Gezondheid alle pijlers

Bloeddrukmedicijnen en bijwerkingen

09-12-2012 23:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames (en eventuele heren:))

Ik gebruik sinds ca 2 maanden medicijnen tegen hoge bloeddruk. Ik wist dat het in de familie zit maar nooit aandacht aan besteed want je voelt er niks van en ook gezien mijn leeftijd.. (ik ben 29). Maar na een verkeersongeluk werd mijn bloeddruk gemeten en bleek 136/190 te zijn. Naar de huisarts geweest, medicijnen gekregen, en de bijwerkingen waren niet mis. Niet kunnen slapen, nachtmerries, vermoeidheid, geen eetlust, nergens zin in hebben. Zit nu aan het 3e middel om te proberen (perindopril), maar ook hier bijwerkingen. Vooral 's ochtends misselijk en duizelig zijn, en huiduitslag, in m'n gezicht. Ik baal daar ontzettend van want ik blijf maar smeren met poedertjes enzo, wat natuurlijk ook niet goed is.

Mijn vraag is, wie heeft hier ervaring mee of heeft tips om de uitslag te verminderen? Ik heb over een aantal dagen weer een afspraak met de huisarts, maar misschien is er tot die tijd iets aan te doen.. Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
.
TO schrijft dat ze in twee maanden vanwege de bijwerkingen drie soorten bloeddrukmedicatie heeft gekregen. Dat is veel, zeker als je weet dat de (soms forse) bijwerkingen over het algemeen na twee, drie weken verminderen en uiteindelijk zelfs kunnen verdwijnen. Ik zeg nergens dat de bijwerkingen niet erg zijn, ik zeg alleen dat je daar bij bloeddrukmedicatie soms "doorheen" moet. En het dan dus wat langer moet aankijken dan tot nu toe gebeurd is.

Het lijkt me dat daar voor TO wel geruststelling in zit. Toen ik voor het eerst twee weken totaal lamlendig in bed lag nadat ik nieuwe bloeddrukpillen had gekregen, was ik blij dat mijn internist me daarvoor gewaarschuwd had en me had verteld dat dat normaal was, erbij hoorde en in de meeste gevallen vanzelf weer over ging. Hoef je dus helemaal geen discussie over te voeren, dat is gewoon mijn ervaring (en blijkbaar ook die van anderen, anders had mijn arts er niet voor hoeven waarschuwen. )
Ik vind het overigens zéér kwalijk dat je mij (en anderen) ervan beticht op de stoel van de arts te gaan zitten terwijl wij slechts onze ervaringen weergeven. Nergens wordt gepretendeerd dat we het beter weten dan de arts, we geven alleen kanttekeningen bij de snelle wisseling op basis van die ervaring. Ik heb jou stelliger dingen zien posten over gezondheidsissues, waarbij je het bij jezelf blijkbaar géén probleem vond dat je op de stoel van de arts ging zitten. Trek dan niet zo van leer als anderen alleen hun ervaringen posten, want dat slaat als een tang op een varken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven