Gezondheid alle pijlers

Bloed laten checken

13-06-2015 21:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag wat advies willen over het volgende. Ik heb sinds enige weken last van plotseling slecht zicht. Heel erg slecht, ik kan mijn beeldscherm op de computer zelfs niet meer lezen. Meestal gaat het binnen een half uurtje over.

Ik heb m'n ogen laten testen bij een opticien en daar kwam niks uit.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik er ook last van gehad. Dat werd toen geweten aan m'n lage bloeddruk en vond ik ook wel logisch (toch veel extra bloed rondpompen). Maar dat ik nu dus niet aan de orde.

Ik zou graag m'n bloed willen laten controleren want ik vind de situatie nu wel akeliger worden. Ook met het idee dat dit ook bijvoorbeeld in het verkeer zou kunnen opspelen.

Waar zou ik dan om moeten vragen? Ik heb al contact gehad met de assistente, zij gaf aan dat het heel goed door de lage bloeddruk kon komen, maar ik vind het zo gek dat het nu ineens weer vaker voorkomt. Ik denk zelf dus dat het misschien iets anders is.

Hebben jullie een idee, welke bloedtesten ik zou moeten aanvragen? Vitamines lijkt me sowieso wel verstandig. Of herkent iemand deze klacht?
Eerlijk gezegd vind ik dat je te makkelijk met je gezondheid omgaat. Zelf je bloeddruk meten en dergelijke.

Ga naar de huisarts en vertel je klachten.

Op wiens advies neem je Floradix? Heb je een ijzertekort, en zo ja hoe weet je dat?

Neem geen risico's met je gezondheid. Ik ben net terug van een verblijf van een week in het ziekenhuis omdat ik een blaasontsteking genegeerd heb en uiteindelijk met 41 graden koorts in het ziekenhuis terecht kwam.

Kortom, luister naar je lijf en ga ermee naar een arts en ga niet zelf uitzoeken en concluderen.

Als je niet het gevoel hebt dat je je verhaal kunt doen bij je huisarts, dan moet je op zoek naar een andere.
quote:closednote schreef op 13 juni 2015 @ 22:13:

Gewoon erop staan dat hij je bloeddruk meet en hij een formulier invult voor bloedonderzoek. Is nog geen 5 minuten werk, snap dus niet waarom een huisarts daar moeilijk over doet als je klachten hebt en dat na wil laten kijken.

Huisarts denkt dat hij/zij een afdoende verklaring heeft voor de klachten en TO heeft niet duidelijk gecommuniceerd dat zij er echt last van heeft en zich zorgen maakt. Waarom dan onnodig bloedonderzoek aanvragen?

TO, inderdaad: Ga terug naar je huisarts, eventueel mét een briefje met vragen, en leg uit waar je tegenaan loopt en waar je bang voor bent / je zorgen over maakt.

(Ik heb zelf trouwens ook al jaren zo eens in de paar maanden oogmigraine. Bij mij is het een soort zaagtandpatroon dat knippert, heel irritant. Ik heb ook altijd het gevoel dat het kriebelt, in mijn oog. Na 15-30 minuten zakt het vanzelf weer af. Ik heb er eigenlijk nooit hoofdpijn bij.)
Bij oogmigraine heb je echter wel ook flikkerende deeltjes, maar hier heb je geen last van denk ik ?

https://www.youtube.com/watch?v=qVFIcF9lyk8

Verder zou ik er eens op letten of je met één of met beide ogen wazig ziet
Heb je misschien aquarium ogen?
https://www.salusi.nl/wazig-zien-gezich ... n-afnemen/
Ik zou niet zo snel kiezen voor bloedonderzoek maar voor doorverwijzing naar een oogarts of neuroloog. Als je bloeddruk niet te laag is natuurlijk. Laat je bloeddruk bij de ha meten en als deze goed is vraag om een doorverwijzing.

Je ogen zijn belangrijk en daar moet je niet te makkelijk over denken.
Laat ik ook eens wat meer lezen over oogmigraine, wist niet eens dat het bestond.
quote:LegoWonder schreef op 13 juni 2015 @ 22:19:

Hoezo zou dit door een lage bloeddruk komen? Nooit van gehoord. Wel van een laag bloedsuiker, bedoel je dat niet?

.enige connectie die ik kan bedenken orthostatische intolerantie, dan ga je wazig zien cq wordt het zwart voor de ogen als je snel gaat staan. Maar als TO achter de computer zit en het een half uur duurt lijkt het me iets anders.
Ik had ook ineens last van vage duizelingen, had last van een stressvolle periode, dus dacht daar ligt het vast aan. Uiteindelijk toch naar de huisarts geweest (die eerst alles chekt voor hij roept stress), kwam niks geks uit.

Doorgestuurd naar de fysio en het bleek dat heel mijn nek en schouders vast zaten. Combi van spieren aanspannen van stress en mijn verschrikkelijke houding achter mijn beeldscherm .

Zal toch aandringen even een routine bloedtest te vragen (huisarts noemde het gewoon een algemene routine test en je bloeddruk meten. Mocht daar niks geks uit komen is een manueel fysio therapeut wel iets
Ik zou teruggaan naar de huisarts en uitleggen dat je je toch zorgen maakt. Zomaar bloedtesten aanvragen lijkt me niet zo nuttig. Het kan met je ogen te maken hebben, maar ook met je hersenen.

Ik heb er last van als ik veel achter de computer zit, de opticien noemde het accommodatiekrampen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven