Gezondheid alle pijlers

bloeding na uitstrijkje en sex

13-07-2010 22:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn eerste uitstrijkje gehad, dat ging verder prima,

ik heb me de hele dag prima gevoeld tot dat mijn vriend en ik vanavond sex hadden .

ik begon te bloeden ,niet heel veel maar toch genoeg om even van te schrikken (ik was net ongesteld geweest )

ik heb nu de hele avond een raar gevoel gehad in mijn buik, net alsof je ongesteld bent , beetje weeig gevoel.

kan dit kwaad en kunnen mijn vrien en ik gewoon sex hebben, alvast bedankt voor jullie advies
Het kan een contactbloedinkje zijn. Is op zich niet ernstig, kan wel ongemakkelijk zijn. Mocht je er veel last van hebben dan kun je beter even naar de huisarts gaan, die kan het verhelpen.
Dat het gaat bloeden is niet zo gek. Heeft de huisarts dit niet verteld? Dat je een raar gevoel in je buik hebt weet ik zo niet of dat normaal is. Ook al klinkt het wel logisch, omdat er even langs je baarmoederhals is geschraapt.
Is normaal, heb ik ook altijd na een uitstrijkje. Zowel een kleine bloeding als het rare gevoel. Sex is geen probleem, maar een dagje pauze om te 'helen' kan ook.
dank je wel,

wat fijn dat ik al zo snel reatie krijg van jullie,

ik kijk het nog even 1 dagje aan als het nog steeds bloed bel ik even mijn dokter,
Ik wil niet heel onnozel overkomen maar je bent toch net ongesteld geworden dus dan is je bloedverlies toch normaal?

Was je trouwens al ongesteld toen je uitstrijkje werd gedaan? Mijn huisarts adviseerde me om te wachten tot na mn menstruatie omdat anders de uitslag minder nauwkeurig zou zijn.
Sorry, lezen is lastig. Je schrijft 'geweest' en ik lees 'geworden'.
quote:viooltje400 schreef op 13 juli 2010 @ 23:01:

dank je wel,

wat fijn dat ik al zo snel reatie krijg van jullie,

ik kijk het nog even 1 dagje aan als het nog steeds bloed bel ik even mijn dokter,

Lijkt me niet helemaal nodig, tenzij het ernstige, overmatige bloedingen betreft. Het is een soort 'schaafwondje', kan even een beetje bloeden, maar gaat vanzelf over. Vandaar ook dat ik zei; sex kan, maar helpt niet. Als het extremer wordt dan je menstuatie, en langer duurt dan een week, dán zou ik bellen. Maar als jij je zorgen maakt, mag je natuurlijk altíjd bellen!

Knuf tegen de schik!
Mijn HA zei dat een uitstrijkje bij het afnemen vaak al bloedt. Ze schrapen wat cellen weg, dus daardoor kan er een bloeding ontstaan
quote:Ruby1970 schreef op 13 juli 2010 @ 22:55:

Het kan een contactbloedinkje zijn. Is op zich niet ernstig, kan wel ongemakkelijk zijn. Mocht je er veel last van hebben dan kun je beter even naar de huisarts gaan, die kan het verhelpen.Dit is wel heel optimistisch. Maar die kan je in ieder geval vertellen of het normaal is. Verder is het een kwestie van de uitslag afwachten, en wat daar uit komt. Als er iets mis zou zijn blijkt dat sowieso wel uit de resultaten, dus tot die tijd geen reden voor paniekvoetbal.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven