Brandwonden 3e graads
donderdag 6 oktober 2016 om 21:27
Hallo,
Een paar weken geleden heb ik een vreselijk ongeluk gehad waarbij ik tijdens het frituren van kroketten olie over mijn beide benen heb gekregen.
Ik ben in het brandwonden centrum Beverwijk uitstekend geholpen.
Op twee plaatsen van mijn benen heb ik een huid transplantatie gehad.
Morgen wordt beoordeeld of deze transplantatie goed gepakt heeft.
Ik zit er enorm mee dat ik op zo jonge leeftijd met verminkte benen door het leven moet gaan.
De winter komt eraan, dan kan ik deze nog mooi verstoppen maar hoe moet dat in de zomer??
Nooit meer een korte broek /rok aan.
Beide benen zijn rood /zwart van de brandwonden. Er zitten enorme putten in, alsof er huiddelen afgebeten zijn.
Hoe ga ik dit aan eventuele relaties uitleggen?
In het begin van het ongeval was ik alleen bezig met de pijn, nu deze is afgenomen en ik mijn benen onlangs zonder verband heb gezien
wil ik uit deze nachtmerrie wakker worden.
Ik weet niet wat ik hier met mijn verhaal wil, het hoort eigenlijk eerder bij psyche maar misschien zijn er ook anderen die brandwonden 3e graads hebben meegemaakt?
Ik heb namelijk ook een paar vragen over de nabehandeling.
Houdt de vreselijke jeuk ooit eens op?
Hoelang heeft het herstel van de brandwonden geduurd?
Hoe heb jij je littekens een plek kunnen geven?
Een paar weken geleden heb ik een vreselijk ongeluk gehad waarbij ik tijdens het frituren van kroketten olie over mijn beide benen heb gekregen.
Ik ben in het brandwonden centrum Beverwijk uitstekend geholpen.
Op twee plaatsen van mijn benen heb ik een huid transplantatie gehad.
Morgen wordt beoordeeld of deze transplantatie goed gepakt heeft.
Ik zit er enorm mee dat ik op zo jonge leeftijd met verminkte benen door het leven moet gaan.
De winter komt eraan, dan kan ik deze nog mooi verstoppen maar hoe moet dat in de zomer??
Nooit meer een korte broek /rok aan.
Beide benen zijn rood /zwart van de brandwonden. Er zitten enorme putten in, alsof er huiddelen afgebeten zijn.
Hoe ga ik dit aan eventuele relaties uitleggen?
In het begin van het ongeval was ik alleen bezig met de pijn, nu deze is afgenomen en ik mijn benen onlangs zonder verband heb gezien
wil ik uit deze nachtmerrie wakker worden.
Ik weet niet wat ik hier met mijn verhaal wil, het hoort eigenlijk eerder bij psyche maar misschien zijn er ook anderen die brandwonden 3e graads hebben meegemaakt?
Ik heb namelijk ook een paar vragen over de nabehandeling.
Houdt de vreselijke jeuk ooit eens op?
Hoelang heeft het herstel van de brandwonden geduurd?
Hoe heb jij je littekens een plek kunnen geven?
donderdag 6 oktober 2016 om 22:13
quote:2017 schreef op 06 oktober 2016 @ 22:05:
[...]
Bedankt voor het delenvan jouw verhaal.
Mag ik je na de kleur van de brandwond vragen? Tegen. mij zeiden ze in het brandwonden centrum dat de kleur vaak dezelfde huidkleur krijgt alleen is de structuur anders, oneffen. Klopt dat?Ja, het grootste deel heeft dezelfde kleur als de omringende huid. Dat duurt wel even. Als de wonden genezen zijn en de huid weer goed functioneert (als je weer kleding kunt verdragen op die plek). Ik heb maar een plek die afwijkt qua kleur, dat ziet eruit als een schaduw. Dat komt door mijn eigen pigmentatie (huidweefsel werd bij mij opgerekt met een ballonnetje bij mijn buik, daar zaten nogal wat pigmentvlekken door hyperpigmentatie/café au lait vlekken)
[...]
Bedankt voor het delenvan jouw verhaal.
Mag ik je na de kleur van de brandwond vragen? Tegen. mij zeiden ze in het brandwonden centrum dat de kleur vaak dezelfde huidkleur krijgt alleen is de structuur anders, oneffen. Klopt dat?Ja, het grootste deel heeft dezelfde kleur als de omringende huid. Dat duurt wel even. Als de wonden genezen zijn en de huid weer goed functioneert (als je weer kleding kunt verdragen op die plek). Ik heb maar een plek die afwijkt qua kleur, dat ziet eruit als een schaduw. Dat komt door mijn eigen pigmentatie (huidweefsel werd bij mij opgerekt met een ballonnetje bij mijn buik, daar zaten nogal wat pigmentvlekken door hyperpigmentatie/café au lait vlekken)
donderdag 6 oktober 2016 om 22:59
Allereerst heel veel sterkte. Mijn brandwond klinkt stuk minder heftig, al is toch een kwart van mijn kuit verbrand. Meest tweedegraads, maar ook stuk derdegraads. Niet in NL gebeurd, dus wellicht zijn de adviezen hier anders. Ik moest, toen de huid dicht was, smeren met vit. E creme. Later bio-oil gebruikt. In 5 jaar tijd is het litteken een stuk kleiner geworden en ook minder zichtbaar. Ik smeer die kuit wel goed in met sunblok, maar verder doe ik inmiddels weinig extra meer. Heel veel sterkte met het herstel!
vrijdag 7 oktober 2016 om 07:12