Gezondheid alle pijlers

Branderige vagina

05-06-2022 22:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond,

Ongeveer 3 a 4 weken geleden een vaginale schimmelinfectie gehad. Hier heb ik uiteindelijk meerdere kuren voor gekregen, de jeuk is weg, alleen de branderigheid is er nog. Deze week voor het eerst geprobeerd om weer seks te hebben, maar dit deed ontzettend pijn en dus ook meteen gestopt. Is er iemand die ook zo lang deze klachten heeft gehad? Huisarts zegt niets meer te kunnen betekenen, wil me doorsturen naar gynaecoloog. Aangezien de jeuk gestopt is en het nog wel dragelijk is, zit ik te twijfelen tussen afwachten of toch maar heen gaan. Wat zouden jullie doen?
Naar de gynaecoloog. Lijkt me sterk dat het vanzelf overgaat als de huisarts je wilt doorsturen.
Gewoon even naar de gyn. Het doet met seks pijn, lijkt me een gegronde reden toch?
Nare klachten :(...
Ik zou echt naar de gyn gaan. Die dingen kunnen anders makkelijk chronisch worden en dan ben je verder van huis. Ook vicieuze cirkel ligt op de loer: seks doet pijn, branden wordt erger, seks nog akeliger enz.

Juist fijn dat je huisarts je wil verwijzen....gaan! :)

En wat je al lang weet: GEEN ZEEP!
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Heb je al eens op Lichen Sclerosus gegoogled? Bekende klachten met branderig, jeukend gevoel, pijn bij seks.
Heb je witte verkleuringen of wondjes?
Wordt vaak afgedaan als schimmelinfectie maar misschien komen je klachten overeen?
louti wijzigde dit bericht op 05-06-2022 23:25
Reden: Toevoeging
57.14% gewijzigd
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
louti schreef:
05-06-2022 23:20
Heb je al eens op Lichen Sclerosus gegoogled? Bekende klachten met branderig, jeukend gevoel, pijn bij seks.
Heb je witte verkleuringen of wondjes?
Wordt vaak afgedaan als schimmelinfectie maar misschien komen je klachten overeen?
Juist. Ga naar de gyn voor een check up.
Bedankt allemaal! Ik ga een afspraak maken bij de Gynaecoloog. Hopelijk komt daar iets uit. Ik denk niet dat het LS is, geen witte verkleuringen, maar ik zal dit ook voorleggen bij de Gyn.
Atrofie, maar daar ben je denk ik nog te jong voor 🙏
Pieremachochel
is het door seks schimmel op je vagina
Tiki schreef:
06-06-2022 17:59
is het door seks schimmel op je vagina
Nee dat kan eigenlijk niet aangezien ik de laatste tijd geen seks heb gehad
Helaas heb ik hetzelfde als jij. Al 5 weken heb ik last van een schimmelinfectie in mijn vagina. Het doet soms zo een pijn dat ik niet kan slapen. Die behandelingen werken maar een paar dagen en dan is de pijn weer terug. Bij mij heeft de huisarts ook gezegd dat ze me niet verder kunnen helpen en mij doorverwezen naar een gynaecoloog. Morgen ga ik daarnaartoe. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. Ik hoop echt dat ze wat voor me kunnen betekenen, want ik word gek van de pijn :'( .

Het is in ieder geval goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
valencia3 wijzigde dit bericht op 06-06-2022 22:04
6.12% gewijzigd
Dus de huisarts maakt zich er van af???!!!

Ik zou hier geen genoegen mee nemen.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
06-06-2022 21:44
Dus de huisarts maakt zich er van af???!!!

Ik zou hier geen genoegen mee nemen.
Wat een rare reactie. De huisarts wijst haar door naar degene met meer kennis, de gynaecoloog. Dat is juist hartstikke goed.
Valencia3 schreef:
06-06-2022 20:50
Helaas heb ik hetzelfde als jij. Al 5 weken heb ik last van een schimmelinfectie in mijn vagina. Het doet soms zo een pijn dat ik niet kan slapen. Die behandelingen werken maar een paar dagen en dan is de pijn weer terug. Bij mij heeft de huisarts ook gezegd dat ze me niet verder kunnen helpen en mij doorverwezen naar een gynaecoloog. Morgen ga ik daarnaartoe. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. Ik hoop echt dat ze wat voor me kunnen betekenen, want ik word gek van de pijn :'( .

Het is in ieder geval goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
Wat balen zeg! Heb je eerder een schimmelinfectie gehad of is dit de eerste keer? Wil je me laten weten wat er uit kwam bij de Gyn? Dan kunnen we vergelijken... wie weet kunnen we elkaar nog helpen
Gravinnetje schreef:
06-06-2022 21:47
Wat een rare reactie. De huisarts wijst haar door naar degene met meer kennis, de gynaecoloog. Dat is juist hartstikke goed.
Excuus, sorry niet goed gelezen.
Pieremachochel
Gravinnetje schreef:
06-06-2022 21:47
Excuus, sorry niet goed gelezen.
Pieremachochel
Laat ook even je bloedsuiker controleren voor de zekerheid. Een vriendin van me heeft diabetes, doordat alles te zoet is in haar lijf verstoort dat de zuurgraad van de vagina waardoor ze vatbaarder is voor schimmelinfecties.
Ik was gisteren bij de gynaecoloog en was verrast door de bevindingen. De schimmel was weg en ik bleek een genitale wrat te hebben :-o . Die kunnen ook branderig aanvoelen. Pfff ik baal hiervan. Met dank aan mijn ex. Ik had al een chlamydia van hem gehad en nu dus ook genitale wratten :@ .

Ik vrees dat ik je verder niet kan helpen.

Succes in ieder geval bij de gynaecoloog. Hopelijk valt het allemaal mee en ben je er snel vanaf. Volgens mijn gynaecoloog waren er in ieder geval nog meerdere opties mogelijk om schimmel te behandelen dus er is hoop.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven