Gezondheid alle pijlers

Burnout - wie ook?

06-10-2025 10:22 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een burnout. Al een tijdje, ik ben sinds eind maart ziek thuis. Begin september gestart met reïntegratie op het werk, en nu een flinke terugval. Vanochtend dus maar weer volledig ziekgemeld......

Zijn er hier meer mensen met een burnout die willen meekletsen in dit topic? Ik merk dat ik het soms best eenzaam vind alleen thuis. En hoewel ik een geweldige man, fantastische kinderen, lieve familie en fijne vrienden heb, begrijpen zij toch niet helemaal waar ik nu doorheen ga.

Heb jij ook een burnout, ben je overbelast of overspannen? Wees welkom om mee te schrijven!
Ivm herkenbaarheid houd ik het vaag. Er zijn dingen van de bedrijfsarts en de leidinggevende die niet kunnen en mogen. Ik vraag me af of ze zich hier echt niet van bewust zijn dat ze hun boekje te buiten gaan of dat dit tactiek is. Hopen dat ik hier werk van maak zodat er een conflict onstaat en ze nu zo van me af komen. Hier blijven wil en kan ik niet maar ik ben nu ziek en zo lang ik ziek ben moeten ze me salaris betalen en dat kan misschien nog wel poosje het geval zijn. Triest dat dit gedoe ook nog speelt naast de burn out wat ook al veel energie kost. Maar ik laat me niet zo maar buiten spel zetten ook omdat ik hier al heel lang werk.
Wat naar huilebalk. Dit kun je er natuurlijk niet bij gebruiken.
Huilebalk :hug:

Heb je rechtsbijstand of ben je lid van de vakbond? Misschien kan je daar advies in winnen over of het wel of niet mag.
Sterkte Huilebalk!🌸
derooiekater schreef:
01-11-2025 12:15
Huilebalk :hug:

Heb je rechtsbijstand of ben je lid van de vakbond? Misschien kan je daar advies in winnen over of het wel of niet mag.
Heb de vakbond ingeschakeld. Helaas zetten die erg in op reïntegratie tzt terwijl ik heel duidelijk heb aangegeven niet naar deze werkgever terug te kunnen en willen. Er zijn dingen gebeurd die ook gewoon juridisch niet kunnen en daar gaan zij volledig aan voorbij. Terwijl dat juist is waarom ik niet terug wil. Zij zetten in op met elkaar praten en dan komt alles weer goed. Met een partij die je niet vertrouwt kun je praten tot je er bij neer valt maar dat gaat nooit meer wat worden.
Huilebalk schreef:
03-11-2025 09:33
Heb de vakbond ingeschakeld. Helaas zetten die erg in op reïntegratie tzt terwijl ik heel duidelijk heb aangegeven niet naar deze werkgever terug te kunnen en willen. Er zijn dingen gebeurd die ook gewoon juridisch niet kunnen en daar gaan zij volledig aan voorbij. Terwijl dat juist is waarom ik niet terug wil. Zij zetten in op met elkaar praten en dan komt alles weer goed. Met een partij die je niet vertrouwt kun je praten tot je er bij neer valt maar dat gaat nooit meer wat worden.
Pas wel op dat je je wettelijke verplichting wel na komt anders zal werkgever zn kans zien en jou ontslaan..
Huilebalk schreef:
01-11-2025 08:47
Ivm herkenbaarheid houd ik het vaag. Er zijn dingen van de bedrijfsarts en de leidinggevende die niet kunnen en mogen. Ik vraag me af of ze zich hier echt niet van bewust zijn dat ze hun boekje te buiten gaan of dat dit tactiek is. Hopen dat ik hier werk van maak zodat er een conflict onstaat en ze nu zo van me af komen. Hier blijven wil en kan ik niet maar ik ben nu ziek en zo lang ik ziek ben moeten ze me salaris betalen en dat kan misschien nog wel poosje het geval zijn. Triest dat dit gedoe ook nog speelt naast de burn out wat ook al veel energie kost. Maar ik laat me niet zo maar buiten spel zetten ook omdat ik hier al heel lang werk.
Heel herkenbaar voor mij, zo voelt het/gaat het bij mij ook. Mijn bedrijfsarts heeft niet volledig, want dat kunnen ze niet, maar wel klein beetje gezegd dat het niet netjes is wat er gebeurd. Genoeg voor mij om er werk van te maken puur voor mijn eigen toekomst, maar het is pittig, erg pittig.

Huilebalk, zou juridisch advies inwinnen. Om duidelijkheid te krijgen over de situatie. Je wilt niet terug schrijf je eerder en doorgaan sloopt je op een gegeven moment ook.

Iets anders, maar ik vraag mij dan soms wel eens af als je voor HR werkt hé, of die persoon ook zo omgaat als vrienden of familie in een moeilijke periode of tijd zitten. Uiteindelijk heb je natuurlijk een rol in een bedrijf, maar je bent ook mens toch. Ik heb misschien een rooskleurig idee bij HR, maar die zouden toch wel iets meer empathie moeten hebben als een leidinggevende bijvoorbeeld.
sunflower_cookie wijzigde dit bericht op 03-11-2025 15:47
9.14% gewijzigd
Dubbel
Omdat ik over hulp van de vakbond vrij negatieve ervaringen had gehoord had ik ook al een arbeidsrecht advocaat de kwestie voorgelegd. Die was duidelijk dat er dingen gebeurden die niet konden en de werkgever flink de fout in ging. Na die tijd ben ik ziek geworden en komt dat nu er ook nog bij. Wat mij stoort is dat er nu alleen op mijn ziekte gefocust wordt door de bond en werkgever dus wegkomt met hun praktijken. Terwijl mijn ziek zijn wel zeker iets heeft te maken met wat werkgever heeft geflikt. Ik ben al heel lang vakbondslid en dan heb je recht op bijstand maar overweeg nu wel alles voor te leggen aan de advocaat om te kijken hoe die er nu in staat.
Huilebalk, aangezien het meer richting een conflict lijkt te gaan (of al is), dan zou ik kijken wat de arbeidsrecht advocaat voor je kan doen. Ik denk in dit geval dat de vakbond ook weinig kan doen.
De vakbond heeft ook juristen. Alleen word ik nu door een consulent bijgestaan die de focus dus op de verkeerde plek legt. Tenminste volgens mij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven