Gezondheid alle pijlers

bloedverlies en mirena....

22-12-2010 09:55 17 berichten
Jawel, komt weer een mirena topic hoor....sorry......

Ik heb afgelopen donderdag een mirena spiraal laten plaatsen, alles ging goed, had donderdag wel buikpijn en kramp maar vrijdag was alles weer ok. Geen last ervan, zaterdag ook niet.

Zondag kreeg ik ineens enorme buikkrampen, ik ging bijna door de grond van de pijn, niks kunnen doen als huilen.

Maandag was alles weer ok, sinds gisteren heb ik echter een bloeding alsof ik enorm mentrueer.

Ik heb net de dokter maar eens gebeld, of dit normaal is. Ze zeiden dat ik vrijdag terug moet bellen als het dan nog niet over is.... omdat het misschien kan zijn dat mijn lichaam de mirena niet accepteert? Ik heb niet het idee dat het ding verkeerd zit ofzo, heb er geen last van, afgezien van die bloedingen dan....en de draadjes zijn gewoon voelbaar, verder geen rare fratsen.

Ik hoop alleen niet dat dit heel lang aan gaat houden.

Zijn er misschien meer mensen die dit herkennen?
Alle reacties Link kopieren
Helaas wel ja, maar er is hoop.

De eerste week verliep net als bij jou, daarna geen pijn meer maar wel 6 weken onafgebroken flink gevloeid.

Daarna was ik 3 hele dagen bloed vrij, en daarna begon het weer.

Op dat punt dacht ik, als dit zo blijft haal ik hem eruit maar het bleek een gewone menstuatie te zijn en nu zit ik te wachten op de volgende, dus er is hoop! niet opgeven!

Moet je nog voor een controle echo?
ja en nee ik heb 6 weken gebleod na eerste keer plaatsen, maar niet super heftig, dat niet.

wel paar dagen weeën gehad na het plaatsen, erg naar gevoel.
oh en daarna 3 1/2 jaar geen bloedingen meer gehad, dus niet meer ongesteld geweest ...
en echo heb ik nooit gehad trouwens, alleen nacontrole bij huisarts
Nou ik heb hem pas sinds donderdag, en ik zou na 6 weken terug moeten voor controle.

Ik hoop echt, echt, echt, dat die bloeding minder wordt, ik vind het zo niet leuk. Ik maak me gewoon zorgen (misschien wel om helemaal niks, maar stress is my middle name...) en ik hoop dat ie er niet uit moet, of afgestoten wordt....
Mijn eerste mirena is afgestoten (is tegelijk na een abortus geplaatst, dus alles wel erg gevoelig van binnen natuurlijk). Had vreselijke krampen en enorme bloedstolsels. Bij de EHBO aangekomen, was het ding al bijna mijn baarmoeder uitgewerkt.

De tweede keer dat ik 'm kreeg (jaren later) deed het plaatsen geen pijn, had ik weeige buikpijn (maar wel licht) en heb ik ca. een half jaar lang elke dag weinig gebloed. Toen ik het zo goed als zat was en het ding eruit wilde, hield het bloeden op en ben ik menstruatie vrij gebleven.

Kortom, geen idee wat normaal is. Alles kan. Kijk het even aan.
Hmm, stolsels heb dan weer niet....en schijnbaar merk je dat afstoten wel? Ik kan de draadjes wel voelen, verder geen plastic ofzo.
Ja dat herken ik wel, ik heb ook vreselijk pijn gehad in het begin en ook heel veel bloed, ongeveer twee weken. Nu ben ik inmiddels op een paar rode wc papiertjes (sorry) na al vanaf ongeveer maart geheel bloedvrij. Af en toe wel pijn en kramp, maar heel zelden en niet heel erg.
Had vooral de eerste dagen veel pijn, bloeden is ook wel een paar weken doorgegaan.

Daarna helemaal geen last gehad en jaren menstruatie vrij. Heerlijk!
Ik bloed nu nog steeds, soms licht, soms zwaarder. Hij zit er al 2 maanden in.

De eerste keer dat ik er een had, was het bloeden na een paar dagen al over en werd ik niet meer ongesteld. Nu valt het me vies tegen.

Het schijnt er bij te horen.
Jazeker, dat herken ik wel. Ik heb bijna een jaar gevloeid en zwaar bloed verloren.

Toen heb ik 'm eruit laten halen.
Verdomme....maar als het zo normaal is, want ik begrijp via google ook dat vele vrouwen er last van hebben, waarom moet ik dan vrijdag terugbellen? Aaah ik wil het niehiet! Ze hadden dan toch ook kunnen zeggen, mens, is normaal, maak je niet druk en sla maar een hoop maandverband in....
Eerste week was hier ook even doorbikkelen. Pijn en bloedingen. Daarna nog 5 maanden ongesteld geweest, euh......... maandelijks hoor, niet 5 maanden lang.

Nu, nergens meer last van en ook niet meer ongesteld.

Heerlijk!

Ik hoop dat het goedkomt voor je!
ik hoop het ook voor mezelf....weet je wat het is, ik ben een hele stoere bikkel maar met zulke dingen ga ik altijd uit van het ergste....stom lichaam, stomme spiraal. Doe gewoon normaal, wat je moet doen en loop niet de hele tijd te bloeden.
en jawel hoor, vandaag gaat het gewoon nog vrolijk door

dus ik vermoed dat ik morgen weer de dokter kan bellen....
hij is net door de huisartsenpost verwijderd. Ik was aan het douchen en wilde de touwtjes checken en ik voelde de onderkant van de spiraal zelf al zitten, foute boel dus.

Eenmaal bij de huisartsenpost was hij er al voor 90% uit.

Gisteren zat ie nog goed, toen heb ik ook nog gechecked, ik snap er niks van. Ik heb nu geen enkele vorm van anticonceptie meer, de dokter zei dat ik maar een nieuwe moest laten plaatsen, maar het heeft al een jaar geduurd voordat ik de eerste durfde te laten plaatsen, ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Pil wil ik niet meer, wordt zo depri van die hormonen. Fijne kerst zo, zit hier al 2 uur te janken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven