Gezondheid alle pijlers

Bloeding oog

17-01-2022 13:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mezelf weer helemaal gek te maken maar ik moet het dan toch even kwijt. Vorige week dinsdag had ik opeens toen ik wakker werd een rood oog. Onder mijn ooglid was het echt een soort bloeding. Ik ben naar de huisarts gegaan en hij zei inderdaad een bloeding maar verder niets. Alles zag er goed uit, dit moet vanzelf weg gaan. Ik heb in 1 oog een lens, net in dat oog. Die mocht ik wel in van hem maar heb ik niet gedaan omdat ik het een eng idee vind.

Nu is die bloeding weg alleen half om mijn pupil zit nog een rode rand, zat er toen ook al van de bloeding maar het grootste gedeelte is weg en dit nog niet. Ik vind dit echt doodeng. Ik heb een ogenfobie. Mijn lens was al een overwinning.

Ik heb donderdag teruggebeld en volgens de assistente kan dit ook een paar weken duren. Maar ik vind het het doodeng. Vooral omdat de grote plek snel weg was en nu een klein rood randje blijft rondom mijn pupil.
Heeft iemand dit ook weleens gehad?
Alle reacties Link kopieren
Was je lens niet genoeg schoon misschien dat je daarmee je oog hebt geïrriteerd?
En het is natuurlijk niet gek dat het even duurt voor je lijf dit weer heeft hersteld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dat zou kunnen. Ik heb hem meteen uitgedaan en niet meer in gedaan, ook geen nieuwe. Ik gebruik nul make up en mascara sinds vorige week. Ik ben daar super voorzichtig altijd mee omdat dit oog al slecht is en alleen hier een lens in zit.

Maar moet dit vanzelf overgaan en is het normaal dat dit weken duurt?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt even langs je opticien gaan. Maar het is een lastige plek om te helen natuurlijk.
Waar denk jij aan met je fobie?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dit kan. Je hebt het over 'onder je ooglid', maar als ik het goed begrijp is het je oogwit dat nu rood is, klopt dat? Waarschijnlijk is er een vaatje geknapt. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren bij veel hoesten / persen, maar ook wel zomaar. Het ziet er anders uit (rood), maar eigenlijk is het een soort bloeduitstorting, een blauwe plek zeg maar. En net als bij andere blauwe plekken kan het inderdaad wel even (paar weken) duren voor die helemaal is weggetrokken. Het bloed wordt langzaamaan weer door je lichaam opgeruimd. Vandaar dat de plek al wel veel kleiner is geworden.
lariba wijzigde dit bericht op 17-01-2022 13:17
11.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind iets met ogen altijd eng. Ben bang dat ik mijn lens nooit meer in kan of mag. Ik heb nergens last van verder. Ik mocht mijn lens ook gewoon in van de huisarts maar dat durf ik dan niet zo goed.

Zou ik naar de opticien moeten of terug naar de huisarts. Als ik weet dat dit vanzelf over gaat en dat dit weken kan duren heb ik iets meer vertrouwen. Maar omdat ik niets zie veranderen aan het rode vind ik het eng.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
17-01-2022 13:16
Dit kan. Je hebt het over 'onder je ooglid', maar als ik het goed begrijp is het je oogwit dat nu rood is, klopt dat? Waarschijnlijk is er een vaatje geknapt. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren bij veel hoesten / persen., maar ook wel zomaar. Het ziet er anders uit (rood), maar eigenlijk is het een soort bloeduitstorting, een blauwe plek zeg maar. En net als bij andere blauwe plekken kan het inderdaad wel even (paar weken) duren voor die helemaal is weggetrokken.
Het was eerst op witte in het oog rood, maar dan onder mijn ooglid. Dus je zag het niet. Nu is het alleen nog rood boven mijn pupil en rechts een gedeelte, dus een kwart van mijn pupil .... als ik zo zou moeten uitleggen. En durf ik mijn lens ook niet in te doen, misschien mag dat wel. ?
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
17-01-2022 13:18
Het was eerst op witte in het oog rood, maar dan onder mijn ooglid. Dus je zag het niet. Nu is het alleen nog rood boven mijn pupil en rechts een gedeelte, dus een kwart van mijn pupil .... als ik zo zou moeten uitleggen.
Dat kan. Dan is het een beetje uitgezakt. Net zoals andere blauwe plekken wel eens doen.
Over die lens mag ik hier niets zeggen. Maar de huisarts heeft natuurlijk al gezegd dat het geen probleem is.
Ik heb het regelmatig, gaat vanzelf over maar heeft even tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
En wat is een hele tijd? Twee weken, langer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook met regelmaat. Zwakke adertjes in m'n oog. Met een weekje is het wel weg. Het is net een blauwe plek. Dit keer heb ik mazzel en zit het in m'n ooghoek. Soms zit het in het midden dan kijkt iedereen er zo naar. Dat is voor hen lastig. Ik heb er verder niks van. Beetje lelijk. Maar ja als dat het is.

Bij mij is het gewoon pech.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
17-01-2022 13:16

Als ik weet dat dit vanzelf over gaat en dat dit weken kan duren heb ik iets meer vertrouwen.
Maar dat antwoord heb je toch al?

´Ik heb donderdag teruggebeld en volgens de assistente kan dit ook een paar weken duren´
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het al een week geleden en het is rondom mijn pupil. Dat vind ik het enge eraan. En wordt ook niet minder of lichter.
Ik heb ooit een aanmerkelijke hoeveelheid Tolet Air in mijn oog gekregen en toen was mijn hele oog één grote bloederige zooi. De pijn was na een nachtje slapen wel weg maar het heeft werkelijk nog weken geduurd voor mijn oogrood weer oogwit was.
Soms een week, soms 2, soms iets langer. Wacht het gewoon even af, relax.
Alle reacties Link kopieren
En hadden jullie ervaring met lenzen in doen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het denk ik ruim een maand geduurd voordat het weg was.
Waarschijnlijk heb je wel wat last van droge ogen daar kun je oogdruppels voor gebruiken.
Tenzij je bloedverdunners gebruikt is er niks aan de hand.
En bedoel je echt rondom je pupil of bedoel je je iris?
Die deed ik niet in een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Rondom mijn pupil. Dus het bruine ….. heb bruine ogen. Het wordt ook totaal niet minder of lichter. Vandaar dat ik het eng vind.

Ik krijg nl hoofdpijn van mijn bril en mijn lens kan ik ook niet missen.
Volgens mij ben je niet gerust te stellen. Waarom geloof je de assistente niet? Dit gaat gewoon over. Net als een blauwe plek. Het duurt alleen lang.

En stel he, stel dat dit randje niet meer weggaat (=onmogelijk maar goed, stel..), wat dan? Waar ben je precies bang voor? Dat je een oog moet missen?
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
17-01-2022 20:48
Volgens mij ben je niet gerust te stellen. Waarom geloof je de assistente niet? Dit gaat gewoon over. Net als een blauwe plek. Het duurt alleen lang.

En stel he, stel dat dit randje niet meer weggaat (=onmogelijk maar goed, stel..), wat dan? Waar ben je precies bang voor? Dat je een oog moet missen?
Vooral dat ik mijn lens niet meer in kan.
Dat er iets beschadigd is.
Ik zou je bril dan eens nakijken. Dit gaat gewoon over, het is gewoon een soort blauwe plek.
Rose81 schreef:
17-01-2022 20:57
Vooral dat ik mijn lens niet meer in kan.
Dat er iets beschadigd is.
Ja, er is iets beschadigd. Iets wat weer heelt. Vanzelf. Heel onschuldig. Het duurt alleen langer dan jij wilt.
Alle reacties Link kopieren
Het bruine is niet je pupil. Alleen het zwarte gaatje in het midden. Het gekleurde rondje daaromheen, bij jou kennelijk bruin, is je iris ofwel regenboogvlies.
Die bloeding zit op je oogwit oftewel de sclera. Anatomisch gezien een flink stuk van je pupil af.

En het wordt natuurlijk wél minder. Je schrijft zelf dat de plek al kleiner is. Hij blijft alleen rood, omdat het bloed op die plek anders wordt afgebroken dan bij een blauwe plek ergens anders op je lichaam. En hij is naar het dichtstbijzijnde 'hoekje' gezakt. Ook niet raar.

Heb je enig idee wie of wat jou wél gerust kan stellen?
Alle reacties Link kopieren
De reacties hier stellen me al gerust. Ik baal er zelf ook van dat ik altijd zo'n paniek heb. Maar zeker met mijn ogen omdat ik al heel slecht zie en maar 1 redelijk goed oog heb. En mijn lens ook niet kan missen.

Maar ik ga proberen er vertrouwen in te hebben ;-)
Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven