Gezondheid alle pijlers

Blijven aankomen zonder reden ?

25-10-2009 11:05 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zoals de titel eigenlijk al zegt: ik blijf aankomen, zonder reden.

Ik ben sinds een paar weken 7 kilo (!) aangekomen en ik begrijp niet hoe dat kan. Ik eet gezond, eet veel fruit, sport 2/3x in de week, fiets elke dag naar m'n werk, drink veel water en toch kom ik aan! Daarnaast hoef ik maar heel weinig naar de wc. "Vroeger" als ik eenmaal begon met water drinken, moest ik om de haverklap naar de wc. Maar nu als ik een flesje water drink hoef ik maar 1 hooguit 2x te plassen. Grote boodschap, om het maar even zo te noemen, hoeft maar eens de 3/4 dagen. Ik heb dan ook het idee dat ik veel vasthoud in m'n lichaam.

Ik heb een paar maanden een anti depressiva gebruikt, maar daar ben ik nu al 2 maanden mee gestopt en in die tijd ben ik daar helemaal niet van aangekomen.

Aangezien ik het aankomen en weinig naar de wc gaan niet echt normaal vind ben ik naar m'n huisarts gegaan. HIj wierp 1 blik op z'n computer en gaf meteen de AD als reden.

Ik mocht wel bloed laten prikken voor de zekerheid. Dat heb ik gedaan, moest laten prikken voor schildklier en suiker. Uitslag: geen bijzonderheden.

Toch zit het me niet lekker. Het is toch niet normaal als je zo gezond leeft om dan een kilo tot 1,5 kilo per week aan te komen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nu ook echt overgewicht, dat heb ik nooit gehad en voel me ook echt niet lekker in m'n vel zo.

Ik durf er eigenlijk niet weer mee naar de huisarts, omdat ik bij hem vaak het gevoel krijg dat ik me aanstel.

Stel ik me ook aan? Wat zouden jullie doen?
Je psychische gezondheid zoals bijvoorbeeld stress, kan heel veel effect op je spijsvertering en stofwisseling hebben.

Maar ik zou het toch in de gaten houden, wie weet is er meer aan de hand.
toch nog een x naar de huisarts gaan. Hij of zij is er ook om je gerust te stellen. Zoveel aankomen is trouwens niet gezond en je bent 2 maand gestopt met de ad dus dat kan allang geen reden meer zijn.succes! Gr
van veel sporten kan je ook aankomen.

in de zin van dat spieren meer weegt dan vet.
@Lesbelles... Naar mijn weten heb ik geen stress, het is wel eens anders geweest daardoor ook AD gebruikt, maar ik ben nu de relaxedheid zelve, zit lekker in m'n vel, ben gelukkig.

@Elize, dat klopt idd. Maar ik zie aan mezelf dat ik niet ben aangekomen van het sporten, heb echt een buik gekregen met overhangende vet boven m'n broek blegh.
Hallo Lunatic,

ik zou echt nog een keer naar de huisarts gaan en je desnoods laten doorverwijzen naar het ziekenhuis om het verder uit te laten zoeken.

En wat de huisarts denk...daar moet je gewoon sch..t aan hebben. Je betaalt ervoor dat er tijd voor je maakt dus gewoon gaan.

Succes,

Anki
Weet je zeker dat je eetpatroon niet is veranderd? dat je bijv. onregematiger bent gaan eten of juist veel minder omdat je ontdekte dat je aankwam?
Ik kwam ineens aan doordat ik in de overgang raakte.
Geen bijzonderheden
Als je spiermassa opbouwt in een tempo van 1,5 kg per week zit je waarschijnlijk aan de anabole steroiden. Ik zou toch verder laten onderzoeken wat er loos is. Houd je vocht vast? Hoe zijn je enkels en je vingers? Ben je toch anders gaan eten? Kun je nog wel poepen? Hoe is je bloeddruk? Misschien zou je als simpelste stap bij een diëtist je voedingspatroon en je beweegpatroon kunnen laten beoordelen. Wat is je BMI? Wat was je BMI?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ben je misschien zwanger?
Schrijf eens op wat je precies allemaal eet en drinkt. Dan kun je dat meenemen naar de huisarts, mss neemt hij je dan wat serieuzer. Ennuh....wel eerlijk zijn he?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik zeg laatst een reportage over een vrouw die heel precies op haar eten lette, en niet snapte hoe het kwam dat ze toch aankwam. Toen bleek dat ze per dag minstens 2 extra large frappuccino's van Starbuck's dronk, maar die telde ze niet mee op haar lijstje van wat ze at, want dat was koffie, en dat had geen calorieën...

Dus inderdaad, eerlijk zijn over alles wat je eet en drinkt.
Wat lief, allemaal meedenkers

M'n eetpatroon is wel veranderd, maar juist in positieve zin. "Vroeger" at ik veel ongezonder, en kwam ik gek genoeg bijna niks aan. Sinds ik doorhad dat ik 2 kilo was aangekomen, ben ik veel gezonder gaan eten, veel fruit en groente en veel water, en sindsdien blijf ik alleen maar aankomen. Ik sport nog evenveel als hiervoor, maar ben juist gezonder gaan eten. Gisteren was ik er zo gefrustreerd door en heb ik sinds lange tijd een pizza heb gegeten, want ja waarom doe ik er nog zoveel moeite voor als het er toch niet afgaat? Heel fout, maar ja.

De overgang lijkt in mijn geval geen optie, ben 28.

Zwanger is ook geen optie, hou van vrouwen (ben ik zelf ook), zal knap zijn als ik daar zwanger van was geworden :-)

Ik denk zelf inderdaad dat ik vocht vast houdt, want het komt er wel in maar bijna niet uit. Had laatst een tip gehoord dat ik in m'n enkels moest duwen en als er "kuiltjes" in bleven staan dan zou ik vocht vast houden, maar er kwamen geen "kuiltjes" dus wat dat betreft zou ik geen vocht vasthouden, maar of dat betrouwbaar is weet ik natuurlijk niet. Poepen gaat dus langzaam, eens in de 3 of 4 dagen en dan gaat het nog niet van harte. Bloeddruk en BMI weet ik eigenlijk niet, BMI zal ik komende week eens testen in de sportschool.
quote:Chica34 schreef op 25 oktober 2009 @ 12:37:

Schrijf eens op wat je precies allemaal eet en drinkt. Dan kun je dat meenemen naar de huisarts, mss neemt hij je dan wat serieuzer. Ennuh....wel eerlijk zijn he?He ja dat is een goed idee. Eerlijk zal ik zeker zijn!
Ik vind dit ook niet normaal, zoveel aankomen in korte tijd. Misschien heeft het wel met de stoelgang te maken en zit er nog veel ontlasting in je darmen.

Is de ontlasting wel normaal? Geen diarree?

Ik zou zeker weer teruggaan naar de huisarts.
Misschien heb je een te langzaam werkende schildklier? Kom je kilo's van aan.
Als je weinig poept eet je misschien te weinig vezels,misschien wat extra vezels toevoegen om te kijken of dat veranderd..
ik dacht ook dat ik gezond at, veel fruit, 2x per dag Kellogs, maar daar blijken juist enorm veel suiker in te zitten, in ieder geval genoeg om mij niet te doen afvallen, maar juist aankomen.

Soms kan het helpen om een heel ander voedingspartoon te nemen, je lichaam kan hierop positief reageren.

succes!
Omdat je je eten net hebt omgegooid en nu moeite hebt met poepen, zou ik daar wat aan doen als eerste. Teveel of te weinig vezels, het an allemaal verstopping in de hand werken.

Wat lactulose halen bij de apotheek (zonder recept verkrijgbaar), dat helpt meestal goed en is niet schadelijk voor je darmen, ze worden er ook niet lui van oid.

Met dit soort dingen, proberen huisartsen je eerst vaak gerust te stellen, zeker als er met bloedonderzoek niets uitkomt. Maar als je nog eens terugkomt, zien ze meestal ook wel in dat je na het eerste bezoek nog veel vragen hebt en dat het niet beter is geworden in de tussentijd.

Spreek met jezelf af dat je bv over 3 weken, dan heb je 10 weken last hiervan, weer terug gaat. Hou in de paar weken je eetgedrag, sporten en je gewicht bij. Dan kom je een stuk beter beslagen ten ijs en kan de huisarts je gericht doorsturen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Je BMI kun je heel snel berekenen, google even op BMI berekenen en je weet het al. Ik ben namelijk benieuwd of je echt wel overgewicht hebt. Misschien had je eerst wel ondergewicht of een gezonde maar lage BMI en nu een wat hogere BMI maar nog wel een gezonde. Je schrijft dat je eerst niet gezond at maar ook niet aankwam en nu gezonder bent gaan eten en nu aankomt. Misschien was je eerst ondervoed en raak je nu in een goede voedingstoestand, inclusief gewichtstoename.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Avaeyebrow schreef op 25 oktober 2009 @ 12:52:

Misschien heb je een te langzaam werkende schildklier? Kom je kilo's van aan.Daar is ze al op geprikt en daar kwam niks uit.
quote:singalala schreef op 25 oktober 2009 @ 12:58:

Wat lactulose halen bij de apotheek (zonder recept verkrijgbaar), dat helpt meestal goed en is niet schadelijk voor je darmen, ze worden er ook niet lui van oid.Dat vind ik ook een goed advies. Mijn moeder had hetzelfde en het helpt ontzettend goed.
BMI: gewicht in kg/ lengte in meters in het kwadraat

Dus ik ben 60 kg bij 1,70: 60/(1,7x1,7)= 20,7

Een gezond BMI zit tussen de 18,5 en 25. Daarboven heb je overgewicht, eronder ondergewicht (duh )
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
to, schrijf anders hier eens op wat je precies allemaal eet en drinkt. Er zijn hier genoeg voedingsdeskundige die er een blik op kunnen werpen. Wat je vaak hoort is dat iemand van mening is heel gezond te eten, maar dat dit feite reuze mee blijkt te vallen.
2 stuks fruit per dag is gezond maar je kan ook teveel fruit eten. In bananen en druiven zitten behoorlijk wat caloríën dus als je elke dag een baan en een tros druiven eet en daarnaast nog ander fruit kun je ook aankomen. In vruchtensappen zoals sinaasappelsap zitten ook behoorlijk wat calorïën.

Fruit is dan wel gezond maar kun je ook niet onbeperkt eten.

Hoe maak je je groente klaar?

Gebruik je sausjes door de rauwkost/ warme groente?

Voeg je boter toe aan gekookte groente?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven