Gezondheid alle pijlers

Bloed bij de ontlasting

18-10-2009 18:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Sinds gisteren heb ik (hevige) bloed bij de ontlasting. Gisteren dacht ik eerst dat het menstruatiebloed was bij het afgeven (moet vandaag of morgen ongesteld worden namelijk), maar dat bleek toch niet het geval.

Nu raak ik een beetje in paniek omdat ik vandaag ook best veel bloed had bij de ontlasting. Het is niet gemengd met de ontlasting maar zit er meer erop zeg maar. Er ligt dan ook een klein beetje bloed ernaast en dan lijkt het 1 bloederig massa. Net als wanneer je ongesteld bent en daarna naar de wc gaat ziet het geheel ook een beetje rood uit:S

Net was ik ook even naar de wc en heb een beetje geperst alsof je moet poepen (wat ik niet hoefde). Bij het afvegen kreeg ik weer helderrood bloed zoals menstruatiebloed zeg maar.

Ik heb verder nergens last van en voel me prima. Behalve dat paniekerige dan. Denk gelijk aan erge dingen zoals kanker. Ik vind dit echt niet leuk. Weet iemand wat dit kan zijn :(
quote:paloma schreef op 18 oktober 2009 @ 19:06:

Ik dacht dat de huisartsenpost gewoon een huisartsenpraktijk was tijdens kantooruren en alleen in het weekend een huisartsenpost voor spoedgevallen.De huisartsenpost is tijdens kantooruren gewoon gesloten. Die gaat pas om 5 uur 'open'
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit klinkt als een typisch verhaal van een gescheurde aambei.

De twijfel over kanker is allicht gegrond, maar dit zal meer op oudere leeftijd zijn en over het algemeen meer zwarte ontlasting (oud bloed), of bloed gemixt met ontlasting betreffen. De huisarts zal je waarschijnlijk verwijzen naar de chirurg voor een bandligatie, wat inhoudt dat er een elastieken bandje omheen gebracht wordt.

Succes!
Puk ik ben 26 jaar. Heb het 1 en ander gelezen over aambeien en de klachten. De mijne komen overeen met deze klachten. Toch zal ik me prettiger voelen wanneer ik morgen de dokter gebeld heb. Desnoods bel ik eerst mijn eigen huisarts op om even mijn verhaal te doen.

Moest net weer naar de wc en kreeg weer eerst helderrood bloed en daarna pas de ontlasting. Ik merkte wel dat het pijn (branderig) deed en met moeite kwam, durf nu ook niet echt te persen omdat ik niet zo goed tegen bloed kan. Het voelt ietwat gespannen aan rondom de anus zeg maar.

Tis nu afwachten maar en morgen meteen bellen.

Hey Gatarlady, heb je de dokter nog gebeld?
Ik ben ook erg benieuwd hoe het afgelopen is
Helderrood bloed is niet ernstig toch? Waarschijnlijk een scheurtje of aambeien. Donker rood of zwart bloed is wel ernsitg en dus dan wel naar de huisarts.

Ik had het een tijd geleden ook, het hele internet afgespeurd en ben toen gerust gesteld. Ging later ook gewoon weer over en geen last meer van gehad.
helderrood bloed hoeft niet ernstig te zijn....ik heb CU en ook helderrood bloed gehad....

zijn niet altijd aambeien
ik ben best benieuwd wat het nu bij je was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven