bloeden koperspiraal + Mirena vraag
dinsdag 3 maart 2009 om 16:52
Misschien dat die acne geruchten zijn ontstaan doordat veel vrouwen van de pil meteen overstappen op de Mirena. De pil schijnt namelijk acne te verminderen en als je dus de Mriena neemt, heb je dat verminderde effect niet meer.
Zelf nergens last van met de Mirena. heb em nog niet lang maar heb alleen menstruatie-achtige krampen gehad en weinig bloedverlies
Zelf nergens last van met de Mirena. heb em nog niet lang maar heb alleen menstruatie-achtige krampen gehad en weinig bloedverlies
dinsdag 3 maart 2009 om 16:59
Ja ik heb veel last van Acné. Heb nog nooit in mijn leven zoveel pukkeltjes gehad als nu met de mirena. (zelfs niet in de pubertijd). Voor mij is het duidelijk dat het door de mirena komt. Maar goed vind het niet onleefbaar vervelend. Ben weer aan de clearasil gegaan (helpt een beetje). Maar haaruitval had ik erger met de pil. Nu niet meer zo extreem

dinsdag 3 maart 2009 om 17:44
zaterdag 7 maart 2009 om 20:11
hoi,
ik denk er ook over om een mirena te laten plaatsen maar door bovenstaande verhalen ben ik er niet enthousiaster op geworden! ik heb vroeger de diane pil gehad ivm acne en heb nu (wegens steeds doorbraakbloedingen) de yasmin maar deze pil geeft ook bloedinkjes. Bovendien denk ik dat ik door de hormonen minder zin is seks heb. De huisarts opperde Mirena als alternatief voor de pil wegens minder hormonen in het bloed. Nu bovenstaande gelezen te hebben, denk ik er zelfs over om het helemaal te laten zitten. Ben alleen bang dat ik dan weer last krijg van pukkels...
ik denk er ook over om een mirena te laten plaatsen maar door bovenstaande verhalen ben ik er niet enthousiaster op geworden! ik heb vroeger de diane pil gehad ivm acne en heb nu (wegens steeds doorbraakbloedingen) de yasmin maar deze pil geeft ook bloedinkjes. Bovendien denk ik dat ik door de hormonen minder zin is seks heb. De huisarts opperde Mirena als alternatief voor de pil wegens minder hormonen in het bloed. Nu bovenstaande gelezen te hebben, denk ik er zelfs over om het helemaal te laten zitten. Ben alleen bang dat ik dan weer last krijg van pukkels...
zondag 8 maart 2009 om 11:41
Heb sinds 4 weken een mirena, en heb eigenlijk zo goed als niet gebloed. Toen ik weer ongesteld moest worden (een paar dagen geleden) een beetje bloed, maar een inlegkruisje was voldoende. Het inzetten was pijnlijk, voor mij helemaal, omdat ik nog nooit moeder ben geworden. Daarna had ik drie dagen last van buikpijn. Maar daar had ik rekening mee gehouden door snipperdagen op te nemen van te voren. Soms moet je ook gewoon aan jezelf denken. Maar zoals het nu lijkt ben ik zeer te spreken over Mirena. Eind maart ga ik naar de gyn voor controle.
zondag 8 maart 2009 om 21:55
Hier nu sinds 18 februari de Mirena en sinds die tijd vloei ik. Meestal roze of bruinig en vorige week een paar dagen helderrood. Dat zal mijn menstruatie dan wel geweest zijn. Nu was het gisteren helemaal gestopt, maar vanmorgen weer roze.
Verder heb ik geen klachten alleen vermoed ik dat mijn haaruitval weer erger is geworden. Had ik al een beetje verwacht omdat ik altijd zo sterk reageer op hormonale schommelingen. In ieder geval geen last van acne, maar dat hd ik eigenlijk altijd al nooit (behalve tijdens mijn zwangerschappen).
Ik geef de Mirena een jaar en dan zie ik wel of er nog nadelen zijn en of ze opwegen tegen de voordelen.
De huisarts heeft hem geprobeerd te plaatsen, maar dat is jammergenoeg mislukt. Gyn heeft het de dag erna gedaan en dat ging super. Wel even flink pijnlijk, maar het ging allemaal vlug en geroutineerd. Ik zou het dan in het vervolg ook zeker door een gyn laten plaatsen.
Verder heb ik geen klachten alleen vermoed ik dat mijn haaruitval weer erger is geworden. Had ik al een beetje verwacht omdat ik altijd zo sterk reageer op hormonale schommelingen. In ieder geval geen last van acne, maar dat hd ik eigenlijk altijd al nooit (behalve tijdens mijn zwangerschappen).
Ik geef de Mirena een jaar en dan zie ik wel of er nog nadelen zijn en of ze opwegen tegen de voordelen.
De huisarts heeft hem geprobeerd te plaatsen, maar dat is jammergenoeg mislukt. Gyn heeft het de dag erna gedaan en dat ging super. Wel even flink pijnlijk, maar het ging allemaal vlug en geroutineerd. Ik zou het dan in het vervolg ook zeker door een gyn laten plaatsen.