Gezondheid alle pijlers

Bloedverlies na seksueel contact

20-01-2010 18:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

normaal ben ik meer een meelezer maar heb voor deze vraag even een account aangemaakt. Ik vraag me af of ik dit bij gezondheid of bij seks moet zetten, maar aangezien het me om het gezondheids-aspect gaat heb ik hiervoor gekozen.

Ik heb een vrij vervelend probleem; nadat mijn vriend en ik seksueel contact hebben gehad (en dan bedoel ik: hij met zijn vingers), verlies heb ik soms bloed, maar lang niet altijd. Meestal is het niet veel. Het is vrij licht van kleur en waterig. Nu ben ik even aan het googelen geslagen en er zijn natuurlijk de grootste doemscenario's te vinden, maar uit de berichten blijkt ook dat het niet iets zeldzaams is. Nu vroeg ik me af of iemand hier misschien enig idee heeft wat het zou kunnen zijn. Ik weet dat niemand hier een glazen bol heeft , maar je weet het nooit.

Ik ben overigens nog maagd (een SOA kan het dus niet zijn lijkt me), en slik de pil (diane). Verder ben ik nog vrij jong, namelijk (net) 19. Iets als baarmoederkanker lijkt me dus ook niet aannemelijk, aangezien dit vooral bij vrouwen van boven de 40 voorkomt. Het al dan niet bloeden lijkt niet in verband te staan met de ruigheid of met de periode van de maand (kan iedere week voorkomen).

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen. Over een afspraak met de huisarts zit ik overgens na te denken, maar die drempel vind ik voor dit probleem toch nog vrij hoog.. iniedergeval bedankt!
Ik begrijp dat de drempel hoog ligt, maar de huisarts lijkt me toch de beste optie.

Je kan hier 100 verhalen krijgen, maar dat zegt niets over jouw situatie.

De HA ziet wel gekkere dingen hoor. Succes!
Camille ik zou me niet meteen druk maken. Grote kans dat je vriend een klein wondje maakt met zijn nagels ofzo, dit vermengd met jouw lichaamsvocht maakt het licht van kleur en waterig.

Maar als je dit blijft houden is langs de huisarts gaan altijd een goed idee. Wat Artemis al zegt, die ziet wel gekkere dingen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties Artimis en TOP.

Dat van dat wondje had ik inderdaad ook al bedacht! Dat dat wondje dan weer opnieuw open.. ja, 'gewreven' werd. Maarja het is nu.. 5 keer in 3 maanden gebeurd denk ik, daarvoor ook wel eens een keer maar niet iets herhaaldelijks.

Iniedergeval bedankt! En misschien toch maar een afspraak maken met de huisarts dan ;)
Hé Camille, maak gewoon een afspraak. Meestal is het niks ernstigs hoor, maar de huisarts kan je daar uitsluitsel over geven door bv. een uitstrijkje te laten maken. Dat is helemaal niet eng ofzo (ongeveer zelfde gevoel als een tampon inbrengen, alleen doet de huisarts dat) Zeg tegen de huisarts of gyneacoloog dat je nog maagd bent, dan doet hij extra voorzichtig.

De huisarts is inderdaad wel extremere dingen gewend, dus wees niet gegeneerd. Veel succes !
Misschien als je er een filmpje van maakt en dat op joetjoep upload, dat we het dan beter kunnen beoordelen !
Aliquando et insanire lucundum est
Laat hem zn nagels vijlen.
Zie QR
@ Razzmatazz, bedankt voor je reactie! Jullie hebben ook wel gelijk van de huisarts enzo, maar het is toch een beetje genant haha. Natuurlijk wel het slimste dus ik zal het wel doen.

@RER, ik denk dat cameratjes binnen plaatsen niet erg lekker voelt, dus moet maar niet! =D

@kaasfondue, daar heb je ook een goede! Ik heb hem wel gevraagd ze te knippen, maar met vijlen gaan natuurlijk ook nog eventuele scherpe randjes weg.. Bedankt voor de tip!
5x in drie maanden, da's niet zoveel.. Ik heb ook wel eens een klein wondje gehad, toen bloedde het ook een beetje. Dat is toen een paar keer achter elkaar gebeurd. Daarna genas het kleine wondje weer en toen bloedde het niet meer.
Heb je dit al vanaf de eerste keer sexen of is het pas later gekomen?

Je zegt dat je nog maagd bent? Als je ontmaagd wordt scheurt het maagdenvlies wat ook bloeden kan veroorzaken. Misschien dat je maagdenvlies elke keer een beetje bloedt? Zomaar een idee...
@ tangerine - Dan hoop ik daar maar op.. misschien kan ik dan beter nog eventjes wachten met de huisarts. Het vreemde is dat het niet iedere keer gebeurt en er geen enkel verband is te vinden,.. misschien inderdaad ergens een wondje dat nog niet genezen is of steeds weer open gaat.

@ lizettetje, dat is inderdaad iets waar ik ook aan gedacht heb, maar toch lijkt het me niet realistisch.. ten eerste omdat t niet altijd is en volgens mij zit het maagdenvlies dieper en bloedt het niet voordat het ook daadwerkelijk gescheurd is.. iedere keer een beetje zou het dan niet echt zijn..

Iedereen bedankt voor de reacties!
Het maagdenvlies is niet echt een vliesje dat scheurt bij penetratie. Het is een randje, een ribbeltje, en het kan best zijn dat je vriend met zijn vingers daar wel mee in aanraking komt en dat daar het bloed vandaan komt. Dus iedere keer een beetje zou best kunnen.

Hou het voor jezelf in ieder geval goed in de gaten, en als je het niet vertrouwt toch maar even bij de huisarts langs gaan. Misschien is er een vrouwelijke huisarts waar je bij uitzondering langs kunt gaan als je dat prettiger vindt? Leg die vraag gewoon voor aan de assistente van je eigen huisarts, misschien hebben ze wel een samenwerking met een andere huisarts daarvoor (heeft de mijne wel i.i.g.).
Iets anders
@ Babsjuh - ik wist inderdaad dat het een ribbeltje was, maar ik wist niet dat het zo zat mbt tot het scheuren.. Ik geloof niet dat er hier vrouwelijke huisartsen zijn, ik woon niet in een grote stad oid. Als ik naar hem toega moet ik maar gewoon eventjes er doorheen haha. Hij zal inderdaad wel vreemdere dingen gezien hebben .
Ik heb ongeveer dezelfde klachten als jij. Al is het bij mij niet na het vingeren maar na de seks en soms zelfs nog een paar dagen erna een klein beetje. Heel raar dus. Jaren lang nooit gehad en nu sinds een jaar ineens die klachten. Het kan een wondje zijn of iets anders maar het kan ook niks bijzonders zijn.

Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en heb een uitstrijkje laten maken, daar kwam niks uit. Heb nu ook nog een soa test laten doen, al kan ik me het niet voorstellen maar je weet maar nooit. De dokter zei dat als daar ook niks uitkomt dat ik dan op een andere pil moet overstappen. Ik slik ook de diane en ze zei dat mijn klachten ook van de pil kunnen komen. Het is het proberen waard. Anders wordt het gynacoloog. Daar heb ik dan toch minder zin in...

Ik denk dat een wondje het meest voor de hand liggend is... misschien toch de nagels of te hardhandig ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven