Gezondheid alle pijlers

Bloeden bij gemeenschap en Mirena

09-09-2009 13:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om na jaren de pil te hebben geslikt over te stappen naar een ander voorbehoedsmiddel, Mirena. Ik heb hier dus geen ervaring mee (las wel wat ervaringen elders op dit forum) maar het lijkt me wel makkelijk. Nu heb ik de laatste tijd last van bloedingen tijdens het vrijen en daar baal ik van. Ik weet niet hoe het kan, maar vind het heel vervelend. Ik heb het eens gevraagd aan de arts toen ik voor een uitstrijkje kwam, maar die maakte er niet zo veel van. Zolang het maar geen heftige bloedingen zijn. Dat kan hij wel makkelijk zeggen, maar ik vind het gewoon niet prettig. Ik heb begrepen dat het bloedverlies met het gebruik van Mirena behoorlijk minder wordt, maar heeft iemand toevallig ook ervaring met "tussentijdse bloedingen"?
Bij de Mirena heb je eigenlijk alleen "tussentijdse bloedingen" als je bloedt, want je hebt geen stopweek. Vandaar ook dat 30% van de vrouwen helemaal geen onttrekkingsbloeding meer heeft. Dat is echt een uitkomst! (aan de andere kant, is het fout, kun je dat ook niet zien aan het uitblijven).

Bloeden tijdens / na het vrijen lijkt mij eerder een kwestie van een gesprongen haarvaatje in je vagina dan een "echte" baarmoederlijke bloeding. En nee, prettig is het allebei niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat de Mirena het oplost. Het is een prettig voorbehoedsmiddel, dat zeker, geen omkijken naar. Maar het sluit natuurlijk niet álle bloedingen uit!
Een verwijzing naar de gynaecoloog vragen voor het plaatsen van de Mirena. Dan kan hij/zij eerst bekijken waar dat bloedverlies vandaan komt.
bloeden bij gemeenschap hoort niet...

laat je doorsturen
Ik heb wel maandelijkse menstruatie en heb nu een half jaar de mirena!

HEt wordt niet minder. Maar bij mij is er meer aan de hand. Ik had ook tussentijdse bloedingen. Ook voor het plaatsen van de mirena. Het deed bij mij ook erg veel zeer soms na het vrijen.