Gezondheid alle pijlers

Bloeding oog

17-01-2022 13:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mezelf weer helemaal gek te maken maar ik moet het dan toch even kwijt. Vorige week dinsdag had ik opeens toen ik wakker werd een rood oog. Onder mijn ooglid was het echt een soort bloeding. Ik ben naar de huisarts gegaan en hij zei inderdaad een bloeding maar verder niets. Alles zag er goed uit, dit moet vanzelf weg gaan. Ik heb in 1 oog een lens, net in dat oog. Die mocht ik wel in van hem maar heb ik niet gedaan omdat ik het een eng idee vind.

Nu is die bloeding weg alleen half om mijn pupil zit nog een rode rand, zat er toen ook al van de bloeding maar het grootste gedeelte is weg en dit nog niet. Ik vind dit echt doodeng. Ik heb een ogenfobie. Mijn lens was al een overwinning.

Ik heb donderdag teruggebeld en volgens de assistente kan dit ook een paar weken duren. Maar ik vind het het doodeng. Vooral omdat de grote plek snel weg was en nu een klein rood randje blijft rondom mijn pupil.
Heeft iemand dit ook weleens gehad?
Alle reacties Link kopieren
Mooi. Sterkte met je oog!
Alle reacties Link kopieren
Weer stressmomentje van mij 😏. De rode rand om mijn oog loopt opeens verder omlaag maar nog steeds rondom mijn oog. Is dit ook normaal?
Sorry……
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
20-01-2022 22:03
Weer stressmomentje van mij 😏. De rode rand om mijn oog loopt opeens verder omlaag maar nog steeds rondom mijn oog. Is dit ook normaal?
Sorry……
Ja, er is bloed uit een vaatje gelopen, en dat zwerft nu los in je oog. Dat kan zich verplaatsen en dat is niet erg.
Mijn vader heeft dit erg vaak. Ziet er idd heel naar uit, en lijkt veel erger dan het is. Bij hem is het na ongeveer een week of twee wel volledig verdwenen (in mijn optiek dan. Ik ga er niet bovenop zitten natuurlijk. Wellicht dat de allerkleinste restjes dan nog zichtbaar zijn, en een week later ook verdwenen zijn).
Niet bang zijn. Soms loopt er bloed uit een beschadigd vaatje. Vaatje herstelt zich, maar het bloed kan niet zomaar even weg. Je lijf heeft even de tijd nodig om dat op te ruimen. En in je oog duurt dat aanzienlijk langer, dan bijv onder je huid, als zijnde een blauwe plek.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
20-01-2022 22:03
Weer stressmomentje van mij 😏. De rode rand om mijn oog loopt opeens verder omlaag maar nog steeds rondom mijn oog. Is dit ook normaal?
Sorry……
Je lijf gaat dat opruimen en recyclen.
Geef de opruimertjes even tijd om dat te regelen voor je.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven