bleinen

22-03-2017 19:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Ik zit in een lastige situatie, ik krijg namelijk heel snel blaren op mijn voeten en vandaag na en dagje werken (horeca) is het weer zo ver.

Ondertussen weet ik ook wel dat zo'n blaar vanzelf weggaat , maar ik kan amper nog lopen omdat ze zo'n pijn doen.

Btw ik heb er nu 4

- op het puntje van mijn kleine tenen

- op het lijntje tussen mijn grote teen en de rest van mijn voet (moeilijk uit te leggen)

de laatste is nog het vervelend: aan de buitenkant van mijn voet, mijn hiel maar dan niet achteraan waar meestal blaren komen maar aan de zijkant. Deze heeft een diameter van ongeveer 1 cm en is enorm dik. Er zit dus heel veel vocht in en is ongeveer even dik als zo'n klein paaseitje.

Sorry voor de beschrijving maar die laatste wil ik heel graag weg. Is doorprikken met een naald hier een goede optie?
Sokken binnenstebuiten aandoen.

En verder, platte schoenen! Laat je geen hakken opdringen, dit mag niet!
quote:-Suze- schreef op 22 maart 2017 @ 19:38:

Hoe krijg je het voor elkaar?! Koop eens een paar goede schoenen en fatsoenlijke sokken. Laat je adviseren door iemand die er verstand van heeft want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Nou zeg niet roeptoeteren alvorens je in de materie te verdiepen, het kan zelfs een huidaandoening zijn. Edit, hiermee wil ik absoluut niet impliceren dat TO dit heeft he.

TO, ik zou dit voorleggen aan je werkgever.
quote:miedo schreef op 22 maart 2017 @ 19:57:

op die plekken waar je blaren krijgt moeet je van te voren brede leukoplast plakkenYep, doe ik ook en het helpt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:-Suze- schreef op 22 maart 2017 @ 20:00:

[...]

U

Yep. Of sporttape.Ook geen sporttape. Gewoon leukoplast.
quote:Hopeloosgevalletje18 schreef op 22 maart 2017 @ 19:33:

[...]

Dankjewel voor de reacties!

Compeed durf ik niet meer, dat heeft ooit helemaal vastgekleefd in de blaar en wilde er niet meer af dus daar ben ik een beetje bang voor

Dat hoort. Die pleister neemt het vocht van de blaar op. Als de blaar genezen is dan valt die pleister er makkelijk af. As voor het afvallen de randen loslaten kun je die bijknippen en een stukje tape er overheen doen zodat het goed blijft zitten.

Ik tape mijn hielen wel in met sport tape. Lees anders even de tips op onderstaande pagina. Is wel voor de vierdaagse, maar jouw voeten kunnen blijkbaar niet heel veel hebben.

http://voetenenzogroesbee ... wandelaar-en-zijn-voeten/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dankjewel allemaal! Ik ga zeker alle tips eens proberen.

Bandje aan de schoen mag helaas ook niet, leukoplast waar ik normaal blaren krijg is een optie, maar ik vrees dat ik dan heel mijn voet moet gaan intapen, want ik krijg ze echt overal :(

Gelukkig is het een studentenjob en kan ik mijn voeten een weekje laten rusten voor ik weer in die ondingen moet.

Sokken/panty's binnenstebuiten aandoen is nog wel een goede, dat ga ik zeker proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven