Gezondheid alle pijlers

Borstkanker

23-11-2013 19:30 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet hier even mijn ei kwijt.. Mijn moeder had een knobbel ontdekt bij haar arm en in borst, ze ging naar de huisarts en die verwees haar gelijk door naar het ziekenhuis, ze hebben daar echo's gemaakt, mammografien en de chirurg heeft een kweekje afgenomen. Ik vind het echt verschrikkelijk, mijn moeder is 47 en ik weet gewoon niet wat ik zonder haar zou moeten als ze er niet meer is :( Ik haal nu de ergste scenario's in me hoofd..

Mijn moeder heeft het ook al over dood gaan etc en die ziet het allemaal ook niet meer positief in aangeizen haar moeder ook aan lymfeklierkanker is overleden.. Maar maandag weten we pas meer :( Maar het voelt allemaal niet goed, ik ben echt bang dat het niet goed is :(
Pluk de dag!
misschien is het beter de resultaten af te wachten en te horen wat de arts adviseert als het echt borstkanker zou zijn?

er zijn genoeg succesverhalen te melden, daar heb je niks aan als jouw moede kansloos zou zijn

er zijn ook genoeg negatieve verhalen te melden, heb je ook niks aan als het er voor jouw moeder goed uit ziet

sterkte!
Ik probeer zoveel mogelijk sterk te zijn en alles af te wachten maar toch onbewust ga ik eraan denken en in de negatieve vorm.. Me opa ( haar vader ) is 3 weken terug overleden, dus het is gewoon k*t allemaal, vind het lastig om me ouders verdrietig te zien.. Maar goed het is inderdaad afwachten :( Hoe sneller het maandag is hoe beter
Pluk de dag!
Mijn oma ( haar moeder) is tevens ook gestorven aan dezelfde soort kanker,lymfeklier en ook in haar borst en alles :( dus dat is ook zorgelijk
Pluk de dag!
Ik snap dat je je erg ongerust maakt maar je moet afwachten wat de dokter zegt.

Stel dat het inderdaad fout is, weet dan dat borstkanker in veel gevallen goed te behandelen is.

nationaalkompas.nl

De prognose van borstkanker is sinds 1955 sterk verbeterd. De relatieve 10-jaarsoverleving is toegenomen van ruim 30% in de periode 1955-1969 tot ruim 70% in de periode 2000-2002 (IKZ, 2005; Louwman et al., 2008). De relatieve 10-jaarsoverleving in de IKA-regio (Noord-Holland en Flevoland) bedraagt 71% voor de periode 1988-2003. Verwacht wordt dat van vrouwen bij wie in 2009 borstkanker is vastgesteld ongeveer 78% tien jaar na de diagnose nog in leven is (VIKC, 2009). In 2008 had 85% van de vrouwen de eerste vijf jaar na het vaststellen van de ziekte overleefd. In 2003 was dit nog 81% en in 1998 was dit 77%. Omdat bij sommige vrouwen de ziekte meer dan vijf jaar na de eerste diagnose nog terugkeert, kan men na vijf jaar nog niet van genezing spreken. De 10-jaarsoverleving is daarvoor een meer betrouwbare maat.
Hoe oud ben je?
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 november 2013 @ 19:39:

Hoe oud ben je?Ik ben 22, bijna 23.. Bedankt voor je bemoedigde link, klopt inderdaad dat het goed geneesbaar is etc.. Ik hoop zo dat alles goed gaat komen, pff zou niet weten wat ik zonder me moeder moet
Pluk de dag!
Ik begrijp het hoor. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 november 2013 @ 19:54:

Ik begrijp het hoor. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen.Dankjewel, hoop het ook, voor nu kan ik alleen maar hopen..
Pluk de dag!
Ik duim voor een goede uitslag, sterkte!
Jee heftig zeg. haal je niet teveel ergs in je hoofd, het kan ook meevallen, wacht eerst af! Sterkte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Heel erg bedankt allemaal!! Ik ga me best doen niet teveel ergs te denken, gelukkig werk ik dit weekend. Beetje afleiding is wel lekker
Pluk de dag!
Goeie avatar!
Ik begrijp je angst maar wacht even af wat de arts maandag zegt.

Denk niet gelijk negatief de medische wetenschap staat niet stil .In mijn omgeving ken ik een vrouw die het ook had en er goed uit is gekomen.
Veel sterkte, ik duim dat de uitslag meevalt!

Wees maar lief voor jezelf en je moeder dit weekend, beetje afleiding zoeken. Sterkte!
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 november 2013 @ 20:16:

Goeie avatar!Jij denkt Peterrrr
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 november 2013 @ 20:16:

Goeie avatar!

Bedankt haha!!

En nogmaals bedankt voor alle positieve berichtjes, doet me zeker goed!! En zal uiteraard lief voor dr zijn,maar ben ik altijd al hoor ;) hihi
Pluk de dag!
Heel veel sterkte in ieder geval wat de uitslag ook mag zijn.
quote:Superhuisvrouw schreef op 23 november 2013 @ 20:22:

[...]

Jij denkt Peterrrr Zekerrrrr
Mijn moeder heeft het 44 jaar geleden gehad.. Afgelopen jaar was het weer terug.

Nu is alles weer verwijderd en kan ze er echt stokoud mee worden.. (ze is nu 78)

Het is een van de best te behandelen kanker soorten..
Wacht resultaten af. Mijn moeder heeft heel vroeg, op haar 42e borstkanker gehad en is genezen (nou ja, over een paar jaar pas 'officieel'). Borstkanker is goed te genezen, ik weet niet hoe vroeg ze erbij waren? Sterkte iig!
Sterkte
You only live twice
Hallo Maaiik, ik was 49 toen ik borstkanker kreeg, is nu 11 jaar geleden en alles is goed!

Is tegenwoordig heel goed te behandelen.

Dus er is goede hoop.
Alle mensen die ik ken die borstkanker hebben gehad leven nog! Een vriendin was 23, de meesten van jouw moeders leeftijd. Houd moed!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Maaik, mijn moeder zit ook in onderzoeken en ik maak me ook druk. Ook al ken ik alle statistieken, heb namelijk zelf een aantal jaar geleden al borstkanker gehad.

Helaas is het even wachten op definitief ja/nee en als het ja is nog weer wachten op aanvullende onderzoeken en een behandelvoorstel. Succes met wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven