Gezondheid alle pijlers

Brandwond

15-08-2013 13:24 40 berichten
Beste,

Ik was gister aan het koken en er kwam een spatje olie op me waardoor ik schrok en een verkeerde beweging maakte waardoor er nu veel meer olie op me lichaam is gekomen.

Welk crème/zalf kan ik het beste gebruiken? Ik heb sowieso even een afspraak gemaakt bij de huisarts maar dat is pas volgende week. Dus voor die tijd wil ik iets tegen de brandwonden doen, maar wat dat weet ik niet.

Kunnen jullie mij helpen?

Gr.
Alle reacties Link kopieren
quote:assiemc13 schreef op 15 augustus 2013 @ 21:17:

?????????????????????????????????????????

Je maakt n afspraak bij je huisarts betreffend een OPEN brandwond en je gaat pas over n week? sorry hoor, dat bestaat niet.

Je huisarts zou diezelfde dag nog inplannen. Believe me....heb n ervaring hiermee, kon vrijwel gelijk terecht
Heb net de huisarts gebeld, er is een gaatje vrij vanmiddag dus heb vanmiddag een afspraak, gelukkig! Ik gebruik nu wel een zalf genaamd boegem balsem, iemand bekend hiermee?
Toen ik belde of ik de Flammizine voorgeschreven kon krijgen moest ik ook gelijk komen, had een brandwond dat m'n armbanden in m'n huid gegraveerd stonden, daar was dat frituurvet in blijven hangen zeg maar!
Heeft iemand ervaring met de boegem balsam?
Vraag het vanmiddag aan de huisarts, je hebt het nu toch al gebruikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik kan je echt aanraden om boegem balsem te gebruiken. Het is echt een wondermiddel. Ik heb ook weleens een brandwond door mijn werk en zodra ik dit spul erop smeer trekt de hitte er meteen uit en ik hou er ook geen littekens aan over.
Wat een slechte adviezen komen hier voorbij. Bij brandwonden spoel je met water. En op een open wond doe je nooit zalf. Wat voor zalf dan ook.

De zalf die je krijgt in een ziekenhuis is steriel. Wat je thuis gebruikt daar kun je gemakkelijk een flinke infectie van krijgen.

Bij een open brandwond liggen de diepere huidlagen bloot. Dat is heel anders dan bij een gewone blaar door wrijving.

Geen zalf op een open wond. Bovendien kan een arts daarna de brandwond niet meer goed beoordelen.

Eventueel afdekken met een steriel gaasje en naar de huisarts ermee.
quote:single-lady schreef op 16 augustus 2013 @ 21:23:

Wat een slechte adviezen komen hier voorbij. Bij brandwonden spoel je met water. En op een open wond doe je nooit zalf. Wat voor zalf dan ook.Eens. Niet zelf gaan lopen smeren met allerlei zalfjes. Koelen en naar de dokter en verder niet.
Flamazinezalf. Ik had laatste een grote brandwond door kokend water, kwamen blaren op, naar HAP geweest en wekenlang moeten verzorgen met gaasjes en verband. Nu twee maanden later is de wond genezen, maar de huidverkleuring nog niet weg. Ik vraag me af hoe ernstig het is TO (misschien overdrijf je wat?), want ik wist bij mijn brandwond direct dat het foute boel was... Pijn!!! En daarna dus over een groot oppervalk blaren.
Flamazinezalf kreeg ik bij HAP (tweedegraads verbranding), blaren gaan op den duur open en pas toen ze wat ingedroogd waren kon ik met zalfgaasjes aan de gang.
Níet zelf aan de zalfjes! Echt niet doen. Gewoon naar de huisarts. Als er een zalfje voorgeschreven moet worden bepaalt zij dat wel.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik vind het echt bijzonder hoeveel verschillende huisartsen hebben in het gebruik van Flamazine! De ene moet het de hele tijd blijven gebruiken, de andere maar 1 keer, een derde persoon maar een paar dagen...

Hier is de "dode huid" er inmiddels helemaal van af en heb ik een mooie roze vlek op mijn gezicht. Elke dag vet gehouden met vaseline, nu nog, en vanaf vandaag ook een dikke klodder zonnebrandcreme (factor 50) er overheen!

Hopelijk gaat het bij jou inmiddels beter, TO! Wat zei de huisarts?
Een spatje tijdens het koken, daarna nog meer omdat je een rare beweging maakt.

Stond je te frituren?
Je was smiddag's aan het koken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest, werd gezegd dat het er rustig uit zag en dat ik het zelf goed heb verzorgt. Bij de open plekken gaasje erop. Moet vandaag weer terug komen voor controle hoe het ermee gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven