Gezondheid alle pijlers

Borstkanker en vervelende reclame op pc

02-03-2013 11:17 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist eigenlijk niet goed waar ik dit onderwerp moet plaatsten, maar omdat het toch met gezondheid te maken heeft, toch maar hier.

Augustus vorig jaar is bij mij borstkanker geconstateerd en inmiddels heb ik chemo gehad en ben ik geopereerd. Bestralingen volgen nog binnenkort. Nu is het zo dat ik op mijn laptop in de loop der maanden het een en ander heb opgezocht over de ziekte, behandelingen enz. Ook heb ik wel eens op het borstkankerforum gekeken.

Wat ik nu zo vreselijk irritant vind (en dat is zwak uitgedrukt), is dat met name hier op het forum ik iedere keer reclame door beeld heb van Dela... over een uitvaartverzekering! Ik weet dat als je bepaalde sites bezoekt, je daar iedere keer reclame van over je scherm ziet "wandelen", maar in dit geval vind ik het eigenlijk bijna respectloos. Oke, het schijnt dus zo te zijn dat als je veel op bepaalde onderwerpen zoekt, je pc dat blijkbaar opslaat en je naar aanleiding daarvan reclame te zien krijgt, maar nogmaals, hier word ik niet goed van!

Nu is mijn vraag: kun je daar iets tegen doen? Ik vind het op zijn zachts gezegd niet fijn om er iedere keer mee geconfronteerd te worden. Ik ben niet gek en ik weet dat ik of beter kan worden of niet, maar om nou iedere keer die Dela voorbij te zien komen... Op Facebook is dat trouwens ook zo.

Kortom, is er iets aan te doen?
Op Facebook kun je naast de advertentie klikken op het kruisje en vevrolgens op verwijderen. Dan krijg je de vraag waarom je de advertentie weg wil. Als je op stuitend drukt blijven dat soort advertenties je bespaart. Verder kun je met adblock advertenties blocken op je pc.
Wat vervelen je kan er gelukkigniets aan doen, je cookies/geschiedenis verwijderen.

Dit kan op 2 manieren:

Via je browser, bij mij staat het bolgensmij onder opties maar dat kan ik nu niet controleren.

Via schijfopruiming: http://windows.microsoft. ... -files-using-disk-cleanup
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Probeer eens je cookies te verwijderen.

Ach, toen ik in het ziekenhuis had gelegen en net thuis was werd ik door de Dela gebeld.
Wat ontzettend vervelend.

Ik zou 'adblock + de naam van je browser googlen' en dat installeren.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Bedankt voor de reacties so far! Ik ga vanmiddag eens kijken wat ik er aan kan doen. Ik word sowieso al niet goed van reclames, laat staan dit soort reclames....
quote:Derpina schreef op 02 maart 2013 @ 11:27:

Probeer eens je cookies te verwijderen.

Ach, toen ik in het ziekenhuis had gelegen en net thuis was werd ik door de Dela gebeld.Was dat toeval of konden ze dat op de een of andere manier geweten hebben?
Cookies verwijderen en browsergeschiedenis legen. In Chrome doe je dat door op de horizontale streepjes naast de url balk te klikken. Dan staat er iets als 'geschiedenis'. IE heb ik al een tijd niet gebruikt, dus ben even kwijt hoe het daar gaat.

Succes voor je bestralingen. Hoe trek je het verder? Heb je plannen om iets van H&B te gaan doen? Zo'n heftig iets als bk is niet zomaar afgesloten met het einde van je actieve behandeling (zeg ik vanuit eigen bk-ervaring).
Ik werd toevallig ook gebeld door Dela (of een concurrent) toendertijd. Ik heb gewoon gezegd dat ik kanker had en hadden ze nog interesse in mij als klant? De stilte en vervolgens het gestotter werkte therapeutisch. Beetje gemeen wel van mij....
quote:violetskies schreef op 02 maart 2013 @ 11:29:

Wat ontzettend vervelend.

Ik zou 'adblock + de naam van je browser googlen' en dat installeren.Dat dus, werkt prima!
quote:ericito schreef op 02 maart 2013 @ 11:37:

Ik werd toevallig ook gebeld door Dela (of een concurrent) toendertijd. Ik heb gewoon gezegd dat ik kanker had en hadden ze nog interesse in mij als klant? De stilte en vervolgens het gestotter werkte therapeutisch. Beetje gemeen wel van mij....Geweldig!!!!!
Ik zou zo zeggen, overal komt dat soort reclame te voorschijn, tv tijdschriften en pc. En ja, ik heb helaas ook mee te maken gehad. Je het niet vermijden dat soort reclames.

Heb je het wel goed kunnen verwerken, ben je lid geworden van lotgenoten forum?
http://www.de-amazones.nl/phpbbforum
quote:ericito schreef op 02 maart 2013 @ 11:32:

Cookies verwijderen en browsergeschiedenis legen. In Chrome doe je dat door op de horizontale streepjes naast de url balk te klikken. Dan staat er iets als 'geschiedenis'. IE heb ik al een tijd niet gebruikt, dus ben even kwijt hoe het daar gaat.

Succes voor je bestralingen. Hoe trek je het verder? Heb je plannen om iets van H&B te gaan doen? Zo'n heftig iets als bk is niet zomaar afgesloten met het einde van je actieve behandeling (zeg ik vanuit eigen bk-ervaring).Klopt dat eea niet is afgesloten als de behandelingen achter de rug zijn. Tijdens de chemo vond ik het heel zwaar; behalve dat je er ziek van bent, gaan ook je emoties vreselijk op en neer. Ik was vaak vreselijk verdrietig/gefrustreerd/kwaad. En ik ben bang voor een soort van leegte als ik straks de behandelingen gehad heb. Weet niet of ik H&B ga doen, maar ben wel aangemeld voor een bewegingsprogramma in het ziekenhuis. Het gekke is dat ik soms nog het gevoel heb dat het iemand anders overkomt en niet mezelf. Al met al gaat het nu wel, maar ben wel bang voor wat de toekomst gaat brengen eerlijk gezegd.
quote:ericito schreef op 02 maart 2013 @ 11:37:

Ik werd toevallig ook gebeld door Dela (of een concurrent) toendertijd. Ik heb gewoon gezegd dat ik kanker had en hadden ze nog interesse in mij als klant? De stilte en vervolgens het gestotter werkte therapeutisch. Beetje gemeen wel van mij....Misschien wel een beetje gemeen, maar wel goed van je! Mag ik vragen hoe het nu met jou gaat en wat jij voor behandelingen hebt gehad?
Je hebt ook gespreksgroepen voor vrouwen met borstkanker.

Ziekenhuis kan je alle info geven.
quote:redband schreef op 02 maart 2013 @ 12:02:

Ik zou zo zeggen, overal komt dat soort reclame te voorschijn, tv tijdschriften en pc. En ja, ik heb helaas ook mee te maken gehad. Je het niet vermijden dat soort reclames.

Heb je het wel goed kunnen verwerken, ben je lid geworden van lotgenoten forum?

Ik weet wel dat je altijd dat soort reclames kunt tegenkomen, maar hier op het forum is het wel heel erg. Ik bekijk wel eens plaatjes van onflatteuze sterren en die reclame van Dela is zo groot en gaat half over de foto's van het topic heen; 't is dus niet eens subtiel...

En nee, ben geen lid geworden van het forum van de-amazones, maar heb wel het eea meegelezen. Ik wil me er ook niet teveel in onderdompelen (als je begrijpt wat ik bedoel); anders word ik helemaal gek...
Ik adviseer je Chrome te installeren en dan de extensie Adblock Plus 1.3.4 te activeren. Werkt echt supergoed. Volgens mij zit die extensie er standaard in.

Sterkte verder, heel vervelend die ads.
Die emoties tijdens chemo zijn herkenbaar. De medicatie heeft invloed (dexa ) en je bent vast ook in de overgang gedonderd.

Je weet dat je ook gewoon daar van je af kunt schrijven he? Of maakt dat het ook te 'echt'? (Ontkennen is geen optie he...)
quote:vincent_j schreef op 02 maart 2013 @ 19:34:

Ik adviseer je Chrome te installeren en dan de extensie Adblock Plus 1.3.4 te activeren. Werkt echt supergoed. Volgens mij zit die extensie er standaard in.

Sterkte verder, heel vervelend die ads.Ja, dat zei ik al. Overigens werkt Adblock ook bij andere browsers.
quote:ericito schreef op 02 maart 2013 @ 19:52:

Die emoties tijdens chemo zijn herkenbaar. De medicatie heeft invloed (dexa ) en je bent vast ook in de overgang gedonderd.

Je weet dat je ook gewoon daar van je af kunt schrijven he? Of maakt dat het ook te 'echt'? (Ontkennen is geen optie he...)Man, hou op over de dexa; wat een ellende was dat! En inderdaad vliegen de opvliegers me om de oren, vooral 's avonds! Het van me afschrijven maakt het niet te echt ofzo; ik wil alleen niet teveel ellendige verhalen lezen, heeft niets met ontkennen te maken, want ik ben niet gek. En als ik eenmaal op zo'n forum zit, ga ik onwillekeurig toch van alles en nog wat zitten lezen.... Het nare is dat mijn zus twee jaar geleden is overleden aan kanker (weliswaar geen borstkanker) en dat maakt het nog eens extra zwaar.
quote:redband schreef op 02 maart 2013 @ 15:39:

Je hebt ook gespreksgroepen voor vrouwen met borstkanker.

Ziekenhuis kan je alle info geven.Ziekenhuis waar ik behandeld word heeft nauwelijks iets. Had al geïnformeerd naar eea van/voor lotgenotes, maar helemaal niets dus. Dan zou ik al naar een andere plaats moeten en de energie ontbreekt me momenteel daarvoor.
cache opschonen als je 's avonds gaat slapen....

cookies verwijderen.....

Ik snap je helemaal.....heel veel sterkte met alle behandelingen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven