Gezondheid alle pijlers

bloed in urine

04-06-2010 13:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wat er nu als eerste gezegd wordt hier: 'Ga naar de dokter'.

Maar daar ben ik al geweest en vanaochtend ook in het ziekenhuis voor een echo.

Maar alles ziet er goed uit, ze kunnen niks vinden.

Ik dacht altijd dat bloed in de urine best zorgelijk was, maar de dokter zei dat het best normaal is.

Het bloed zit niet door de urine heen, het komt er meer als een drup achter aan.

Ik heb het niet elke keer als ik plas, maar wel, sinds een week, elke dag. De ene keer meer als de andere.

Iemand dit ook gehad?
Het kan vanalles zijn van een klein wondje tot iets ernstig. Ik zou toch om een cystoscopie vragen. Een familielid had hetzelfde, een jaar van het kastje naar de muur gestuurd. Na dat jaar een scan geëist en het bleek blaaskanker te zijn.

Waarschijnlijk is het niet zo ernstig, maar laat het goed onderzoeken. Het is niet normaal dat je daar bloed verliest, er is iets aan de hand.
quote:vivagirl schreef op 04 juni 2010 @ 13:23:

maar de dokter zei dat het best normaal is.

Dat is echt niet normaal hoor.
Ben het eens met dat dit niet normaal is.

Maar ik heb er dus ook pijn in mijn onderrug bij.

Dokter zegt dat dit los van elkaar staat............ Ik denk van niet.

En mijn bloed komt echt apart van de urine, wat ik zo vreemd vind. Het komt er echt als een druppel achter aan.

Je ziet duidelijk een druppel vallen aan het eind.

Soms ook alleen bloed op het toiletpapier.

Dus mischien klein wondje aan uit einde?

Donderdag weer naar de dokter, dan uitslag over deze testen, komt daar niks uit, dan dring ik wel aan op verder onderzoek.

Maar bedankt voor de tips en info hier.

Kan dus van alles zijn, maar komt ook best vaak voor dus.
quote:Igoneh schreef op 04 juni 2010 @ 17:11:

[...]

als de arts poliepen zou vermoeden, dan zal hij daar onderzoek naar laten doen (kan ook met andere methoden).

Ben wel benieuwd welke andere methoden daar dan door voor zijn volgens jou.

En denk dat TO nu bij een radioloog geweest is, die werkt volgens een "U vraagt, wij draaien" principe. Dus de huisarts vraagt een echo aan die de radioloog dan maakt.

Nogmaals, ik vind het geen overbodige luxe als TO naar een uroloog verwezen wordt.
Hoe is dit afgelopen?.
Hoi Yesyes.

Het bloeden is na 2 weken ongeveer gestopt.

Ik heb veel onderzoeken gehad, ook toen het bloeden allang over was. En daar is niks uitgekomen.

Ik heb de cystoscopie gehad (vond ik geen vervelende ingreep hoor), ook hebben ze een vloeistof in mijn aderen gespoten en toen een scan gemaakt, meerdere echo's, maar alles was goed.

Ze hebben ook meerdere keren mijn urine getest en dan zagen ze wel steeds een kleine infectie. Op 4 oktober ben ik voor het laatst geweest en hebben ze de uitslag besproken, wat dus allemaal goed was. Toen hebben ze nog 1x mijn urine getest en ik wacht nog steeds op die uitslag.........ik heb er al achter aan gebeld!

Ik heb ondertussen voor iets anders een antibiotica kuur gehad, dus mocht het heftige blaasontsteking geweest zijn, dan is die nu ook over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven