Gezondheid alle pijlers

Borstkanker

23-11-2013 19:30 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet hier even mijn ei kwijt.. Mijn moeder had een knobbel ontdekt bij haar arm en in borst, ze ging naar de huisarts en die verwees haar gelijk door naar het ziekenhuis, ze hebben daar echo's gemaakt, mammografien en de chirurg heeft een kweekje afgenomen. Ik vind het echt verschrikkelijk, mijn moeder is 47 en ik weet gewoon niet wat ik zonder haar zou moeten als ze er niet meer is :( Ik haal nu de ergste scenario's in me hoofd..

Mijn moeder heeft het ook al over dood gaan etc en die ziet het allemaal ook niet meer positief in aangeizen haar moeder ook aan lymfeklierkanker is overleden.. Maar maandag weten we pas meer :( Maar het voelt allemaal niet goed, ik ben echt bang dat het niet goed is :(
Pluk de dag!
Ha Maaik,

Zoals hier terecht is opgemerkt: borstkanker is goed te behandelen.

Mits je er vroeg bij bent. Dus de meeste overlevingskans als er nog geen uitzaaiingen zijn.

Zelf heb ik als jonge vrouw ook BK gehad. Inmiddels 22 jaar verder en still alive and kicking!

Het kan,dus blijf hopen op een goede behandeing en genezing wanneer het idd BK blijkt te zijn.

Heel veel sterkte in deze onzekere tijd!!
Bedankt voor alle berichtjes!! Het is inderdaad goed te genezen maar het blijft allemaal nog spannend, morgenmiddag weten we meer en krijgt ze de behandelingen te horen.. Ze zijn er gelukkig erg vlot mee en ik heb het idee dat ze er wel haast achter zetten
Pluk de dag!
Sterkte vandaag, Maaiik! Ik duim voor goed nieuws, dat ze snel met behandelen kan beginnen en dat ze snel weer beter is!
Sterkte!!!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:ericito schreef op 24 november 2013 @ 06:53:

Maaik, mijn moeder zit ook in onderzoeken en ik maak me ook druk. Ook al ken ik alle statistieken, heb namelijk zelf een aantal jaar geleden al borstkanker gehad.

Helaas is het even wachten op definitief ja/nee en als het ja is nog weer wachten op aanvullende onderzoeken en een behandelvoorstel. Succes met wachten.

Ik ben al een poosje aan het nadenken over je naam, volgens mij had jij in het verleden een andere maar ik weet niet meer hoe?

Sterkte met het wachten op de uitslag.
Natuurlijk schrik je je lam van de eventuele diagnose borstkanker.

Maar borstkanker is één van de vormen van kanker met een hoog genezingspercentage.

Met 47 is je moeder nog jong en sterk, ze zal de behandeling goed aankunnen. Ook weer gunstig voor het genezingsproces.
Klopt Raccoon. Mijn moeder heeft gelukkig goed nieuws gehad. Zo opgelucht.

(ajb niet die oude nick noemen ivm herkenning)
ericito: Gelukkig heeft je moeder goed nieuws gehad, wat een opluchting voor jullie.

Nee, hoor ik zal de oude naam niet noemen. Maar ik weet niet zeker of ik wel de juiste in gedachte heb..heeft het drie lettergrepen en is de laatste letter een t? Ik ben helemaal niet nieuwgierig he..haha..
Nou hierbij zal ik laten weten wat de uitslag is.. Helaas een kwaad aardige tumor van 4,7 cm in haar linkerborst.. Zij heeft een petscan gehad en daar kwam uit dat er waarschijnlijk ook uitzaaiingen zitten in haar bekken :( Dus nu moet ze daar weer voor terug komen voor een scan. Als het geen kanker blijkt te zijn in haar bekken dan begint ze maandag met de chemo,en als het wel zo is begint ze woensdag met de chemo ( maar dan krijgt ze een andere en die moeten ze nog bestellen?? ) heel spannend allemaal.. We wachten nu al 2,3 weken en er is nog niks gebeurd qua behandeling
Pluk de dag!
Verschrikkelijk Maaik, hoe is het met je angst?
Ach, wat een triest nieuws.. Sterkte..
Heel veel sterkte Maaik. Wat een slecht nietuws.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 december 2013 @ 22:20:

Verschrikkelijk Maaik, hoe is het met je angst?Tja, het hoeft geen kanker te zijn, kan ook een ontsteking zijn of urineweg infectie ofzo.. Maar goed je zit wel weer in spanning ,want ik ga wel van het ergste uit.. Veel mensen zeggen wel : ja mijn zus,tante,buurvrouw had ook borstkanker en botkanker en longkanker en die leven ook allemaal nog!! Ik weet dat ze op het gebied van kanker al erg ver zijn maar toch blijft het door je hoofd spoken dat ze misschien dood gaat.. En het ergste is nog dat wachten en wachten!! verschrikkelijk, de ene scan na de andere en we zijn nu al zoveel dagen verder en ze heeft nog niks gehad qua chemo,bestraling weet ik veel.. Wie weet waar die tumor die allemaal heen gaat.. En daarintegen zit ik nog op school en me opleiding,werk en kan me gewoon nergens meer op concentreren,bijt me tong kapot van de stress, voel me een emotioneel wrak!! Ook al hou ik me best groot bij andere hoor maar het breekt me wel op,en dan vooral die onzekerheid.. Want ik kan niet zonder me moeder,ik had liever de kanker gehad dan zij
Pluk de dag!
ach meisje toch. Kan je hier met iemand over praten? een zus of broer? een vriendin? en je moeder? Praat ook vooral met je moeder hierover. Zij is dan wel ziek maar niet gek, en zij weet natuurlijk ook dat jij je waarschijnlijk zorgen maakt. Praten helpt!
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 december 2013 @ 22:55:

ach meisje toch. Kan je hier met iemand over praten? een zus of broer? een vriendin? en je moeder? Praat ook vooral met je moeder hierover. Zij is dan wel ziek maar niet gek, en zij weet natuurlijk ook dat jij je waarschijnlijk zorgen maakt. Praten helpt!Ik praat er wel met mensen over maar ik ben meer iemand die zich groot houd enzo. Ik heb het er wel over met mijn moeder maar ik probeer positief te blijven : Kommop mam het komt goed ,ik sleep je er doorheen!! Ik wil ook sterk blijven voor haar, en ik wil dat zij zich geen zorgen maakt om mij.. Ik heb wel heel veel mensen hoor die vragen hoe het gaat enzo en geintresseerd zijn.. Op de momenten dat we slecht nieuws krijgen bel ik wel jankend me vrienden op en stort ik me helemaal uit en huil uit bij me mams,maar ik ben wel zo iemand : het leven gaat door.. Morgen moet ik werken,en word weer een hele dag stress en dan morgen tegen de avond horen we de uitslag als het goed is of ze ook kanker heeft bij dr bekken ... Dus morgen weer een paar grijze haren erbij hihi
Pluk de dag!
Lieve Maaiik,

Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop zo dat jullie net een goede uitslag hebben gehad.

Lieve Maaiik,

Hopelijk hebben jullie vandaag wel een goede uitslag gehad??

Mijn moeder heeft in 2011 borstkanker gehad, ik herken je angst....al is die niet te vergelijken met jouw situatie nu met evt aanwezigheid van uitzaaiingen in het bekken.

Sterkte hoor!
Hallo Maaikk

Ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan?
Hoi hoi,

Zo ik vond weer wat tijd om te posten, gelukkug gelukkig is alles goed!!! Ze moest naar de gynaecoloog voor een echo en op eventuele tumor maar het bleek een eisprong te zijn die op de scan te zien was!! Dus gelukkig helemaal geen uitzaaiingen maar alleen maar borstkanker :D Ook erg maar goed zonder uitzaaiingen scheelt al een hoop!! Gister heeft ze haar eerste chemo kuur gehad, de TAC kuur. Ze voelt zich nu nog goed,maar het schijnt dat de 3e en 4e dag erger word, we zullen zien Maar tot nu toe heb ik er een goed gevoel over, en mijn moeder ook.. We denken maar dat het engeltjes zijn ipv chemo die naar binnen gaan om het kwaad weg te halen.. En ze kreeg ook een rode zak chemo en dat waren dan weer rozen, zo proberen we alles om te zetten in positieve dingen Stralks komt nog de thuiszorg om haar te prikken , ik blijf erbij want ik werk zelf in de zorg zodat ik het die andere keren kan doen. Nou dit was het wel weer even
Pluk de dag!
Wat fijn. Veel beterschap voor je moeder. Sterkte om deze rotziekte te overwinnen..
Nou Maaiik,das prachtig nieuws,feen uitzaiingen.

Zer m op jullie!!!
Maaikk, mooi nieuws!!

Die thuiszorg die komt, is dat voor de leukobooster? Laat je moeder dan vantevoren al wat paracetamol slikken. Het klinkt heel raar maar dat spul werkt op je beenmerg en daar kan je botpijn van krijgen (zeg ik uit ervaring).
quote:ericito schreef op 10 december 2013 @ 22:35:

Maaikk, mooi nieuws!!

Die thuiszorg die komt, is dat voor de leukobooster? Laat je moeder dan vantevoren al wat paracetamol slikken. Het klinkt heel raar maar dat spul werkt op je beenmerg en daar kan je botpijn van krijgen (zeg ik uit ervaring).Ja neulomasta injectie ofzo??? Moest ze 24 uur na de chemo krijgen. De artsen hadden inderdaad al gezegd dat je er spierpijn van zou krijgen dus ze had inderdaad al een paracetemol ingenomen van tevoren Ze vond het een hele nare prik zei ze al..
Pluk de dag!
Wat fijn dat ze geen uitzaaiingen heeft!!

Heeeel veel sterkte toegewenst!
Beterschap!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven