Gezondheid alle pijlers

Bloedprikken, what happened?

22-12-2015 10:41 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het moment even de kluts kwijt.

Een maand geleden heb ik in een buitenlands ziekenhuis gelegen (wel Europa) waar ik een infuus heb gekregen en er bloed is afgenomen. Toen het bloed afgenomen werd had ik na 5min al een bult zo groot als een tennisbal op die plek, verder was het ontzettend stijf (kon werkelijk waar m'n arm niet bewegen). Naja, geen ervaring daarmee maar dacht dat binnen paar daagjes wel over zou gaan.

Binnen paar dagen kreeg ik echter overal op die arm blauwe plekken. Geen kleintjes maar echt hele grote. In de loop van de week is de pijn ook gaan toenemen ipv afnemen. Ik kon mijn arm vrijwel niet strekken, maar ook niet goed buigen. Als ik bijvoorbeeld mijn haar ging wassen had ik al pijn, jas aantrekken idem dito etc etc.

Als ik probeerde een keer wel wat rek op de arm te zetten met strekken schoot er een schok door mijn arm, voornamelijk van mijn elleboog tot in mijn oksel en kon ik wel door de grond gaan van de pijn. Het voelde echt alsof daar gewoon iets niet goed zat, alsof een spier/ader noem het maar op op knappen stond

Week dus aangekeken en uiteindelijk maar weer terug gegaan naar dat ziekenhuis (nog steeds in buitenland). Omdat de artsen daar amper Engels spraken was communicatie vrij moeilijk maar ze dachten aan trombose, kreeg echo bleek geen trombose te zijn maar hoogstwaarschijnlijk dus flebitis, heparine injecties mee waar ik mezelf elke dag mee moest injecteren maar ik voelde me toen al niet echt op mijn gemak meer dus heb besloten terug naar Nederland te komen aangezien de pijn erger werd en ik gewoon een Nederlandse arts wilde spreken. Daarnaast heb ik echt een beetje trauma voor naalden ontwikkeld in dat ziekenhuis dus zag het niet zitten mezelf 2 weken lang die injecties te geven

Nu zon 2.5 week hier, 2x bij de huisarts geweest maar die verwijst me enkel naar de fysio omdat het in m'n rug "vast" zit. Ik al uitgelegd dat het gekomen is sinds dat bloedprikken en ik in m'n rug geen pijn heb. Ondertussen doen m'n nek, schouders en rug wel zeer maar dat is eerder omdat die arm zo pijn doet en ik die hoogstwaarschijnlijk dus ook verkeerd gebruik. Maar huisarts lacht het een beetje weg, zegt nee alles is in orde. Gister avond stond ik echter op punt naar de huisartsenpost te gaan, ik hield het gewoon niet meer uit van de pijn. De pijn is dit weekend erg toegenomen, heb al ibu en tramadol geslikt maar niks helpt. Ik voel constant pijn, soms branderig in mijn schouders en bovenarm (sinds kort), en soms voelt het letterlijk alsof er nog steeds een naald in mijn ellenboog zit. Ook de plekken op mijn onderarm waar de blauwe plekken hebben gezeten voelen nog beurs aan en doen pijn, lijkt ook iets dikker te zijn die plek. Daarnaast merk ik dat het stuk van mijn ellenboog tot schouder ook harder is, zeker als ik het probeer te strekken merk ik dat er een soort van 'harde strengel' zit. Heb dus sinds paar dagen ook maar weer Hirudoid creme geprobeerd maar dat werkt ook niks.

Ik kan morgen opnieuw pas bij de huisarts terrecht, heb gisteren gebeld maar ben zo bang weer weg te worden gestuurd. Aan de buitenkant is er niet veel te zien, mijn arm is iets dikker maar dat is het. Maar van binnen verga ik van de pijn. Ik ben 3 weken terug gekomen, echt niet voor de lol, maar om antwoord te krijgen wat het nu is en wat ik er tegen moet doen en het lijkt mij niet normaal dat je zo'n erge last kan houden van een paar buisjes bloed afnemen, dan moet er toch iets verkeerd zijn gegaan lijkt me?

Iemand ideeën of tips die ik morgen mee kan nemen naar mijn huisarts? Ben zelf op moment echt beetje einde raad
Eerste hulp bij ziekenhuis ?

Dit klinkt echt niet goed.

Beterschap !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Second opinion aanvragen bij andere huisarts?
Nu je zorgverzekering bellen en een second opinion regelen.
Hup naar de eerste hulp met dit verhaal. Ik zou hier niet langer mee rondlopen en ook niet accepteren van mijn huisarts dat hij zulke serieuse klachten weglacht. Ik zou een 'echte' dokter willen zien.
Lichaam geeft niet voor niks pijn aan. Zou naar een andere huisarts bellen, of idd eerst hulp. Is wel in t buitenland gebeurt he. Je weet maar nooit hoe t zit met hygiene e.d.
Je mag niet naar de eerste hulp zonder verwijzing van de huisarts, dat gaat je veel geld kosten.
Ben je wel met schone naalden geprikt in het buitenland?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook naar de eerste hulp gaan, klinkt niet goed...
Try before you quit
Wat vervelend zeg dat kan heel pijnlijk zijn en een tijd (paar weken als je pech hebt) duren. Buiten wat je nu al krijgt is alleen een operatie soms mogelijk als het niet vanzelf weggaat (wat het meestal wel doet). Misschien kun je andere pijnstillers krijgen om het wat dragelijker te maken?
quote:mwcactus schreef op 22 december 2015 @ 11:03:

Wat vervelend zeg dat kan heel pijnlijk zijn en een tijd (paar weken als je pech hebt) duren. Buiten wat je nu al krijgt is alleen een operatie soms mogelijk als het niet vanzelf weggaat (wat het meestal wel doet). Misschien kun je andere pijnstillers krijgen om het wat dragelijker te maken?Huh? Jij weet wat het is?
quote:Bibi1973 schreef op 22 december 2015 @ 10:59:

Je mag niet naar de eerste hulp zonder verwijzing van de huisarts, dat gaat je veel geld kosten.Tuurlijk mag dat wel! Je moet rekening houden met je eigen risico, maar dat zou het mij in het geval van TO wel waard zijn.
Heb je naast pijn in de rug ook pijn op het torso/borst?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kan het niet aan het infuus gelegen hebben? Of dat ze mis geprikt hebben?

Mijn broer is onlangs geopereerd aan zijn hand, de prik voor de narcose hebben ze in zijn spieren gezet ipv zijn ader. Ook een hele dikke, blauwe beurse arm.

Mijn moeder heeft een keer met bloed geven een dikke, soort van zak, onder aan d'r arm gehad. Zat bloed in, ook verkeerd geprikt.
quote:shala91 schreef op 22 december 2015 @ 11:08:

[...]

Tuurlijk mag dat wel! Je moet rekening houden met je eigen risico, maar dat zou het mij in het geval van TO wel waard zijn.

Nee hoor. Alleen als het levensbedreigend is.

Anders tijdens kantooruren naar de huisarts, erbuiten naar de huisartsenpost.

Ga je direct zonder verwijzing naar de eerste hulp, dan betaal je zelf.
Als u zonder verwijzing van uw huisarts de afdeling Spoedeisende Hulp bezoekt, wordt u alleen geholpen als u echt met spoed hulp nodig heeft. Dat wil zeggen, u wordt geholpen als u gewond raakte bij een ongeval en er dus sprake is van acuut letsel of als uw situatie het niet toelaat te wachten op uw huisarts. Met de huisartsen in de regio is afgesproken dat in alle andere gevallen de patiënten worden verwezen naar de huisarts.

Je hebt tramadol geslikt? Hoe kwam je daaraan? Neem aan dat de huisarts dat niet voorschrijft als hij denkt dat er niets aan de hand is?!
Mijn eigen risico is er geloof ik toch al lang aan na ziekenhuisbezoek in buitenland, maar ik weet ook niet exact hoe eerste hulp zit, dacht dat je daar sowieso nooit 'zomaar' binnen mag zonder verwijzing ja.

Overigens geen pijn op de borst/torso!

En tramadol heb ik aantal maanden geleden gekregen toen ik fiske ontsteking had na het uitsnijden van mijn kiezen, en aangezien ibu niet werkte (werd daar alleen maar misselijk van) heb ik dat geprobeerd, de kaakchirurg zei dat het ook als vervanging van ibu gezien kan worden dus vandaar dat ik het probeerde, ik was echt radeloos vanwege die pijn
Ik ben ooit gewoon bij de eerste hulp behandeld hoor, is wel jaar of 4 geleden. Huisarts ging veel te lang duren en ik moest naar mn werk. Helemaal niet over nagedacht eigenlijk.
Je gaat toch niet zomaar tramadol slikken, TO? Erg onverantwoord.
Bel gewoon even je zorgverzekering op. De meesten hebben een afdeling zorgbemiddeling. Die regelen dan een second opinion voor je.
quote:MarindaH schreef op 22 december 2015 @ 11:08:

[...]

Huh? Jij weet wat het is?TO wordt behandelt voor flebitis zegt ze zelf en dat kan weken duren en pijnlijk zijn. Daar kan een andere arts ook weinig aan doen ook al is het heel naar om te hebben. Dan kun je wel naar de HAP of de eerste hulp maar daar kunnen ze ook niet meer doen. Hopelijk gaat het snel weg.
Zegt jouw eigen huisarts ook dat het flebitis is?

Zo ja, heb je dan ook besproken wat je moet doen, bijvoorbeeld ivm rust houden, passende pijnstilling etc?
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 december 2015 @ 11:11:

Je hebt tramadol geslikt? Hoe kwam je daaraan? Neem aan dat de huisarts dat niet voorschrijft als hij denkt dat er niets aan de hand is?!Nevermind
Als je naar de eerste hulp gaat (zou ik trouwens niet doen) meld dan in elk geval bij binnenkomst dat je in een buitenlands ziekenhuis geweest bent.

Dat is namelijk iets wat ze in het ziekenhuis graag weten.

Die heparine injecties, geef je jezelf die nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven