Gezondheid alle pijlers

buikpijn rechtsonder

24-05-2010 10:30 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeee meiden,

Gisteravond had ik plotseling buikpijn rechtsonder, als ik wilde gaan staan of ging bukken deed het echt zeer.

Nu heb ik de afgelopen dagen best wel veel slijmverlies gehad en ben niet ongesteld geworden. Ik ben een beetje bang dat het iets met mijn eierstokken aan de hand is.

Kan iemand mij hier helpen?
Ik zeg zwanger!
Ik gok een abces ter grootte van een kippenei, gesitueerd net onder de twaalf vingerige darm.

Men hoe kunnen wij nou weten wat jij hebt!!! Ga naar een dokter!

Ik zeg doe een test en ga.
Dit kan ook gewoon je dikke darm zijn. Die zit daar rondom heen op weg naar de uitgang.

Dus probeer niet in paniek te raken, masseer je buik zachtjes en ga even goed naar het toilet. Als dat allemaal niet helpt kun je morgen natuurlijk even langs de huisarts gaan.

Sterkte...

PS. stress heeft geen positief effect op je buikpijn, dus zoek afleiding. Wandelen is vaak een goeie bij buikpijn.
Heb je nu ook nog pijn?

Zo ja, even de hap bellen, zo nee; even afwachten, zou je zwanger kunnen zijn? Zo ja even testje doen.

Bij pijn en koorts; hap bellen.
Eierstokken??!?!?!?! Nee joh, da's je blindedarm en die moet er binnen nu en 5 minuten uit.
Ik mis nog de kleur en geur van het slijm.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
eisprong???
Ja hoor, ik kan je wel helpen.

GA NAAR EEN DOKTER!
Ik zou in plaats van hier advies vragen even bellen met de huisartsenpost. Zij kunnen je beter helpen dan wij hier.
Maar..... hoe is het nu met de pijn? HAP bellen alleen als de pijn erg is, of als je er koorts bij krijgt, anders kun je best tot morgen wachten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hey, hoe gaat het nu? Was de pijn alleen gisteravond zo erg, of nu ook nog?

Wil je het liefst zo stil mogelijk blijven liggen of kun je wel zitten/staan?

Ben je nog normaal naar het toilet geweest de laatste dagen?

Heb je verhoging of koorts?

Als je er nu nog zo'n last van heb zou ik gewoon even bellen.

Je krijgt dan iemand aan de lijn die ervoor opgeleid is om adhv dit soort vragen de ernst te bepalen. Daar heb je misschien meer aan dan aan de reacties van ons!
buikpijn is een klacht die heel moeilijk te duiden is en daarom eigenlijk altijd gezien moet worden door een arts.

Zeker als de pijn heftig is en gepaard gaat met koorts.

Pijn in de re.onderbuik kan inderdaad wijzen op een blinde darm ontsteking maar kan ook iets anders zijn.

Ik zou een warme kruik op je buik leggen, wat paracetamol nemen en toch even de hap bellen.

Ik ben benieuwd of je nu nog pijn hebt trouwens, want in je OP schrijf je dat je gisteravond pijn had.
Ik heb dat wel eens rond mijn eisprong. Hoe is het nu met de pijn?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoe je het omschrijft lijkt het zeer op een eisprong pijn aan de zijkant en veel slijmverlies,die pijn kan ook heel vervelend zijn met bukken.

Vindt het een beetje erg vroeg om meteen met buikpijn ,naar een huisarts te gaan ,als je krom ligt van de pijn dan is het een ander verhaal.
Zwanger kan ik niet zijn, want heb nog nooit sex gehad (ben 16 ;) )
quote:Jules2 schreef op 24 mei 2010 @ 11:36:

Hey, hoe gaat het nu? Was de pijn alleen gisteravond zo erg, of nu ook nog?

Wil je het liefst zo stil mogelijk blijven liggen of kun je wel zitten/staan?

Ben je nog normaal naar het toilet geweest de laatste dagen?

Heb je verhoging of koorts?

Als je er nu nog zo'n last van heb zou ik gewoon even bellen.

Je krijgt dan iemand aan de lijn die ervoor opgeleid is om adhv dit soort vragen de ernst te bepalen. Daar heb je misschien meer aan dan aan de reacties van ons!De pijn was alleen gisteravond zo erg. En vanacht ben ik er 1 keer wakker van geworden. Maar het doet nu alleen nog zeer als ik er op druk. Gisteravond lag ik het liefst op mijn zij en toen ik vanochtend wakker werd lag ik nog steeds op mijn zij. Ik ben gewoon normaal naar de wc geweest. En ik weet niet of ik koorts heb.
Wat zegt je moeder erover?
quote:Enneaaa schreef op 24 mei 2010 @ 16:14:

Wat zegt je moeder erover?Met haar heb ik er nog niet over gehad, want gisteravond was zij er laat weer en vanochtend is ze weer vroeg weggegaan.
Is er iemand?
Dat zou ik toch maar even doen denk ik. Kan je haar niet bellen?
meissie bel gewoon de dokter.
quote:Enneaaa schreef op 24 mei 2010 @ 16:41:

Dat zou ik toch maar even doen denk ik. Kan je haar niet bellen?Ze is er denk ik wel tegen 6 uur weer maar mijn moeder en ik praten nooit over ongesteld zijn. Oh ja en mijn moeder moet om kwart voor 7 weer weg.
quote:dangeensuus schreef op 24 mei 2010 @ 16:42:

meissie bel gewoon de dokter.Dan moet ik toch al de huisartsenpost bellen? En aangezien de huisartsenpost 15 km verder is, kan ik daar ook niet gemakkelijk heen. Maar ik heb alleen nog pijn als ik er op druk en af en toe ben ik ook misselijk!
Hoi Zuuur,

neem anders eerst een paracetamol, kijk je het een uur aan en als het niet over is de HApost bellen.

Geen ibuprofen, is niet goed voor maag.

Ik weet natuurlijk niet hoe druk je moeder is, maar misschien wil ze wel even tijd vrijmaken als je er naartoe moet.

Maak je niet te druk!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven