Gezondheid alle pijlers

buikklachten! :(

08-10-2014 17:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu al vanaf de zomer een aantal keer per dag last van loze aandrang.. echt super vervelend en gênant! verder ook last van buikpijn. vaak linksboven maar ook wel rechtsboven en linksonder. beide boven stralen ook uit naar mijn rug,, wat best pijnlijk is! maar die van linksboven straalt ook wel uit naar mijn ribben richting mijn oksel..

ook mijn ontlasting is niet altijd elke dag het zelfde, zo is het een paar week goed en zo heb ik aldoor verschillende...

alleen ik ben nog jong.. 18 jaar dus het zal wel vrijweinig zijn maar vind het wel erg vervelend!

voor de mensen die gelijk antwoorden Bel de dokter, dat heb ik gedaan en ik heb voor maandag een afspraak..

maar vroeg me af of mensen dit herkennen en wat ik misschien kan verwachten...

ja tuurlijk is het moeilijk om vanuit internet wat te zeggen maar ik voel me al een poos machteloos en ben juist bang dat het weer niks is en dat ik hier last van blijf houden... :(

Ben je ook afgevallen?
Darmklachten kunnen enorm vervelend zijn! Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de huisarts. Ben je veel aangekomen of afgevallen? Ik ben al jaren bezig om de klachten op te lossen en ga nu eindelijk naar een internist. De eerste keer heb ik me af laten schepen met; waarschijnlijk spastische darmen. Maar nu gaan we verder kijken. Laat je dus niet zomaar wegsturen.
dankjewel voor de reacties,

nee niet dat ik weet dat ik juist ben aangekomen of afgevallen,

afgelopen winter wel aangekomen maarja volgens mij hadden dat andere redenen ;) ben daarna in het voorjaar wel bezig geweest met afvallen en dat is toen redelijk gelukt. nu eet ik weer normaal maar merk geen rare dingen aan mijn postuur..

alleen dat ik tussen de 3 en 8 keer per dag naar de wc moet(of ik nou wel moet of loos allarm is) is heel erg vervelend!!!
Eetdagboek bij gaan houden en even langs de huisarts.
Been there, done that, got the T-shirt.
Parasiet misschien?
Slik je misschien Thyrax voor je schildklier? Als je dosering niet goed is, kan dat dezelfde klachten veroorzaken.
Heb je last van stress? Zenuwen?

Ik heb ook veel buikpijn en met name bij stress ook een toiletprobleem.
Ik heb er heel lang last van gehad. Vooral last van lucht. Mijn stoelgang was één grote bak ellende.

Ik ben nooit naar de arts geweest maar ben zelf gaan experimenteren met eten. Geen prik, niet te veel suiker en zout in het eten, en elke ochtend een kopje lauw citrioenwater om de binnenkant aan het werk te zetten. Een normaal gezond eetpatroon

Ik heb zittend werk, waardoor het erger werd (of dat leek zo, omdat je moet blijven zitten). In mijn lunchpauze ga ik naar buiten, wat beweging opzoeken.

Nu ben er denk ik 2 jaar vanaf. Mijn stoelgang krijg een dikke 9 en geen last van lucht meer.
Misschien heb je prikkelbare darm syndroom? Dat begon bij mij ook rond mijn 18e op te spelen.

Googel er anders maar eens op...
ik slik geen medicijnen dus dat zou het niet kunnen zijn.

heb ook geen last van winderigheid..

ik ken het prikkelbare darm syndroom maar wist niet dat je daar ook last van loze aandrang hebt.

maar dat zal best kunnen al hoop ik t stiekem niet want daar is verder niets aan te doen, alleen gezond eten. maar voor mijn gevoel eet ik niet raar.

stres.. geen idee, ik ben student dus gewoon gezonde stres voor bijvoorbeeld toetsen of huiswerk stres..

een parasiet, tja maandag naar de huisarts dus dat is even afwachten.

maar bedankt voor reageren
Lastig zeg, goed dat je een afspraak met de huisarts hebt. Maak een lijstje met de klachten die je hebt... dit voorkomt dat het snel wordt afgedaan als 'niet belangrijk'. PDS komt met heel veel verschillende verschijningsvormen dus dat zou goed kunnen (als er uit medisch onderzoek herhaaldelijk geen organische oorzaak kan worden gevonden).

En hoe ziet 'loze aandrang' er precies uit bij je? Is het zo dat er op het toilet heel veel lucht komt (en je daarna van de buikpijn af bent) of gebeurt er gewoon helemaal niets?

Met veel lucht zou het namelijk ook aan je bacterie-huishouding kunnen liggen. Als er op het toilet helemaal niets meekomt zou ik daar juist weer minder snel aan denken.

De dokter zal waarschijnlijk heeeeel veel vragen op je afvuren en even aan je buik voelen. Daarna besluiten of hij je wegstuurt of voor verder onderzoek doorverwijst.
Van prikkelbare darm syndroom kun je idd op verschillende manieren last hebben.

Ik weet niet precies hoe je "loze aandrang" bedoelt, maar ik heb af en toe "aanvallen" zoals ik ze zelf noem. Dan krijg ik enorme pijnlijke buikkrampen. Vaak ook misselijk erbij. Ga ik naar het toilet, gebeurt er niets. Dit kan wel een uur duren en dan "barst het los" om het zo maar te noemen (details zal ik je besparen).

Maar soms gaan de krampen weer over en blijft het erbij. En soms heb ik last van veel gas in mn buik.

Waar ik veel baat bij gehad heb in het verleden is elke ochtend yakult. Misschien is dat ook een goede tip voor jou?
Slik je de pil? Daar werd het veel erger door bij mij.

En in pastasaus en ander studentenvoer zit vaak e621. Dat is bij mij de veroorzaker van pijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Bij de loze aandrang geen bloed/ slijm?
wat bedoel ik bij loze aandrang: nou, ik moet dan oppeens super nodig naar de wc, echt ook soms of ik het niet kan ophouden en als ik zit gebeurt er niks, als ik dan weer opsta dan is dat gevoel wel weg en vaak na een tijdje gebeurt er weer het zelfde..... Super vervelend!!!

ik heb in het verleden ook wel buikpijn gehad, toen ook yakult gedronken, merkte er eigelijk niks van. die buikpijn is nu ook al een jaar of 2 weg en nu sinds een tijdje dit...

ik slik wel de pil maar ook al wel een jaar of 4 dus als ik daar nou oppeens last van zou kunnen krijgen weet ik niet. maar wil er ook niet echt vanaf omdat ik veel menstruatie klachten heb..

en nope niet echt slijm/bloed. altans ik heb wel eens sliertjes maar ik stel me bij slijm wat anders voor..

maar thnx! voor het meedenken
Klinkt in mijn oren toch wel als iets dat even nagekeken kan worden. Je darmperistaltiek lijkt geprikkeld te worden waardoor het een darmlozing wil doen, maar aangezien er geen ontlasting mee naar buiten komt is deze prikkeling dus onterecht.
duss,,, bij de HA geweest en inderdaad weggestuurd met klachten van het prikkelbare darm syndroom :( ik moet nu een maandlang van die vezel zakjes drinken en als het dan nog niet beter is maar weer bellen....

hopen maar dat het ook gaat werken want kan echt niet mijn levenlang hiermee door :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven