brandwond en litteken
woensdag 10 oktober 2007 om 11:30
Ik heb een paar weken geleden een tweedegraads brandwond opgelopen. De huisarts heeft er zalf opgesmeerd en een steriel gaasje opgedaan. Dit heb ik een aantal dagen herhaald totdat de wond redelijk genezen was. Probleem is echter dat er nog wel een grote, wijnkleurige rode plek achterblijft en ik ben bang voor een permanent litteken. Gaat deze plek vanzelf weg? Zo niet is er dan wat tegen te doen, bijv. een bepaalde littekencreme gebruiken?
woensdag 10 oktober 2007 om 12:26
calendulan creme van VSM.
Is mij destijds de gelei van voorgeschreven door de kaakchirurg toen ik met wat vervelende harde littekens in mijn mond zat. Duurde een tijdje, maar uiteindelijk helemaal weg.
In geval van evt. nog open wondje ook goed te gebruiken als milde ontsmetter.
Is mij destijds de gelei van voorgeschreven door de kaakchirurg toen ik met wat vervelende harde littekens in mijn mond zat. Duurde een tijdje, maar uiteindelijk helemaal weg.
In geval van evt. nog open wondje ook goed te gebruiken als milde ontsmetter.
Computer says nooooo
woensdag 10 oktober 2007 om 13:04
Weleda heeft ook een hele goed littekenzalf. Werkt bij mij prima!
Mijn broer heeft vroeger een tweedegraads brandwond opgelopen, en die heeft het heel lang iedere avond ingesmeerd met calendulan zalf. Je ziet er niets meer van. Enige moment dat ie er nu nog last van heeft is in de winter als het koud is, dan trekt het een beetje.
Mijn broer heeft vroeger een tweedegraads brandwond opgelopen, en die heeft het heel lang iedere avond ingesmeerd met calendulan zalf. Je ziet er niets meer van. Enige moment dat ie er nu nog last van heeft is in de winter als het koud is, dan trekt het een beetje.
woensdag 10 oktober 2007 om 13:11
Ik heb jaren geleden een 2 de graads brandwond opgelopen op mijn hand, arm. Volgens de dokter moest ik er niets aan doen, maar mijn ouders hadden brandwonden zalf uit duitsland (hier niet te koop) en dat verkoelde heel goed.
Het is helemaal genezen, maar als het zomer is en de zon schijnt erop verkleurd hij donkerder en kan je het weer goed zien, in de winter maanden is het bijna helemaal weg, verder ook geen last meer van.
Het is helemaal genezen, maar als het zomer is en de zon schijnt erop verkleurd hij donkerder en kan je het weer goed zien, in de winter maanden is het bijna helemaal weg, verder ook geen last meer van.
woensdag 10 oktober 2007 om 15:05
Dat de plek nu rood paars is komt doordat het een heel nieuw velletje is wat nog sterk moet worden, maar het zal wel een tijd duren voordat dat helemaal weg is, je moet het ook de tijd geven om te herstellen. Maar calendula of PCLE van biodermal werkt heel goed tegen litekens
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 10 oktober 2007 om 18:59
Hoi Flower,
Waar zit die brandwond? Ik heb vorig jaar zomer een 2e graads brandwond op mijn onderbeen opgelopen. Toen de wond nog open was en niet genezen bond ik hem de eerste dagen af met brandzalf en steriel gaas. In het begin werd de plek ook rood/paarsachtig. Langzaam begon de kleur te vervagen en na verloop van tijd werd de plek wit. Dat witte was logisch aangezien het nieuwe huid was waar nog nooit zon op geschenen had. Nu een jaar later zie je er haast niets meer van.
Ik heb geen andere middeltjes of cremetjes gebruikt en heb de natuur zelf zijn gang laten gaan. Een wond geneest vanzelf, het kost alleen tijd.
Waar zit die brandwond? Ik heb vorig jaar zomer een 2e graads brandwond op mijn onderbeen opgelopen. Toen de wond nog open was en niet genezen bond ik hem de eerste dagen af met brandzalf en steriel gaas. In het begin werd de plek ook rood/paarsachtig. Langzaam begon de kleur te vervagen en na verloop van tijd werd de plek wit. Dat witte was logisch aangezien het nieuwe huid was waar nog nooit zon op geschenen had. Nu een jaar later zie je er haast niets meer van.
Ik heb geen andere middeltjes of cremetjes gebruikt en heb de natuur zelf zijn gang laten gaan. Een wond geneest vanzelf, het kost alleen tijd.