Gezondheid alle pijlers

Buikpijn na bier

12-03-2015 09:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem en ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben. Binnen mijn vriendenkring is het niet bekend dus daarom vraag ik het hier even.

Ik ben een 22-jarige student in het zuiden van het land en ik werk naast mijn studie in de horeca. Voordat ik studeerde (tot mijn 18e) vond ik bier vies en dronk ik het nooit. Nu ik hier woon wilde ik niet de enige zeur zijn die liever wijn wilde bij elk rondje in de kroeg, dus ben ik bier gaan 'leren' drinken. En ik vond het lekker!

Nu wil het zo zijn dat ik na het tweede/derde biertje enorme buikpijn krijg. Van het soort dat ik even moet liggen om overgeven te voorkomen. Ik ben redelijk klein en slank en kan slecht tegen alcohol, maar drie/vier wijntjes kan ik zonder problemen hebben.

Beetje een luxeprobleem maar hebben hier meer mensen last van? Kan ik misschien niet tegen gist of hop? Ik kan natuurlijk naar de dokter maar ik ben benieuwd of dit een bekend probleem is.
Ja, ik ga na 2 biertjes over mijn nek (nog los van dat ik het vies vind) en ik drink dus gewoon geen bier... nee, ook niet toen ik nog student was.
Wat dacht je van gewoon na 1 biertje stoppen?

Wat een non-probleem. Ja, er zullen meer mensen zijn die dat hebben.
Je hóeft natuurlijk geen bier te drinken.
quote:Thordis007 schreef op 12 maart 2015 @ 09:24:

Wat dacht je van gewoon na 1 biertje stoppen?

Wat een non-probleem. Ja, er zullen meer mensen zijn die dat hebben.Natuurlijk kan ik wijn/fris/thee gaan drinken, dat is het probleem niet. Ik ben gewoon benieuwd wat het is.
Nou, dan maar geen bier drinken he. Of ben je dan de risee van de studentenvereniging/kroeg en wordt je met pek en veren verjaagd?
Het kan van alles zijn. Maar als je verder geen klachten hebt gaat een huisarts echt niet uitzoeken waarom jij blijkbaar niet tegen bier kunt.