Borstkanker
zaterdag 23 november 2013 om 19:30
Ik moet hier even mijn ei kwijt.. Mijn moeder had een knobbel ontdekt bij haar arm en in borst, ze ging naar de huisarts en die verwees haar gelijk door naar het ziekenhuis, ze hebben daar echo's gemaakt, mammografien en de chirurg heeft een kweekje afgenomen. Ik vind het echt verschrikkelijk, mijn moeder is 47 en ik weet gewoon niet wat ik zonder haar zou moeten als ze er niet meer is
Ik haal nu de ergste scenario's in me hoofd..
Mijn moeder heeft het ook al over dood gaan etc en die ziet het allemaal ook niet meer positief in aangeizen haar moeder ook aan lymfeklierkanker is overleden.. Maar maandag weten we pas meer
Maar het voelt allemaal niet goed, ik ben echt bang dat het niet goed is

Mijn moeder heeft het ook al over dood gaan etc en die ziet het allemaal ook niet meer positief in aangeizen haar moeder ook aan lymfeklierkanker is overleden.. Maar maandag weten we pas meer

Pluk de dag!

zaterdag 23 november 2013 om 19:32
misschien is het beter de resultaten af te wachten en te horen wat de arts adviseert als het echt borstkanker zou zijn?
er zijn genoeg succesverhalen te melden, daar heb je niks aan als jouw moede kansloos zou zijn
er zijn ook genoeg negatieve verhalen te melden, heb je ook niks aan als het er voor jouw moeder goed uit ziet
sterkte!
er zijn genoeg succesverhalen te melden, daar heb je niks aan als jouw moede kansloos zou zijn
er zijn ook genoeg negatieve verhalen te melden, heb je ook niks aan als het er voor jouw moeder goed uit ziet
sterkte!
zaterdag 23 november 2013 om 19:36
Ik probeer zoveel mogelijk sterk te zijn en alles af te wachten maar toch onbewust ga ik eraan denken en in de negatieve vorm.. Me opa ( haar vader ) is 3 weken terug overleden, dus het is gewoon k*t allemaal, vind het lastig om me ouders verdrietig te zien.. Maar goed het is inderdaad afwachten
Hoe sneller het maandag is hoe beter

Pluk de dag!

zaterdag 23 november 2013 om 19:38
Ik snap dat je je erg ongerust maakt maar je moet afwachten wat de dokter zegt.
Stel dat het inderdaad fout is, weet dan dat borstkanker in veel gevallen goed te behandelen is.
nationaalkompas.nl
De prognose van borstkanker is sinds 1955 sterk verbeterd. De relatieve 10-jaarsoverleving is toegenomen van ruim 30% in de periode 1955-1969 tot ruim 70% in de periode 2000-2002 (IKZ, 2005; Louwman et al., 2008). De relatieve 10-jaarsoverleving in de IKA-regio (Noord-Holland en Flevoland) bedraagt 71% voor de periode 1988-2003. Verwacht wordt dat van vrouwen bij wie in 2009 borstkanker is vastgesteld ongeveer 78% tien jaar na de diagnose nog in leven is (VIKC, 2009). In 2008 had 85% van de vrouwen de eerste vijf jaar na het vaststellen van de ziekte overleefd. In 2003 was dit nog 81% en in 1998 was dit 77%. Omdat bij sommige vrouwen de ziekte meer dan vijf jaar na de eerste diagnose nog terugkeert, kan men na vijf jaar nog niet van genezing spreken. De 10-jaarsoverleving is daarvoor een meer betrouwbare maat.
Stel dat het inderdaad fout is, weet dan dat borstkanker in veel gevallen goed te behandelen is.
nationaalkompas.nl
De prognose van borstkanker is sinds 1955 sterk verbeterd. De relatieve 10-jaarsoverleving is toegenomen van ruim 30% in de periode 1955-1969 tot ruim 70% in de periode 2000-2002 (IKZ, 2005; Louwman et al., 2008). De relatieve 10-jaarsoverleving in de IKA-regio (Noord-Holland en Flevoland) bedraagt 71% voor de periode 1988-2003. Verwacht wordt dat van vrouwen bij wie in 2009 borstkanker is vastgesteld ongeveer 78% tien jaar na de diagnose nog in leven is (VIKC, 2009). In 2008 had 85% van de vrouwen de eerste vijf jaar na het vaststellen van de ziekte overleefd. In 2003 was dit nog 81% en in 1998 was dit 77%. Omdat bij sommige vrouwen de ziekte meer dan vijf jaar na de eerste diagnose nog terugkeert, kan men na vijf jaar nog niet van genezing spreken. De 10-jaarsoverleving is daarvoor een meer betrouwbare maat.
zaterdag 23 november 2013 om 19:41

zaterdag 23 november 2013 om 20:34

zondag 24 november 2013 om 02:27

zondag 24 november 2013 om 06:53
Maaik, mijn moeder zit ook in onderzoeken en ik maak me ook druk. Ook al ken ik alle statistieken, heb namelijk zelf een aantal jaar geleden al borstkanker gehad.
Helaas is het even wachten op definitief ja/nee en als het ja is nog weer wachten op aanvullende onderzoeken en een behandelvoorstel. Succes met wachten.
Helaas is het even wachten op definitief ja/nee en als het ja is nog weer wachten op aanvullende onderzoeken en een behandelvoorstel. Succes met wachten.