Gezondheid alle pijlers

buikpijn rechtsonder

24-05-2010 10:30 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeee meiden,

Gisteravond had ik plotseling buikpijn rechtsonder, als ik wilde gaan staan of ging bukken deed het echt zeer.

Nu heb ik de afgelopen dagen best wel veel slijmverlies gehad en ben niet ongesteld geworden. Ik ben een beetje bang dat het iets met mijn eierstokken aan de hand is.

Kan iemand mij hier helpen?
quote:Wellhello schreef op 24 mei 2010 @ 16:57:

Hoi Zuuur,

neem anders eerst een paracetamol, kijk je het een uur aan en als het niet over is de HApost bellen.

Geen ibuprofen, is niet goed voor maag.

Ik weet natuurlijk niet hoe druk je moeder is, maar misschien wil ze wel even tijd vrijmaken als je er naartoe moet.

Maak je niet te druk!Ja oké. Maar ik heb op dit moment geen pijn (de hele dag al niet). Het doet alleen zeer als ik er op druk. Wel heb ik last van heel veel afscheiding ;$
Ik maak me wel een beetje zorgen omdat ik nog niet ongesteld ben geworden. En NEE ik kan niet zwanger zijn.
Ja, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Pijn is nooit leuk! Maar gelukkig is het nu niet meer zo erg als gisteravond.

Ik zou als ik jou was even aankijken, en morgen even de huisarts bellen en om advies vragen. Dat kan nooit kwaad en vragen mag altijd! Maar als het vanavond (of vannacht) weer zo erg wordt, zou ik meteen even bellen.

Succes hoor!
quote:Jules2 schreef op 24 mei 2010 @ 18:29:

Ja, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Pijn is nooit leuk! Maar gelukkig is het nu niet meer zo erg als gisteravond.

Ik zou als ik jou was even aankijken, en morgen even de huisarts bellen en om advies vragen. Dat kan nooit kwaad en vragen mag altijd! Maar als het vanavond (of vannacht) weer zo erg wordt, zou ik meteen even bellen.

Succes hoor!Bedankt voor je reactie! Ik ga nog even googlen en ik kijk het idd nog even aan! Hoop echt niet dat ik het vanacht weer krijg, want morgen heb ik examens! Maar als het iets met mijn eierstokken zijn, dan moet ik zeker naar de gynacoloog?
Een huisartsenpost bellen voor buikpijn lijkt mij een tikkeltje overdreven. Misschien gewoon morgenochtend even op het spreekuur langsgaan. Zeg tegen je moeder dat je buikpijn hebt en die weet vaak wel wat te doen; warme melk, een kruik of iets dergelijks. Jij hebt wat moederlijke aandacht nodig en daar is niets mis mee.
Oh, je hebt morgen examen. Dan heb je last van wat zenuwen aan je darmen. Leg je boeken weg en zet een DVD op of ga een wandeling maken. Ga wat ontspannends doen.

Waarom denk je dat het je eierstokken zijn?
Googlen zorgt alleen maar voor spookverhalen.

Bel gewoon maar even de huisartsenpost of de dokter. Zij stellen gerichte vragen en naar aanleiding daarvan geven ze aan of het nodig is om langs te komen.

Jij kan bij hen aangeven hoe lastig het is om naar hen te komen. Als ze dan nog aandringen dat je moet komen --> gaan.

Zoek in ieder geval een thermometer op en controleer of je koorts hebt. Dat is namelijk zeker iets wat ze willen weten bij de huisartsenpost.

Bel nou gewoon. Je kan daar niets mee verliezen, alleen je onzekerheid over je problemen. En dat lijkt me best prettig als ik je zo hoor.
dubbel
quote:paloma schreef op 24 mei 2010 @ 18:38:

Een huisartsenpost bellen voor buikpijn lijkt mij een tikkeltje overdreven. Misschien gewoon morgenochtend even op het spreekuur langsgaan. Zeg tegen je moeder dat je buikpijn hebt en die week vaak wel wat te doen; warme melk, een kruik of iets dergelijks. Jij hebt wat moederlijke aandacht nodig en daar is niets mis mee.Okée! Nou mijn tante is net thuis nadat ze 4 weken in het ziekenhuis heeft gelegen dus daar is ze veel. Maar mijn moeder en ik praten echt niet over onze menstruatie ect. En morgenochtend op het spreekuur langs gaan zal niet lukken, want om 9 uur beginnen de examens!
Misschien toch echt je moeder even laten weten dat jij haar nu harder nodig hebt, dan je tante.
quote:lekkeresnor schreef op 24 mei 2010 @ 18:41:

Googlen zorgt alleen maar voor spookverhalen.

Bel gewoon maar even de huisartsenpost of de dokter. Zij stellen gerichte vragen en naar aanleiding daarvan geven ze aan of het nodig is om langs te komen.

Jij kan bij hen aangeven hoe lastig het is om naar hen te komen. Als ze dan nog aandringen dat je moet komen --> gaan.

Zoek in ieder geval een thermometer op en controleer of je koorts hebt. Dat is namelijk zeker iets wat ze willen weten bij de huisartsenpost.

Bel nou gewoon. Je kan daar niets mee verliezen, alleen je onzekerheid over je problemen. En dat lijkt me best prettig als ik je zo hoor.Ik heb mijn temperatuur gemeten. Onder de tong had ik: 36,6 en onder de oksel: 36,8
quote:paloma schreef op 24 mei 2010 @ 18:53:

Misschien toch echt je moeder even laten weten dat jij haar nu harder nodig hebt, dan je tante.

Ja maar ze is nu al weer weg. :O

En als ik de HApost bel en ze zeggen dat ik moet komen wat dan?
quote:zuuur schreef op 24 mei 2010 @ 18:55:

[...]

Ja maar ze is nu al weer weg. :O

En als ik de HApost bel en ze zeggen dat ik moet komen wat dan?Dan ga je op je fiets/ scootertje daar heen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
je kunt toch gewoon bellen en afwachten wat ze zeggen?

enne... mocht er wel iets aan de hand zijn, dan mag je examen heus wel inhalen hoor.

Maar bel nou gewoon even. Kost je een paar minuten tijd en haalt je wel uit de spanning. Meestal vragen ze niet eens naar je exacte gegevens, tenzij je echt moet langskomen. Dus het is redelijk anoniem. (bij mijn mijn hap dan)
quote:1eendje schreef op 24 mei 2010 @ 18:58:

je kunt toch gewoon bellen en afwachten wat ze zeggen?

enne... mocht er wel iets aan de hand zijn, dan mag je examen heus wel inhalen hoor.

Maar bel nou gewoon even. Kost je een paar minuten tijd en haalt je wel uit de spanning. Meestal vragen ze niet eens naar je exacte gegevens, tenzij je echt moet langskomen. Dus het is redelijk anoniem. (bij mijn mijn hap dan)En wat moet ik zeggen dan? Wat is eigenlijk het nummer ;$
quote:zuuur schreef op 24 mei 2010 @ 18:59:

[...]

En wat moet ik zeggen dan? Wat is eigenlijk het nummer ;$

Je belt je eigen huisarts en die heeft een bandje aanstaan waarop het nummer van de huisartsenpost wordt genoemd.

Handiger lijkt het me als je een sms'je naar je eigen moeder stuurt; als die denkt dat het nodig is brengt zij je vast wel er naar toe.

Maar als het alleen pijn doet als je drukt.......... druk je een poosje niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik wil wel bellen maar ik ben echt bang dat ze zeggen dat ik moet komen!
quote:zuuur schreef op 24 mei 2010 @ 19:15:

Ik wil wel bellen maar ik ben echt bang dat ze zeggen dat ik moet komen!Nou, dan bel je niet! Maar dan niet meer piepen!
quote:Vinyl schreef op 24 mei 2010 @ 19:16:

[...]

Nou, dan bel je niet! Maar dan niet meer piepen!sorry
Ik zou eerst je moeder bellen om te zeggen dat je van plan bent om de huisartsenpost te bellen (wat volgens mij helemaal niet nodig is). Ik geloof niet dat ze het op prijs zou stellen als je zonder haar medeweten dit gaat doen (in geval van een buikpijn). Je moeder is bij je tante, niet op de maan. Ontspan een beetje, maak een kopje thee en bel je moeder.
quote:zuuur schreef op 24 mei 2010 @ 19:17:

[...]

sorry

Nee, maar het is OF bellen, OF niet meer aan denken.

Tussenoplossing is er niet. Het gaat niet vanzelf over, en ze komen ook niet jouw kant op.

Dus het is toch kiezen: wat wil je?
Dames

we hebben hier een 16-jarig meisjes dat alleen thuis is met buikpijn omdat ze morgen examen heeft. We kunnen haar niet gaan adviseren om de huisartsenpost te bellen wanneer haar moeder misschien op 10 minuten fietsafstand bij haar vandaan is. Ze moet haar moeder bellen en die bepaalt wel wat ze wel of niet moet doen.
Oe, sorry! Dat van het thuiswonen had ik niet begrepen!
quote:paloma schreef op 24 mei 2010 @ 19:21:

Dames

we hebben hier een 16-jarig meisjes dat alleen thuis is met buikpijn omdat ze morgen examen heeft. We kunnen haar niet gaan adviseren om de huisartsenpost te bellen wanneer haar moeder misschien op 10 minuten fietsafstand bij haar vandaan is. Ze moet haar moeder bellen en die bepaalt wel wat ze wel of niet moet doen.Ik heb echt geen buikpijn omdat ik examens heb, aangezien ik er erg goed voor sta! Ik denk idd niet dat mama het leuk zal vinden als ik de huisartsenpost bel zonder dat ze daar wat vanaf weet.
Paloma, je hebt helemaal gelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven