Gezondheid alle pijlers

Burn out

08-10-2018 23:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
En toen was het ineens zover. . Jaren lang door gegaan.

Heftige jeugd gehad met familieruzie, jeugdzorg etc.
Altijd het gevoel gehad dat ik mezelf moest bewijzen en dat ik moest laten zien dat ik wel iets van mijn leven kan maken.
Ondertussen tijdens mijn opleiding 2 keer zwanger geweest en 2 mooie kindjes op de wereld gezet.

Na mijn opleiding werken en tussendoor ook nog de perfecte echtgenoot proberen te zijn, de perfecte moeder, de perfecte dochter en de perfecte vriendin.
Maar nu ben ik op. Ik heb een Burn out volgens de psycholoog.

Op het werk een tijd deels in de ziektewet gezeten en nu toch besloten in overleg met de bedrijfsarts dat het tijd is voor een pauze van minimaal 4 weken. Tijd om aan mezelf te gaan werken en even niet te hoeven werken.
Daar zit ik dan ineens thuis, volledig in de ziektewet vanwege een burn out.
Het onregelmatig werken in combinatie met mijn gezin, mijn verleden en mijn verdriet en schuldgevoel is nu mijn boosdoener.
Ik Kan niet meer. Alles voelt nu als teveel.

Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Altijd was ik de stoere en harde vrouw die alles makkelijk aan kon en nooit emotioneel was. Die vrouw herken ik nu niet meer terug.
De afgelopen jaren ben ik mezelf verloren. Ik heb mezelf helemaal gegeven voor mijn gezin, het werk en mijn vrienden.

Nu vraag ik me af.. Hoe lang duurt een herstel? Hoe lang zit iemand thuis voor dat je weer gaat reïntegreren?
Wat helpt bij een herstel van een burn out? En wat doe je zo de hele dag thuis als je een burn out hebt?
Heel herkenbaar to, die onrust dat je "maar 4 weken hebt". Ik heb me daar de eerst 7 maanden van mijn ziekmelding zo ontzettend druk over gemaakt. Dacht nog steeds alleen aan anderen, aan mijn verantwoordelijkheden, aan wat ik vond dat ik allemaal moest.

Nu zit ik op 13 maanden ziek, en echt... geloof me alsjeblieft dat het je zó helpt om nu meteen te beginnen met goed naar jezelf te luisteren. Niemand /niets is belangrijker dan jij en jouw lijf.

Het heeft mij zoveel energie gekost! En nu nog wel, omdat je tegen meningen van bijvoorbeeld bedrijfsarts aanloopt die niet kloppen met wat je gevoel zegt, maar ik ga wel echt proberen nu te zorgen dat ik uit deze put kom. Op mijn manier! Met heus in m'n achterhoofd mijn plichten als werknemer, maar niet ten koste van mijn herstel.

Supersupermoeilijk, maar beetje bij beetje lukt het me (soms 😊).

Sterkte en succes met je traject bij de psycholoog. Herken veel uit je verhaal, het is lastig, maar we kunnen het!
Gatti schreef:
09-10-2018 14:23
Roanjoty, als het specifieke dingen uit jouw verleden betreft kan EMDR eventueel ook nog helpen.
Mindfullness helpt bij veel mensen. Ik had er helaas weinig aan.

Depressie is wel heel anders dan een burn out en zou ook een andere behandeling moeten hebben..

Laat 't gegeven dat je over 4 weken weer moet beginnen los. Ze geven je nu tijd om tot jezelf te komen. Als 't over 4 weken nog niet lukt is de kans klein dat je toch aan 't werk moet.

Er gaat idd nog geleken worden of dat ik EMDR ga krijgen of cognitieve gedragstherapie.

Dankje voor je advies :).
sammie500 schreef:
09-10-2018 14:31
Heel herkenbaar to, die onrust dat je "maar 4 weken hebt". Ik heb me daar de eerst 7 maanden van mijn ziekmelding zo ontzettend druk over gemaakt. Dacht nog steeds alleen aan anderen, aan mijn verantwoordelijkheden, aan wat ik vond dat ik allemaal moest.

Nu zit ik op 13 maanden ziek, en echt... geloof me alsjeblieft dat het je zó helpt om nu meteen te beginnen met goed naar jezelf te luisteren. Niemand /niets is belangrijker dan jij en jouw lijf.

Het heeft mij zoveel energie gekost! En nu nog wel, omdat je tegen meningen van bijvoorbeeld bedrijfsarts aanloopt die niet kloppen met wat je gevoel zegt, maar ik ga wel echt proberen nu te zorgen dat ik uit deze put kom. Op mijn manier! Met heus in m'n achterhoofd mijn plichten als werknemer, maar niet ten koste van mijn herstel.

Supersupermoeilijk, maar beetje bij beetje lukt het me (soms 😊).

Sterkte en succes met je traject bij de psycholoog. Herken veel uit je verhaal, het is lastig, maar we kunnen het!
Dankje voor je bericht.
Zit je nu alweer 13 maanden thuis of ben je ook alweer therapeutisch aan het werk? En krijg je er therapie bij?

Hoe kom je zoal je dag door? En wat helpt jou om rustig te blijven en niet te malen in je hoofd ?

En idd we kunnen het 😊!
Ik heb 3 jaar thuis gezeten waarvan 1,5 jaar op een camping en heb nu pas het gevoel dat ik er echt helemaal bovenop ben.

Succes.
Niet geschoten is altijd mis
.
anoniem_368504 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 19:57
99.68% gewijzigd
De hele dag Netflixen klinkt aanlokkelijk,
maar het is juist belangrijk dat je in beweging blijft.
Een stukje wandelen. Of zwemmen.

En therapie inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven