Bultjes bij oor

donderdag 29 augustus 2013 om 20:10
Hallo,
Sinds een paar maanden zit er in een oorlel een klein hard bultje, van de buitenkant zie je het niet en het doet ook geen pijn. Sinds enkele weken zit er net voor het oor (dezelfde) een grotere bult. Ook deze is niet te zien en doet geen pijn en voelt ter grootte van een erwt. Deze voelt wel vervelend wanneer ik het aanraak.
Trekt dit gewoon weer weg of moet er iets aan gedaan worden zodat het er niet meer worden? Of zijn het een soort onderhuidse onzuiverheden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Sinds een paar maanden zit er in een oorlel een klein hard bultje, van de buitenkant zie je het niet en het doet ook geen pijn. Sinds enkele weken zit er net voor het oor (dezelfde) een grotere bult. Ook deze is niet te zien en doet geen pijn en voelt ter grootte van een erwt. Deze voelt wel vervelend wanneer ik het aanraak.
Trekt dit gewoon weer weg of moet er iets aan gedaan worden zodat het er niet meer worden? Of zijn het een soort onderhuidse onzuiverheden? Heeft iemand hier ervaring mee?

donderdag 29 augustus 2013 om 20:57

donderdag 29 augustus 2013 om 21:38
donderdag 29 augustus 2013 om 21:56
Sommige mensen, vooral die met een donkere huid, zijn vatbaar voor keloid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Keloid
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

donderdag 29 augustus 2013 om 22:06
Bedankt voor de reacties. Een van de bultjes zit in de oorlel (maar niet op een plek waar een gaatje heeft gezeten maar hoger) en de ander zit niet op het oor zelf maar net ervoor. Er zitten op beide plekken geen littekens, beide bultjes zijn van buiten ook niet zichtbaar. Ze zitten onderhuids. Maar ik merk al dat er verschillende mogelijkheden zijn dus ik zal het even bij mijn huisarts navragen.