Gezondheid alle pijlers

Bloeden bij gemeenschap en Mirena

09-09-2009 13:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om na jaren de pil te hebben geslikt over te stappen naar een ander voorbehoedsmiddel, Mirena. Ik heb hier dus geen ervaring mee (las wel wat ervaringen elders op dit forum) maar het lijkt me wel makkelijk. Nu heb ik de laatste tijd last van bloedingen tijdens het vrijen en daar baal ik van. Ik weet niet hoe het kan, maar vind het heel vervelend. Ik heb het eens gevraagd aan de arts toen ik voor een uitstrijkje kwam, maar die maakte er niet zo veel van. Zolang het maar geen heftige bloedingen zijn. Dat kan hij wel makkelijk zeggen, maar ik vind het gewoon niet prettig. Ik heb begrepen dat het bloedverlies met het gebruik van Mirena behoorlijk minder wordt, maar heeft iemand toevallig ook ervaring met "tussentijdse bloedingen"?
Bij de Mirena heb je eigenlijk alleen "tussentijdse bloedingen" als je bloedt, want je hebt geen stopweek. Vandaar ook dat 30% van de vrouwen helemaal geen onttrekkingsbloeding meer heeft. Dat is echt een uitkomst! (aan de andere kant, is het fout, kun je dat ook niet zien aan het uitblijven).

Bloeden tijdens / na het vrijen lijkt mij eerder een kwestie van een gesprongen haarvaatje in je vagina dan een "echte" baarmoederlijke bloeding. En nee, prettig is het allebei niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat de Mirena het oplost. Het is een prettig voorbehoedsmiddel, dat zeker, geen omkijken naar. Maar het sluit natuurlijk niet álle bloedingen uit!
Een verwijzing naar de gynaecoloog vragen voor het plaatsen van de Mirena. Dan kan hij/zij eerst bekijken waar dat bloedverlies vandaan komt.
bloeden bij gemeenschap hoort niet...

laat je doorsturen
Ik heb wel maandelijkse menstruatie en heb nu een half jaar de mirena!

HEt wordt niet minder. Maar bij mij is er meer aan de hand. Ik had ook tussentijdse bloedingen. Ook voor het plaatsen van de mirena. Het deed bij mij ook erg veel zeer soms na het vrijen.

Ik ben inmiddels geweest voor het uitstrijkje en bleek dat ik dus pap 3b had. Die onrustige cellen zorgden bij mij voor die bloedingen en de pijn En nogmaals sommige vrouwen hebben nog wel maandelijkse bloedingen. Het moet wel minder worden.

Dus vraag of om een uitstrijkje of om inwendig onderzoek!
Ik heb me al (na het lezen van jullie reacties) voorgenomen om een doorverwijzing te vragen naar de gynaecoloog. Het vreemde is dat ik geen pijn voel zoals hierboven wordt geschreven. Ik heb dus alleen wel last van bloedverlies tijdens/na de gemeenschap en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat iedere keer een gesprongen haarvaatje is! Soms gaat het een paar keer goed (dus zonder bloedverlies), maar soms heb ik het iedere keer als ik heb gevreeen. Het is geen heftig bloedverlies maar wel zodanig dat ik er onzeker van word en dat ik het heel vervelend vind.
Lijkt me verstandig om een doorverwijzing te vragen naar een gyn voor dat bloedverlies.

Ik heb met die klachten ook eens bij de huisarts gezeten. Nu kwam het bij mij doordat mijn hormoonhuishouding in de war was door het slikken van een moringafterpil en het meteen starten met een anticonceptiepil. Moest vanzelf overgaan en dat klopte. Hij (de huisarts) zei er wel bij dat mocht het niet binnen 2 weken overgaan ik terugmoest komen zodat hij me kon doorverwijzen want regelmatig bloedverlies na het vrijen hoort niet.
Wie wind zaait zal storm oogsten
Hoi!!

Ik hoop dat je dit nog leest want het topic is al wat ouder.

Ik heb ook een mirena en ik had ook contactbloedingen, zoals dat netjes heet. Mijn huisarts begreep het niet maar ik voelde duidelijk dat het niets met menstruatie te maken had. Ik had namelijk stekende buikpijn en best veel bloed (lijkt altijd erger dan het is).

De gyn heeft eerst alles uitgesloten met onderzoek, zoals soa's en cystes. Toen bleek dat ik een ontstoken baarmoedermond en baarmoeder had. Telkens als wij vreeen dan raakte dat geïrriteerd. Mijn baarmoedermond is bevroren met stikstof zodat het kapotte weefsel kon afsterven en zich nieuw weefsel kon ontwikkelen. Als je het plaatsen van een Mirena hebt overleefd, is dit echt peuleschil. Na 3 weken had ik nergens last meer van!!!

Liefs ML

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven