Gezondheid alle pijlers

Buikgriep?

29-12-2010 08:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
10 dagen geleden had mijn zoontje last van buikgriep: overgeven en diarree. Ik dacht dat ik ervan gespaard zou blijven, maar heb sinds gisteren maagpijn en wat krampen in de buik. Kan het zijn dat je buikgriep hebt met enkel maagpijn zonder overgeven/diarree? Wat helpt goed tegen maagpijn?
Je hebt natuurlijk honderd gradaties in "buikgriep".

Het kan niet zo zijn dat je iets verkeerd hebt gegeten/ongesteld moet worden etc?

Neem iig genoeg rust en probeer toch iets te eten. Misschien in bad gaan? Dat ontspant en dan voel je je misschien ook al beter.
Ik had het gisteren. Krampen die op weeen leken. Toen alles eruit was was het ook wel weer over. Vandaag is dochter ziek. Dus ik denk dat het heerst, en dan doe je er niks aan. Beterschap!
Tien dagen ertussen is wel lang, de incubatietijd van buikgriep is veel korter. Maar je kan het natuurlijk ook van iemand anders hebben gekregen.

Het kan ook gewone buikpijn zijn, afwachten dus!
of het is maagkramp.

Als het komt dan komt het gelijk en zal zich niet even van te voren melden.
Het doet de ronde,vorige week was ik niet lekker overgeven en diaree met maagkrampen. De volgende die bij ons thuis aan de beurt was ,was 3 dagen later. Overgeven maagpijn maar geen diaree. Dus dat is ook weer wisselend,uitzieken en lichte kost tot je nemen.
Hoe lang duurde het bij jullie? Ik werd gister niet lekker, werd al wakker met vage misselijkheid, paar uur later overgeven en ontzettende spier- en hoofdpijn en 39 graden koorts. Later ook nog diarree. Nu een dag verder blijft mijn beschuitje en kop thee binnen en voel ik me alleen nog maar slap. Gister bleef een slok water niet eens binnen...
Twee dagen duurde het bij mij.

Voor zover het mogelijk is kleine beetjes en lichte kost zoals wat biskwie ,of beschuit eten En vindt zelf drinkbouillon kio altijd erg goed vallen.Daarnaast nog wat soepstengels weggekauwd toen ging het ineens ook weer stukken beter.
Bij mij gaat het nu eigenlijk wel weer prima. Apart dat je binnen 24 uur van een vaatdoek met alle ellende van dien ineens weer helemaal oke bent.

De 24-uurs buikgriep dus...hoorde vandaag dat een aantal van de aanwezigen bij het kerstdiner het ook hebben gekregen. Van een stel anderen die een paar dagen daarvoor de sjaak waren. En nu is mijn vriend niet lekker. Gaat lekker dus, gelukkig is het een korte!
Het is toch wel een zeer besmettelijk virus korte incubatietijd,maar gelukkig wel weer snel voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven