Gezondheid alle pijlers

Buikpijn voorafaand aan de grote boodschap normaal??

30-08-2013 12:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vies onderwerp misschien, maar ik vraag me dit serieus al een tijd af!

Ik merk dat mijn vriend ALTIJD buikpijn heeft voordat hij zijn grote boodschap moet doen, terwijl ik dat nooit heb. Ik voel gewoon de behoefte en dan ga ik naar de wc.

Als ik eens buikpijn heb en dat tegen mijn vriend zeg, dan vraagt hij meteen: "moet je poepen?" Voor hem is dit schijnbaar heel normaal, maar ik vind het dus niet normaal!

Mijn zoon hoor ik ook nooit klagen over buikpijn, die gaat gewoon als hij moet.

Dus ik vraag me af, wat is normaal, hoe zit dit bij jullie? Wel of geen buikpijn voorafgaand aan de grote boodschap?
Komt wel goed, schatje!
Zo erg is boodschappen doen toch niet?
Ik krijg op voorhand rugpijn als ik grote boodschappen moet doen.
@feeks en Dickens

Eet hij wel gezond?
En dan bedoel ik: voldoende fruit, groente en vezels. Geen frituur, te veel (varkens)vlees, of suiker?
quote:Dickens schreef op 30 augustus 2013 @ 12:42:

Ik krijg op voorhand rugpijn als ik grote boodschappen moet doen.Heb je Appie voor, die bezorgt de grote boodschappen tot in de keuken
Haha oke voor t poepen dan!

En Lulu, ja hij eet gewoon gezond. Maar volgens mij is t niet normaal en ik roep al jaren dat hij er eens een keer voor naar de dokter moet. Want hij heeft namelijk belachelijk vaak buikpijn! Maar hij schijnt het normaal te vinden want hij heeft het al van kleins af aan!
Komt wel goed, schatje!
Volgens mij vrij normaal hoor, buikkramp als er een bruine beer aan het hek staat te rammelen. Maar vraag het eens aan de ha.
Dokter dus!
Dat heeft mijn dochter al jaren.....ze is in het ziekenhuis binnenstebuiten gekeerd en maag- en darmonderzoek. Niks aan de hand, ze heeft gewoon krampen voordat ze moet.
Als hij het al van kleins af aan heeft, zal het wel bij hem horen. Misschien voelt hij aandrang als pijn, is hij iets gevoeliger bij zijn darmen. Is hij hier als kind al op onderzocht?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik heb zelf PDS en heb altijd krampen voordat ik moet. Met mijn vriend is niks aan de hand en die heeft ook af en toe krampen voordat hij moet poepen, en soms doet zijn maag daarna af en toe raar.

Ik heb het zelf nooit als iets ernstigs gezien, maar als het erger wordt zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Hij zegt inderdaad dat hij hier als kind wel eens op is onderzocht. Maar ik geloof d'r niks van, volgens mij zegt hij t alleen om er vanaf te zijn, haha.

In de 6 jaar tijd dat wij elkaar kennen is hij slechts 1 x naar de huisarts geweest. Dat was toen ik hem de auto in heb gesleurd en met hem naar de huisartsenpost ben gereden, omdat hij al dagen torenhoge koorts had, heel naar aan het hoesten was en zelfs flauw was gevallen! Toen bleek hij een flinke luchtweginfectie te hebben, waardoor hij een week bedrust moest houden van de dokter. Hij houdt niet van dokters!
Komt wel goed, schatje!
Als zijn ontlasting verder normaal is, geen diarree, geen verstopping, geen zaken als bloed/ en of slijm, lijkt het gewoon bij hem te horen. Maar als hij belachelijk vaak buikpijn heeft, poept hij dan ook belachelijk vaak? En is de buikpijn daarna ook over?

En tsja, hij is volwassen. Aan zijn haren naar de huisarts slepen is ook niet echt je van het. Het zal hem behoorlijk moeten gaan storen voordat hij zelf zal gaan.
Hij heeft extreem vaak diarree. Ook heeft ie vaak dat hij 's nachts ligt te kreunen met buikpijn en wel 5 x wakker wordt en naar de wc moet.

Volgens mij weet iedereen wel dat dit niet normaal is, maar hij steekt liever z'n kop in het zand!
Komt wel goed, schatje!
Dat lijkt me toch wel een doktersbezoekje waard. Geen idee hoe je dat aan moet pakken. Mijn man is ook goed in het vermijden van artsen, maar is zich wel bewust wanneer het echt nodig is en gaat dan ook wel(en hij is ook niet zo verdomd koppig dat hij niets van mij aanneemt). Als hij zoiets als je vriend had, was het na twee weken toch wel huisartsentijd geweest.
Ik heb dat ook. Voel precies wanneer het weer ik moet, maar heb dan nog niet altijd aandrang.

Volgens mij heb ik wat last van pds, moet er nog eens mee naar de HA.
Dit heeft hij dus al sowieso zolang als ik hem ken en waarschijnlijk daarvoor ook al veel langer. Dus al minstens 6 jaar loopt hij met dit probleem rond, zonder een bezoekje te brengen aan de dokter.
Komt wel goed, schatje!
Ik heb ook altijd buikpijn voor de tijd. Ook vaak gewoon overdag. Mijn vriend heft het net als jij: hij voelt dat hij moet en gaat. Nooit buikpijn.

Bij mij weet ik waar het van komt. Ik heb al mijn hele leven Prikkelbaar darm syndroom. Ik let op wat ik eet zodat een redelijk normale toiletgang heb.

Als ik hem was zou ik toch een keer er naar laten kijken.

Want ook al heb je iets van kinds af aan al dat maakt het natuurlijk nog niet normaal.
quote:jongemama20 schreef op 30 augustus 2013 @ 13:54:

Hij heeft extreem vaak diarree. Ook heeft ie vaak dat hij 's nachts ligt te kreunen met buikpijn en wel 5 x wakker wordt en naar de wc moet.

Volgens mij weet iedereen wel dat dit niet normaal is, maar hij steekt liever z'n kop in het zand!

Dat klinkt echt als een heel ander verhaal dan in je OP.

Misschien een idee om hem nog maar een keer de auto in te sleuren op weg naar de ha? Of denk je dat hij dit keer energie genoeg heeft om er tegen in te gaan en de auto niet in stapt?

Ik ben ook geen fan van huis- en tandartsen. Maar als ik ergens last van heb wil ik er hoe dan ook van af.

Deze symptomen kunnen van alles zijn en er is gelukkig ook genoeg aan te doen.
Tranen met tuiten gelachen om de bruine beer van Dickens :'-)

Ik heb pds en meestal ook buikkrampen voor de boodschap. Kan heel heftig en niet te verdragen zijn, maar kan ook gewoon wat ongemakkelijk voelen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:jongemama20 schreef op 30 augustus 2013 @ 13:54:

Volgens mij weet iedereen wel dat dit niet normaal is, maar hij steekt liever z'n kop in het zand! Dit klinkt wel ff wat heftiger dan je OP. Toch maar aan de haren mee naar de huisarts.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Heeft je vriend toevallig lactose intolerantie?
Zou heel goed coeliakie (glutenintolerantie) kunnen zijn. Daar heb je een thuistest voor bij De Tuinen.
Hij zou alle melk(bestanddelen) eens uit zijn diëet moeten schrappen. Dat zou zomaar de oplossing kunnen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven