Gezondheid alle pijlers

Bultjes bij oor

29-08-2013 20:10 9 berichten
Hallo,

Sinds een paar maanden zit er in een oorlel een klein hard bultje, van de buitenkant zie je het niet en het doet ook geen pijn. Sinds enkele weken zit er net voor het oor (dezelfde) een grotere bult. Ook deze is niet te zien en doet geen pijn en voelt ter grootte van een erwt. Deze voelt wel vervelend wanneer ik het aanraak.

Trekt dit gewoon weer weg of moet er iets aan gedaan worden zodat het er niet meer worden? Of zijn het een soort onderhuidse onzuiverheden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat kan vanaf hier niemand zien natuurlijk. Kan vanalles zijn. Maak even een afspraak bij de huisarts zou ik zeggen.
Oke, dacht dat het misschien iets bekends zou zijn maar kan dus vanalles zijn. Thanks.
Alle reacties Link kopieren
Het is vast gewoon een talgbultje. Maar je dokter kan het precies vertellen.
ik heb het ook. zijn ontstoken talgkliertjes, soort puistjes, soms zitten ze echt van binnen , komen ze niet naar buiten.

als het goed is worden ze uiteindelijk kleiner.

ik zou het even afwachten. als ze blijven zitten of groter worden kun je het alsnog aan je huisarts vragen
ik heb geen bultjes maar voel wel verharding in mijn oorlel. heb 2 gaatjes naast elkaar gehad vroeger en waar de bovenste heeft gezeten is dit dichtgegroeid dus bij mij is dit gewoon litteken weefsel.

Maar zoals bij alle klachten ga gewoon naar de huisarts dan weet je het zeker
Ik kreeg dit soort bulten altijd vroeg of laat als ik oorclips droeg. Een poos niet dragen en dan verdween het probleem weer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sommige mensen, vooral die met een donkere huid, zijn vatbaar voor keloid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Keloid
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor de reacties. Een van de bultjes zit in de oorlel (maar niet op een plek waar een gaatje heeft gezeten maar hoger) en de ander zit niet op het oor zelf maar net ervoor. Er zitten op beide plekken geen littekens, beide bultjes zijn van buiten ook niet zichtbaar. Ze zitten onderhuids. Maar ik merk al dat er verschillende mogelijkheden zijn dus ik zal het even bij mijn huisarts navragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven