bloed bij ontlasting
zaterdag 10 november 2012 om 19:57
Ik weet dat jullie geen dokters zijn , en dat ik met mijn klachten naar de huisarts moet , maar zaterdag svond dus een beetje lastig .
Mijn vraag is of dat iemand dit ook welleens gehad heeft , en wat het was .
Ik heb sinds een paar weken s'ochtends net naar het wakker worden flinke buikkrampen .
en ik heb nu sinds 2 dagen bloed bij mijn ontlasting .
opgeblazen gevoel en met vlage misselijk .
.
Maandag ga ik naar de huisarts .
Mijn vraag is of dat iemand dit ook welleens gehad heeft , en wat het was .
Ik heb sinds een paar weken s'ochtends net naar het wakker worden flinke buikkrampen .
en ik heb nu sinds 2 dagen bloed bij mijn ontlasting .
opgeblazen gevoel en met vlage misselijk .
.
Maandag ga ik naar de huisarts .

zaterdag 10 november 2012 om 20:03
ik ben geen voorstander van het stimuleren om naar de dure huisartsenpost te gaan. Verstandig was geweest om gisteren al contact te hebben gezocht met de huisarts, gezien je al 2 dagen last hebt van de klachten.
maarja, nu is het weekend en zit je er toch mee.
aangezien dit onschuldig kan zijn, maar ook ernstig, zou ik inderdaad het advies van Ivetje opvolgen en de huisartsenpost bellen. Zij laten je weten of het een reden is om direct te komen of dat ze aanraden om tot maandag te wachten.
sterkte en beterschap!
maarja, nu is het weekend en zit je er toch mee.
aangezien dit onschuldig kan zijn, maar ook ernstig, zou ik inderdaad het advies van Ivetje opvolgen en de huisartsenpost bellen. Zij laten je weten of het een reden is om direct te komen of dat ze aanraden om tot maandag te wachten.
sterkte en beterschap!

zaterdag 10 november 2012 om 20:34
Je moet niet gaan zoeken op ziektebeelden die hierbij passen of vragen naar ervaringen. Bloed bij de ontlasting is duidelijk een symptoom waarmee je naar de huisarts moet (en indien niet altijd (dus ook zonder ontlasting) of koorts, of andere verontrustende klachten kan je best tot na het weekend wachten en hoef je de HAP niet te bellen). En dat is niet voor niks. Oorzaken kunnen heel onschuldig zijn (een bloedende aambei) of heel vreselijk naar en alles wat er tussen in zit.
Ga dus NIET op internet zitten, want je maakt jezelf geheid gek met de meest vreselijke dingen, terwijl dat helemaal niet aan de hand hoeft te zijn. Geduld, en maandag naar de HA dus.
Ga dus NIET op internet zitten, want je maakt jezelf geheid gek met de meest vreselijke dingen, terwijl dat helemaal niet aan de hand hoeft te zijn. Geduld, en maandag naar de HA dus.

zaterdag 10 november 2012 om 21:41
Goed dat je even hebt gebeld. Als je er koorts bij krijgt oid kun je altijd weer bellen.
Drink je s ochtends koffie en zouden de krampen daarmee te maken kunnen hebben? Anders misschien even laten staan.
Veel succes bij de huisarts maandag!
@ Thomaaas, ik had het je al eens in een ander topic gevraagd, maar je reageerde daar niet meer, hebben ze bij jou al eens een camerapil onderzoek gedaan? En heb je je probleem al eens gepost op crohnsite.be? Daar zijn veel ervaringsdeskundigen. Het is niet mijn bedoeling een bemoeial te zijn, excuses als het zo overkomt.
Drink je s ochtends koffie en zouden de krampen daarmee te maken kunnen hebben? Anders misschien even laten staan.
Veel succes bij de huisarts maandag!
@ Thomaaas, ik had het je al eens in een ander topic gevraagd, maar je reageerde daar niet meer, hebben ze bij jou al eens een camerapil onderzoek gedaan? En heb je je probleem al eens gepost op crohnsite.be? Daar zijn veel ervaringsdeskundigen. Het is niet mijn bedoeling een bemoeial te zijn, excuses als het zo overkomt.

zaterdag 10 november 2012 om 22:32
quote:liubi schreef op 10 november 2012 @ 22:24:
Maakt de leeftijd wat uit dan?
Yup. Heel veel.
Ik zou me nooit wagen aan een online diagnose, en ik ben nog lang niet afgestudeerd.. Maar ik heb net een tentamen gehad over dit onderwerp. En wellicht kan ik TO een beetje geruststellen tm maandag.
Stel TO is 29, dan is de kans dat het iets ernstigs is (als er verder geen familiare voorgeschiedenis is) echt klein en (in het geval van helder bloed) is de kans op aambeien of een scheurtje veel groter.
En dat is gelukkig medisch gezien vrij vervelend, maar onschuldig.
De differentiaal diagnose (mogelijke afwijkingen/ziektes bij bepaald symptoom) is bij weinig dingen zo variabel door leeftijd als bij bloed bij de ontlasting.
Maakt de leeftijd wat uit dan?
Yup. Heel veel.
Ik zou me nooit wagen aan een online diagnose, en ik ben nog lang niet afgestudeerd.. Maar ik heb net een tentamen gehad over dit onderwerp. En wellicht kan ik TO een beetje geruststellen tm maandag.
Stel TO is 29, dan is de kans dat het iets ernstigs is (als er verder geen familiare voorgeschiedenis is) echt klein en (in het geval van helder bloed) is de kans op aambeien of een scheurtje veel groter.
En dat is gelukkig medisch gezien vrij vervelend, maar onschuldig.
De differentiaal diagnose (mogelijke afwijkingen/ziektes bij bepaald symptoom) is bij weinig dingen zo variabel door leeftijd als bij bloed bij de ontlasting.

zaterdag 10 november 2012 om 22:46
Ephina, ik vind het nogal wat wat je nu durft te stellen. Crohn bijvoorbeeld uit zich meestal tussen het 15e en 30e levensjaar.
Ik heb een niet heel erge variant (prima te doen met lichte pillen), maar er zijn ook gevallen dat de ziekte zo erg was dat ze overleden aan de ziekte van Crohn.
En wat had ik bij de diagnose? Een beetje helder bloed en slijm bij ontlasting en wee achtige buikpijn. Ow en ontlasting niet op kunnen houden.
Ik heb een niet heel erge variant (prima te doen met lichte pillen), maar er zijn ook gevallen dat de ziekte zo erg was dat ze overleden aan de ziekte van Crohn.
En wat had ik bij de diagnose? Een beetje helder bloed en slijm bij ontlasting en wee achtige buikpijn. Ow en ontlasting niet op kunnen houden.
zaterdag 10 november 2012 om 22:47
quote:steel_schaapje schreef op 10 november 2012 @ 21:41:
Nee, dat onderzoek heb ik niet gehad. Wel andere onderzoeken waarbij ze binnenin hebben gekeken.
Ik heb overigens geen crohn, dus dank voor je tip, maar ik denk niet dat ik me thuis voel op die site
Nee, dat onderzoek heb ik niet gehad. Wel andere onderzoeken waarbij ze binnenin hebben gekeken.
Ik heb overigens geen crohn, dus dank voor je tip, maar ik denk niet dat ik me thuis voel op die site

zaterdag 10 november 2012 om 22:48
TO, ik heb zelf ook bloed bij de ontlasting gehad. Ik heb helaas niet zo'n positief verhaal want bij mij werd CU ontdekt. Laat het gewoon goed checken. Waarschijnlijk is het iets onschuldigs maar dat hoeft dus niet altijd.
Een ziekte als CU wordt ook in veel gevallen bij jongvolwassenen ontdekt. Ik was zelf 24 toen de diagnose werd gesteld.
Een ziekte als CU wordt ook in veel gevallen bij jongvolwassenen ontdekt. Ik was zelf 24 toen de diagnose werd gesteld.