Brandwond

donderdag 15 augustus 2013 om 13:24
Beste,
Ik was gister aan het koken en er kwam een spatje olie op me waardoor ik schrok en een verkeerde beweging maakte waardoor er nu veel meer olie op me lichaam is gekomen.
Welk crème/zalf kan ik het beste gebruiken? Ik heb sowieso even een afspraak gemaakt bij de huisarts maar dat is pas volgende week. Dus voor die tijd wil ik iets tegen de brandwonden doen, maar wat dat weet ik niet.
Kunnen jullie mij helpen?
Gr.
Ik was gister aan het koken en er kwam een spatje olie op me waardoor ik schrok en een verkeerde beweging maakte waardoor er nu veel meer olie op me lichaam is gekomen.
Welk crème/zalf kan ik het beste gebruiken? Ik heb sowieso even een afspraak gemaakt bij de huisarts maar dat is pas volgende week. Dus voor die tijd wil ik iets tegen de brandwonden doen, maar wat dat weet ik niet.
Kunnen jullie mij helpen?
Gr.
donderdag 15 augustus 2013 om 21:22
quote:assiemc13 schreef op 15 augustus 2013 @ 21:17:
?????????????????????????????????????????
Je maakt n afspraak bij je huisarts betreffend een OPEN brandwond en je gaat pas over n week? sorry hoor, dat bestaat niet.
Je huisarts zou diezelfde dag nog inplannen. Believe me....heb n ervaring hiermee, kon vrijwel gelijk terecht
?????????????????????????????????????????
Je maakt n afspraak bij je huisarts betreffend een OPEN brandwond en je gaat pas over n week? sorry hoor, dat bestaat niet.
Je huisarts zou diezelfde dag nog inplannen. Believe me....heb n ervaring hiermee, kon vrijwel gelijk terecht

vrijdag 16 augustus 2013 om 21:23
Wat een slechte adviezen komen hier voorbij. Bij brandwonden spoel je met water. En op een open wond doe je nooit zalf. Wat voor zalf dan ook.
De zalf die je krijgt in een ziekenhuis is steriel. Wat je thuis gebruikt daar kun je gemakkelijk een flinke infectie van krijgen.
Bij een open brandwond liggen de diepere huidlagen bloot. Dat is heel anders dan bij een gewone blaar door wrijving.
Geen zalf op een open wond. Bovendien kan een arts daarna de brandwond niet meer goed beoordelen.
Eventueel afdekken met een steriel gaasje en naar de huisarts ermee.
De zalf die je krijgt in een ziekenhuis is steriel. Wat je thuis gebruikt daar kun je gemakkelijk een flinke infectie van krijgen.
Bij een open brandwond liggen de diepere huidlagen bloot. Dat is heel anders dan bij een gewone blaar door wrijving.
Geen zalf op een open wond. Bovendien kan een arts daarna de brandwond niet meer goed beoordelen.
Eventueel afdekken met een steriel gaasje en naar de huisarts ermee.
vrijdag 16 augustus 2013 om 21:27
zaterdag 17 augustus 2013 om 16:03
Flamazinezalf. Ik had laatste een grote brandwond door kokend water, kwamen blaren op, naar HAP geweest en wekenlang moeten verzorgen met gaasjes en verband. Nu twee maanden later is de wond genezen, maar de huidverkleuring nog niet weg. Ik vraag me af hoe ernstig het is TO (misschien overdrijf je wat?), want ik wist bij mijn brandwond direct dat het foute boel was... Pijn!!! En daarna dus over een groot oppervalk blaren.
zaterdag 17 augustus 2013 om 16:11
zondag 18 augustus 2013 om 10:43
Ik vind het echt bijzonder hoeveel verschillende huisartsen hebben in het gebruik van Flamazine! De ene moet het de hele tijd blijven gebruiken, de andere maar 1 keer, een derde persoon maar een paar dagen...
Hier is de "dode huid" er inmiddels helemaal van af en heb ik een mooie roze vlek op mijn gezicht. Elke dag vet gehouden met vaseline, nu nog, en vanaf vandaag ook een dikke klodder zonnebrandcreme (factor 50) er overheen!
Hopelijk gaat het bij jou inmiddels beter, TO! Wat zei de huisarts?
Hier is de "dode huid" er inmiddels helemaal van af en heb ik een mooie roze vlek op mijn gezicht. Elke dag vet gehouden met vaseline, nu nog, en vanaf vandaag ook een dikke klodder zonnebrandcreme (factor 50) er overheen!
Hopelijk gaat het bij jou inmiddels beter, TO! Wat zei de huisarts?