Gezondheid alle pijlers

Bloed doneren na nachtdienst?

25-03-2019 21:20 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week draai ik enkele nachtdiensten. Nu heb ik na lange tijd een oproep gekregen om bloed te doneren (schijnbaar ben ik niet zo uniek met mijn bloedgroep dus ben al heel lang niet meer opgeroepen). Ik wil hier graag naartoe, maar ik weet niet zeker of dit verantwoord is. Uiteraard wil ik dit doen nadat ik heb geslapen, maar ik ben ook weleens afgewezen in verband met een te laag hb. Ook ben ik in het verleden flauwgevallen, maar dat was mijn eigen schuld (ik kwam in de vroege ochtend op de fiets badend in het zweet bij 25+ graden na ook nog eens slecht te hebben ontbeten). Was eventjes benieuwd naar jullie mening.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
26-03-2019 00:06
Hier kan je voor plasma echt alleen op afspraak komen.

Hier in principe ook, maar ik bedoel volbloed donoren die dan zonder afspraak komen.
Hoewel ik ook wel eens gewoon voor plasma ben gegaan om te vragen of ze tijd hadden (er dan wel rekening mee houdend niet op de drukste tijd te gaan) en dat kon ook gewoon.
.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
25-03-2019 22:37
Na de oproepdatum kun je twee weken terecht voor donatie.
Kun je het niet een weekje doorschuiven dan?
Ik ben zelfs wel eens nog later gegaan, Was het helemaal vergeten, even opgebeld en geen probleem, ze zijn altijd blij met bloed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Anoniem262821034 schreef:
26-03-2019 00:11
Hier in principe ook, maar ik bedoel volbloed donoren die dan zonder afspraak komen.
Hoewel ik ook wel eens gewoon voor plasma ben gegaan om te vragen of ze tijd hadden (er dan wel rekening mee houdend niet op de drukste tijd te gaan) en dat kon ook gewoon.
Volbloed krijgt bij ons een oproep om binnen een bepaalde periode bloed te komen geven. Niet op afspraak dus.
Anoniem262821034 schreef:
26-03-2019 00:11
Hier in principe ook, maar ik bedoel volbloed donoren die dan zonder afspraak komen.
Hoewel ik ook wel eens gewoon voor plasma ben gegaan om te vragen of ze tijd hadden (er dan wel rekening mee houdend niet op de drukste tijd te gaan) en dat kon ook gewoon.
Hier heb je gewoon voorrang bij de arts als plasmadonor omdat je geplande afspraak hebt. Daarom ook andere kleur map en maakt het dus niet uit hoe druk het is met volbloed donoren.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
26-03-2019 06:20
Hier heb je gewoon voorrang bij de arts als plasmadonor omdat je geplande afspraak hebt. Daarom ook andere kleur map en maakt het dus niet uit hoe druk het is met volbloed donoren.

Hier ook gele en rode mappen maar als je klaar bent met invullen moet je ‘m in dezelfde bak leggen, en dan pakken ze altijd de onderste als eerstvolgende.
Nog nooit iemand zo bijdehand gezien om zijn map onderop te leggen, daar zou ik ook wel echt wat van zeggen. :P .
.
Alle reacties Link kopieren
Ben net gisteren weer geweest, na een volle werkdag. Nou weet ik niet wat jij precies doet op een dag, ik zit vooral achter een bureau. Maar goed, we hebben wel een groot pand dus ik loop ongemerkt ook wel heel wat op een dag. Maar als jij zwaar lichamelijk werk doet (mensen in en uit bed tillen bijvoorbeeld) kan ik me voorstellen dat bloed geven aan het eind van je werknacht dan net teveel kan zijn. Dag- of nachtdienst maakt volgens mij daarbij niet uit.

Persoonlijk hou ik me net als iemand anders hierboven meer bezig met wat ik daarna eventueel nog moet. Ik ben één keer bijna flauwgevallen omdat ik na een bloeddonatie doorging naar een koorrepetitie waar we de hele avond moesten staan. Dat was dus geen goed idee. Daar hou ik nu dus rekening mee, dat ik die avond niks meer hoef.

Hier ook een oproep en dan binnen 2 weken komen. De bloedbank is dan 3 of 4 dagen open, vaak 's ochtends vroeg en na 17.00 uur.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
26-03-2019 07:52
Hier ook gele en rode mappen maar als je klaar bent met invullen moet je ‘m in dezelfde bak leggen, en dan pakken ze altijd de onderste als eerstvolgende.
Nog nooit iemand zo bijdehand gezien om zijn map onderop te leggen, daar zou ik ook wel echt wat van zeggen. :P .
Ze hebben zelfs nog een kleur, groen voor de 65+ers.
Hier zijn de mappen genummerd, en worden om nummervolgorde uitgegeven en dan ook op nummervolgorde gepakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
26-03-2019 18:43
Ze hebben zelfs nog een kleur, groen voor de 65+ers.
Hier zijn de mappen genummerd, en worden om nummervolgorde uitgegeven en dan ook op nummervolgorde gepakt

Oh voor 65+ ja? Ik dacht voor mensen die voor een uitgebreide keuring/ eerste keer afname kwamen. :)
Op nummer is eigenlijk wel slim, dan kan je niet inhalen door als een malle door de vragenlijst te fietsen haha.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
26-03-2019 18:50
Oh voor 65+ ja? Ik dacht voor mensen die voor een uitgebreide keuring/ eerste keer afname kwamen. :)
Op nummer is eigenlijk wel slim, dan kan je niet inhalen door als een malle door de vragenlijst te fietsen haha.
Ja laatste keer dat ik er was werd me speciaal gemeld dat ik een andere kleur kreeg.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven