Gezondheid alle pijlers

Boven de 80 kilo, alternatief morning after pil?

03-05-2014 22:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Even een vraagje:

Ik begrijp dat als je boven de 80 kilo weegt de morning after pil niet/minder goed werkt.

Momenteel ben ik gestopt met de pil sinds kort om te zien of een deel van de klachten die ik ervaar (depressieve gevoelens, geen libido, etc) komt doordat ik al 14 jaar de pil slik.

Nu doen vriend en ik het met condoom, maar wat nou als dat condoom wel een keer scheurt?

Gelukkig heb ik nog nooit een morning after pil hoeven nemen, heb in al die jaren nooit een 'pregnancy scare' gehad.

Ik wil dit alleen ook graag voor blijven.

Wat nou als het condoom scheurt? Een morning after pil nemen heeft dan geen zin lijkt me?

Advies is welkom
Dat wordt het overleggen met je arts denk ik.

Lees dit eens:

http://www.rutgershuis-oost.nl/morningafter.php
De link doet het niet goed via de app, zal deze bekijken als ik op m'n laptop zit.

De huisarts wilde ik sowieso van de week al bellen inderdaad. Echter worden op het forum ook altijd goede tips/goede informatie gegeven dus vandaar dit topic erbij
Geen inhoudelijke toevoeging maar wel super dat je dit van te voren uitzoekt en serieus oppakt!
Het condoom gebruiken met zaaddodend glijmiddel?
Dank je

Vriend en ik zijn gewoon niet klaar voor kinderen (willen deze op dit moment zelfs ook in de toekomst niet) dus het lijkt mij niet meer dan logisch... Zouden meer mensen moeten doen ;)
Aventura, dat klinkt opzich ook wel als een goed idee.

Ik zal me eens inlezen over die combinatie. Niet aan gedacht.
Ik kan de inhoud wel effe plakken:

"Morning-after middelen

Soms is iets misgaan met de anticonceptie: het condoom gaat kapot, je bent de pil vergeten of je hebt per abuis helemaal niks gebruikt. Dan is het meestal verstandig om een morning-after middel (ook wel nood anticonceptie genoemd) te nemen.

Het meeste gebruikte middel is de gewone morning-afterpil, die je bij de drogist kunt halen. Daar zit progestageen in, ongeveer zoveel als in zeven gewone anticonceptie pillen, maar dan zonder het oestrogeen. De pil is het meest effectief als je 'm zo snel mogelijk slikt na het risico en in elk geval binnen 72 uur. Het werkt door de eisprong uit te stellen.

Tegenwoordig is er ook de EllaOne®. Dat is een pil die nog tot 5 dagen na een risico genomen kan worden. Deze is alleen op recept verkrijgbaar. Ook deze remt de eisprong, ook nog tot vlak ervoor.

Tenslotte kun je kiezen voor een morning-after spiraal. Dat is een gewoon koperspiraal (het hormoonspiraal werkt niet als morning-after middel). Ook die kan geplaatst worden tot 5 dagen na het risico en is nog wat effectiever dan de morning-after pil. Als je toch al van plan was een koperspiraaltje te kiezen, kan dit een mooie gelegenheid zijn er een te nemen. Dit spiraaltje kan dan verder dienst doen als gewone anticonceptie. Als je een risico zou hebben op een chlamydia (zie bij geslachtsziekten) is het verstandig om er antibiotica bij te nemen om een infectie te voorkomen.

De morning-after middelen zijn geen geschikte vervanging van gewone anticonceptie, omdat ze minder betrouwbaar zijn dan de andere middelen."
Borderwalk, bedankt voor je bericht.

Ik lees alleen overal dat de morning after pil dus boven de 80 kilo niet/niet goed werkt.

Daar lees ik niets over terug in de tekst die jij plakte.

Daarom ben ik benieuwd wat voor mij van toepassing zou kunnen zijn:)
Een koperspiraal?
Ik wil absoluut geen spiraal, toch bedankt voor het meedenken!
Knoopje bij je vriend erin.

Kan ook ongedaan worden gemaakt als hij na een paar jaar wel kinderen wilt
Vriend is net 20, dat gaat hem ook niet worden

Vind ik ook iets te ingrijpend voor nu als ik eerlijk ben

Wel een optie voor later die we ook al hebben besproken.
Afvallen?
quote:mw1987 schreef op zaterdag 03 mei 2014 23:40 Vriend is net 20, dat gaat hem ook niet worden

Vind ik ook iets te ingrijpend voor nu als ik eerlijk ben

Wel een optie voor later die we ook al hebben besproken.

Snap ik helemaal!

Als je nog zo jong bent moet je dat zeker niet doen. En denk niet eens dat doktoren dat zouden doen

Niet lullig bedoeld. Weet totaal lengte ook niet

Maar misschien wel afvallen?

En tot tijd condooms met zaaddodend glijmiddel

En vrouwencup? 3dubbel veilig:-)
Afvallen gaat ook wel gebeuren, uiteindelijk.

Helaas voer ik die strijd al jaren en wil ik daar verder geen discussie van maken, ik weet dat het beter is.

Ook vrouwen boven de 80 kilo heben seks en ik wil gewoon voorzichtig zijn.

Als ik thuis ben ga ik me even inlezen over zaaddodende glijmiddelen.
quote:mw1987 schreef op 04 mei 2014 @ 08:11:

Afvallen gaat ook wel gebeuren, uiteindelijk.

Helaas voer ik die strijd al jaren en wil ik daar verder geen discussie van maken, ik weet dat het beter is.

Ook vrouwen boven de 80 kilo heben seks en ik wil gewoon voorzichtig zijn.

Als ik thuis ben ga ik me even inlezen over zaaddodende glijmiddelen.Helemaal goed dat je je er zo in verdiept! Een pessarium I.c.m. Condoom?
'Het pessarium wordt twee uur voor de geslachtsgemeenschap aangebracht. Verstrijkt deze tijd zonder dat er een coïtus heeft plaatsgehad, dan brengt men opnieuw spermadodend middel aan, maar ditmaal zonder het pessarium te verwijderen. Na de coïtus wordt het voorbehoedsmiddel gedurende acht uren ter plaatse gelaten. Een schedespoeling is tijdens deze tijd uit den boze'

Twee uur voor de seks inbrengen dus.

Ehh... Wij plannen de seks niet haha.

Als de zin er is, is deze er (soms) en als ik dan ook nog eens twee uur moet gaan wachten kan ik net zo goed dat ding weer uit doen, dan gaat er geen seks meer gebeuren haha.

Bedankt voor het meedenken maar helaas.

Tot nu toe klinkt gewoon zaaddodend pasta/glijmiddel erg aantrekkelijk, we gebruiken toch al vaak glijmiddel dus dit kan makkelijk vervangen worden voor ons.
Jij slikt de pil al 14 jaar en je vriend is net 20?? Dat doe je niet verkeerd!!
quote:ivattje schreef op 04 mei 2014 @ 16:20:

Jij slikt de pil al 14 jaar en je vriend is net 20?? Dat doe je niet verkeerd!! Nou ben ik TO niet, maar ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan vanwege extreme menstruatieklachten. Ik was 27 toen ik 14 jaar de pil gebruikt had, 7 jaar leeftijdsverschil is toch niet zo extreem?
[quote]reisa1978 schreef op 04 mei 2014 @ 19:26:

[...]

Nou ben ik TO niet, maar ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan vanwege extreme menstruatieklachten. Ik was 27 toen ik 14 jaar de pil gebruikt had, 7 jaar leeftijdsverschil is toch niet zo extreem?[/quote

is idd niet zo veel, maar een jongen van twintig to een vrouw van klinkt nog zo knulletjesachtig. Maar ja, kan natuurlijk een aanname zijn :-)
Haha mijn vriend is 20 en ik bijna27 inderdaad.

Ik ben alleen niet 'extreem volwassen' voor mijn leeftijd en vriend wel volwassen.

Liggen op dezelfde lijn enzo.

Werkt prima al 2 jaar samen ondertussen waarvan we ook al bijna al die tijd samenwonen haha.

Fijne relatie
Lekker er samen voor gaan :-)

Ik zou, buiten de adviezen die eerder zijn gegeven niet weten welke mogelijkheden er nog meer zijn. Je kunt sowieso in een oriënterend gesprek met de huisarts je zorgen kunnen uiten.
Even een vraagje,

Ik heb zaaddodend glijmiddel aangeschaft, alleen vraag ik me af, hoe breng je dit in?

Als ik iets op m'n vinger zou doen kom ik nooit met dat spul diep in m'n vagina lijkt me (aangezien alles rond het begin blijft hangen dan?)

Tips?
MA-pil kun je denk ik gewoon gebruiken. Ik heb 2x in mijn leven helaas een moeten nemen omdat het condoom gescheurd was en ik niet aan anticonceptie deed. Toen woog ik nog boven de 80 en het werkte gewoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven