borstverkleining
maandag 18 juni 2012 om 12:41
Al jaren twijfel ik, wel of niet mijn borsten laten verkleinen. Ik heb cup e, en inmiddels vaak last van mijn schouders en nek. Maar ik durf eigenlijk niet, bang voor de reacties van mijn omgeving, een lelijk resultaat en de pijn..
Zijn er mensen die dit hebben ondergaan? En hoe heb je dit dan ondervonden?
Zijn er mensen die dit hebben ondergaan? En hoe heb je dit dan ondervonden?
maandag 18 juni 2012 om 12:55
maandag 18 juni 2012 om 13:16
Ja, gedaan. 9 jaar geleden. Had maat 70E (verhouding was dus ver te zoeken) en ook veel nekklachten. Reacties uit mijn omgeving interesseerden mij niet (en nog niet), gezondheid ging vóór. Pijn viel heel erg mee, resultaat was ook absoluut heel mooi, alleen de littekens zijn bij mij niet mooi geworden maar dat is een kwestie van aanleg.
Ik ben overigens in een ziekenhuis geopereerd na bemiddeling van (destijds) het ziekenfonds. Alles is volledig vergoed, arts had vastgesteld dat operatie noodzakelijk was.
Nogmaals: het is 9 jaar geleden en er zal intussen best het een en ander veranderd zijn...
Succes met je beslissing.
Ik ben overigens in een ziekenhuis geopereerd na bemiddeling van (destijds) het ziekenfonds. Alles is volledig vergoed, arts had vastgesteld dat operatie noodzakelijk was.
Nogmaals: het is 9 jaar geleden en er zal intussen best het een en ander veranderd zijn...
Succes met je beslissing.
maandag 18 juni 2012 om 13:24
Iets van 10 jaar geleden een bv gehad. Het was lastig om iedereen het te moeten vertellen, familie, vrienden, werkgever, maar ik heb alleen maar fijne reacties gehad.
De operatie vond ik erg meevallen qua pijn, ik heb alleen toen ik thuis was een bloeding gehad, dat kan in sommige gevallen gebeuren. Het ziet er nog steeds erg mooi uit, littekens zijn haast niet zichtbaar, de vorm is goed, de pijn in nek en rug is weg en mijn lichaam is beter in verhouding. Had het jaren eerder moeten doen.
Google ook eens op bv voor en na plaatjes. Hou er dan wel rekening mee dat de meeste foto's die je ziet, net na de operatie zijn genomen en de littekens nog minder zichtbaar worden.
De operatie vond ik erg meevallen qua pijn, ik heb alleen toen ik thuis was een bloeding gehad, dat kan in sommige gevallen gebeuren. Het ziet er nog steeds erg mooi uit, littekens zijn haast niet zichtbaar, de vorm is goed, de pijn in nek en rug is weg en mijn lichaam is beter in verhouding. Had het jaren eerder moeten doen.
Google ook eens op bv voor en na plaatjes. Hou er dan wel rekening mee dat de meeste foto's die je ziet, net na de operatie zijn genomen en de littekens nog minder zichtbaar worden.
maandag 18 juni 2012 om 13:52
Ik ken twee mensen die het hebben laten doen. Mijn tante (ongeveer 15 jaar geleden) en een meisje die ik gewoon ken. Niet om je bang te praten, maar bij mijn tante is het toen helemaal mis gegaan. Ze waren te onvoorzichtig geweest met de tepel van 1 borst, waardoor ze die tepel kwijt was. Hierdoor vervormde haar hele borst aan die kant. Daarna jarenlang geprobeerd het er weer wat beter uit te laten zien met een getatoeëerde tepel, maar de borst ziet er helaas nog steeds misvormd uit. N.b.: Ik heb het zelf niet gezien, maar dit heeft ze allemaal verteld.
Dat andere meisje die ik ken, is er wel heel tevreden mee weggekomen. Zij had G en ging naar B. Ik heb er verschillende keren met haar over gepraat. Ze had er geen moment spijt van en was ontzettend blij met het resultaat. Ook al haar pijnen waren weggenomen door de ingreep.
Het is dus afwegen. Stel jezelf bijvoorbeeld vragen zoals: Heb ik er een operatie voor over om van mijn rug- en nekklachten af te komen? Tegenwoordig is de medische deskundigheid natuurlijk wel beter dan 15 jaar geleden. En mijn tante was denk ik een enorme pechvogel.
Ik hoop dat je tot een goed besluit kan komen! Sterkte.
Dat andere meisje die ik ken, is er wel heel tevreden mee weggekomen. Zij had G en ging naar B. Ik heb er verschillende keren met haar over gepraat. Ze had er geen moment spijt van en was ontzettend blij met het resultaat. Ook al haar pijnen waren weggenomen door de ingreep.
Het is dus afwegen. Stel jezelf bijvoorbeeld vragen zoals: Heb ik er een operatie voor over om van mijn rug- en nekklachten af te komen? Tegenwoordig is de medische deskundigheid natuurlijk wel beter dan 15 jaar geleden. En mijn tante was denk ik een enorme pechvogel.
Ik hoop dat je tot een goed besluit kan komen! Sterkte.
maandag 18 juni 2012 om 13:55
Heb ook een BV gehad (nee, geen borstvoeding, maar borstverkleining). Oh, wacht, dan heet het natuurlijk BVK!
Op Borstenforum.nl kun je er heel veel over lezen. Echt een aanrader. Ook met foto's van resultaten van diverse chirurgen. Heb er destijds heel veel aan gehad en had de beslissing niet kunnen maken zónder dat forum. Want aan familie had ik ook weinig. Succes.
Op Borstenforum.nl kun je er heel veel over lezen. Echt een aanrader. Ook met foto's van resultaten van diverse chirurgen. Heb er destijds heel veel aan gehad en had de beslissing niet kunnen maken zónder dat forum. Want aan familie had ik ook weinig. Succes.
maandag 18 juni 2012 om 13:58
Ik twijfel er ook al jaren over. Eerst besloten om eerst maar eens kinderen te krijgen en dan eens te kijken wat er van over bleef. Nou, kind is eruit, borsten nog net zo groot als eerst. En met mijn 167 en 60 kg is een flinke 70F gewoon veel en veel te groot. Wat mijn omgeving ervan vindt maakt me eigenlijk niks uit, ik stoor me er zelf zo aan! Als ik om de hoek kom, komen eerst "die tieten" en een kwartier later mijn hoofd, zo voelt het soms. Ik wil ook wel eens een jurkje aan waar mijn borsten inpassen zonder dat het maat 40 moet zijn, want dan heb ik op alle andere plaatsen veel te veel ruimte over. Hardlopen is uberhaupt geen optie, dat doet pijn, ook met een goede sportbeha, en mijn nek en rug zijn mijn zwakke (zwakste, ik ben in zijn geheel niet zo goed gelukt qua lichamelijk ongemak) punt. Dus ja, waarom twijfel ik nog?! Over een jaar hakken we een knoop door: definitief geen tweede kind meer, of toch nog wel? En dan kan het, nu moet ik mijn dochter nog veel te vaak tillen.
maandag 18 juni 2012 om 14:03
Bij twijfel niet doen.
Ik heb zelf echt grote borsten (70H) en in het verleden ook een borstverkleining overwogen. Ben zelfs een keer bij een chirurg op consult geweest, maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
Ik begon toentertijd heel erg na te denken over de reden waarom ik het wilde en kwam tot de conclusie dat er eigenlijk geen dringende, medische reden was. Met het dragen van goede bh's heb ik geen last van mijn rug en schouders en psychisch lijd ik er ook niet onder, dus waarom dan in een gezond lijf gaan snijden?
Volgens mij heeft het ook veel te maken met zelfacceptatie. I'm born this way, zeg maar. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een dergelijke operatie met bijbehorende risico's te ondergaan alleen om esthetische redenen of om 'beter in verhouding' te zijn.
Ik vind ook dat vrouwen die het om de laatste reden laten het zelf zouden moeten betalen. Je schrijft dat je cup e hebt. Lijkt me prima op te vangen met goede bh's.
Ik heb zelf echt grote borsten (70H) en in het verleden ook een borstverkleining overwogen. Ben zelfs een keer bij een chirurg op consult geweest, maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
Ik begon toentertijd heel erg na te denken over de reden waarom ik het wilde en kwam tot de conclusie dat er eigenlijk geen dringende, medische reden was. Met het dragen van goede bh's heb ik geen last van mijn rug en schouders en psychisch lijd ik er ook niet onder, dus waarom dan in een gezond lijf gaan snijden?
Volgens mij heeft het ook veel te maken met zelfacceptatie. I'm born this way, zeg maar. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een dergelijke operatie met bijbehorende risico's te ondergaan alleen om esthetische redenen of om 'beter in verhouding' te zijn.
Ik vind ook dat vrouwen die het om de laatste reden laten het zelf zouden moeten betalen. Je schrijft dat je cup e hebt. Lijkt me prima op te vangen met goede bh's.
maandag 18 juni 2012 om 14:09
Ik heb op 18 jaar geleden bvk laten doen. Was toen 18. De technieken van toen zijn niet te vergelijken met die van nu. De service in het ziekenhuis ook niet (moest toen 1 week in het ziekenhuis blijven). Bij mij hebben ze 2,5 kilo per kant weggenomen, ik heb geen pijn gehad, ben blij met het resultaat en zou het zo weer doen. Ik heb heel veel steun van mijn (een groot deel dan) familie en omgeving gehad.
Ik adviseer je wel om je te verdiepen in de chirurgen en gesprekken aan te gaan. Je moet je wel goed voelen bij de chirurg. Vraag ook naar zijn/haar resultaten en vraag wat je van de chirurg kunt verwachten. Ik stond al vanaf mijn 14e bij hem onder begeleiding, maar moest wachten tot ik uitgegroeid was. Veel succes met je afweging!
Ik adviseer je wel om je te verdiepen in de chirurgen en gesprekken aan te gaan. Je moet je wel goed voelen bij de chirurg. Vraag ook naar zijn/haar resultaten en vraag wat je van de chirurg kunt verwachten. Ik stond al vanaf mijn 14e bij hem onder begeleiding, maar moest wachten tot ik uitgegroeid was. Veel succes met je afweging!
maandag 18 juni 2012 om 17:26
Ik zelf heb 6 jaar geleden een BVK ondergaan ik had een E cup en erg hangend ,tot op de dag van vandaag ben ik zo blij dat ik het heb gedaan weer een mooie C cup en niet meer hangend.
Mijn moeder heeft het ook ondergaan op oudere leeftijd en ook zei is er zo blij mee dat ze het tig jaar eerder had moeten doen.
De napijn na een BVK is echt te verwaarlozen ,de drains eruit halen vond ik wat pijnlijk.
Alles is bij mij geheel vergoed door de verzekering,wel wilde ik zelf in een goed ziekenhuis mij laten opereren .
Nu na 6 jaar is nagenoeg niet meer te zien dat ik ooit een BVK heb laten doen!
En wbtft reactie"s uit m,n omgeving dat zou het laatste zijn waar ik me mee bezig zou houden,het gaat om jou en niet om andere mensen daar heb je niks mee te maken!
Mijn moeder heeft het ook ondergaan op oudere leeftijd en ook zei is er zo blij mee dat ze het tig jaar eerder had moeten doen.
De napijn na een BVK is echt te verwaarlozen ,de drains eruit halen vond ik wat pijnlijk.
Alles is bij mij geheel vergoed door de verzekering,wel wilde ik zelf in een goed ziekenhuis mij laten opereren .
Nu na 6 jaar is nagenoeg niet meer te zien dat ik ooit een BVK heb laten doen!
En wbtft reactie"s uit m,n omgeving dat zou het laatste zijn waar ik me mee bezig zou houden,het gaat om jou en niet om andere mensen daar heb je niks mee te maken!
donderdag 21 juni 2012 om 18:26
Ik heb 2 jaar geleden een bvk gehad. Ik kan het IEDEREEN echt waar, aanraden. Geen klachten, bloedingen of andere rare dingen gehad. 1 nachtje ziekenhuis, paar weekjes rustig aan en ik vind het nog steeds iedere dag genieten.
Wat ik wel vind:::: mijn borsten voelen anders. Heel anders. Ik voel veel knobbels/hobbels en andere dingen waar ik me nu wel heel erg druk over maak. Iets wat ik voor de operatie niet had. Ga dinsdag ff naar de huisarts...
Wat ik wel vind:::: mijn borsten voelen anders. Heel anders. Ik voel veel knobbels/hobbels en andere dingen waar ik me nu wel heel erg druk over maak. Iets wat ik voor de operatie niet had. Ga dinsdag ff naar de huisarts...
donderdag 21 juni 2012 om 18:51