campylobacter/ciprofloxacine
donderdag 16 augustus 2012 om 09:52
ik heb dus een infectie in mijn darmen door de campylobacter (volgens HA en schijnt een zusje van salmonella te zijn)
ik heb AB gekregen ciprofloxacine en ik wil hier mee stoppen , ben eigenlijk al gestopt sinds gisteravond (nu twee maal niets genomen)
en voel me duidelijk beter
wie heeft ervaring met de bacterie?
en met de cipro?
de galbulten die ik ervan krijg maken me niet echt uit,
echter lijken mijn ledematen ervan te gaan "slapen"
en worden ze warm/koud/warm/koud ,
is heel eng en heel vervelend ,
ook werd ik er gewoon raar van in mijn hoofd
ik baal er vreselijk van want mijn eigen arts is er niet en ik heb dus een vervanger gehad,
en mensen hoor ik eigenlijk alleen maar klagen over die vervanger.
zelf vind ik hem ook "apart"
de wachtkamer was leeg en ik heb drie kwartier gewacht op mijn beurt,
intussen hoorde ik hem constant lachen
niet dat lachen erg is ,
maar als je doodziek drie kwartier in een lege wachtkamer zit en je hoort de arts steeds lachen word je echt niet blij.
ik heb AB gekregen ciprofloxacine en ik wil hier mee stoppen , ben eigenlijk al gestopt sinds gisteravond (nu twee maal niets genomen)
en voel me duidelijk beter
wie heeft ervaring met de bacterie?
en met de cipro?
de galbulten die ik ervan krijg maken me niet echt uit,
echter lijken mijn ledematen ervan te gaan "slapen"
en worden ze warm/koud/warm/koud ,
is heel eng en heel vervelend ,
ook werd ik er gewoon raar van in mijn hoofd
ik baal er vreselijk van want mijn eigen arts is er niet en ik heb dus een vervanger gehad,
en mensen hoor ik eigenlijk alleen maar klagen over die vervanger.
zelf vind ik hem ook "apart"
de wachtkamer was leeg en ik heb drie kwartier gewacht op mijn beurt,
intussen hoorde ik hem constant lachen
niet dat lachen erg is ,
maar als je doodziek drie kwartier in een lege wachtkamer zit en je hoort de arts steeds lachen word je echt niet blij.
donderdag 16 augustus 2012 om 09:56
omdat ik de AB niet vertrouw om het zo te noemen ,
als mijn armen benen handen en voeten mij in de steek laten en ik ben raar in mijn hoofd,
trillen, stuipen en noem maar op ,
dan stop ik ermee.
heb een andere arts willen raadplegen maar de assistente daarvan weigerde me te helpen ik moest terug naar de behandeld arts,
en die zegt dat er niks mis is en dat ik de kuur af moet maken,
neemt mij dus gewoon niet serieus.
als mijn armen benen handen en voeten mij in de steek laten en ik ben raar in mijn hoofd,
trillen, stuipen en noem maar op ,
dan stop ik ermee.
heb een andere arts willen raadplegen maar de assistente daarvan weigerde me te helpen ik moest terug naar de behandeld arts,
en die zegt dat er niks mis is en dat ik de kuur af moet maken,
neemt mij dus gewoon niet serieus.
donderdag 16 augustus 2012 om 09:58
donderdag 16 augustus 2012 om 09:58
Dan overleg je toch met de arts of het een mogelijke bijwerking is en overleg je samen met de arts wat de oplossing is? Zelf gaan stoppen en er verder niks mee doen helpt niet voor die infectie hoor.
Overigens kan je in de bijsluiter ook vinden of dit door de ab kan komen en zo ja, dan moet je dus de huisarts bellen voor een alternatief ipv zelf gaan lopen rommelen in een kuur.
Overigens kan je in de bijsluiter ook vinden of dit door de ab kan komen en zo ja, dan moet je dus de huisarts bellen voor een alternatief ipv zelf gaan lopen rommelen in een kuur.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:03
Bijwerkingen zijn vervelend. Snap ik. Maar nog vervelender is wanneer de bacterie niet weg is. Dan heb je kans dat je nog zieker wordt en dat het behandelen moeizaam gaat, aangezien je lijf resistent is. De ab werkt dan niet meer. Je kunt een ander middel krijgen, misschien.. Maar dan heb je ook kans op bijwerkingen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
donderdag 16 augustus 2012 om 10:04
ik heb in mijn openingspost al gezegd dat die arts het vertikt naar me te luisteren ,
het is niks en ik moet de kuur gewoon afmaken,
mijn eigen arts is er niet die is met vakantie ,
andere vervanger weigerde de assistente mij te helpen
ik weiger een kuur te nemen als ik daar verlammingsverschijnselen van krijg en ik er gek van word ,
dan kan het van een arts komen ,
dit is gewoon een bijwerking want dat staat gewoon in de bijsluiter
ik heb ook nog een kind waar ik voor moet zorgen en dat gaat zo al met moeite laat staan met zulke bijwerkingen
ik weiger een kuur te nemen als ik daar verlammingsverschijnselen van krijg en ik er gek van word ,
ik heb ook nog een kind waar ik voor moet zorgen en dat gaat zo al met moeite laat staan met zulke bijwerkingen
donderdag 16 augustus 2012 om 10:07
quote:meri87 schreef op 16 augustus 2012 @ 10:04:
ik heb in mijn openingspost al gezegd dat die arts het vertikt naar me te luisteren ,
ik heb ook nog een kind waar ik voor moet zorgen en dat gaat zo al met moeite laat staan met zulke bijwerkingenIn je OP staat daar helemaal niks over hoor, maar goed. En in je volgende reactie geef je aan dat een andere arts je niet wilde helpen. Je roept nu ineens hele andere dingen dan wat je als info geeft hoor...
ik heb ook nog een kind waar ik voor moet zorgen en dat gaat zo al met moeite laat staan met zulke bijwerkingenIn je OP staat daar helemaal niks over hoor, maar goed. En in je volgende reactie geef je aan dat een andere arts je niet wilde helpen. Je roept nu ineens hele andere dingen dan wat je als info geeft hoor...
donderdag 16 augustus 2012 om 10:09
Als dat middel mij echt helpt ja.
Als het erge verschijnselen zijn dan had ik sowieso gebeld en dit aangegeven dat het ook als bijwerking in de bijsluiter staat. Weet niet hoe erg de verschijnselen zijn. Misschien vind de arts dat een arm of been dat tintelt gewoon erbij hoort ofzo.
Maar ik was sowieso niet zelf gestopt met de Ab. Daar gaat het nl zeker niet van over.
En als jij echt je niet prettig bij hem voelt kun je een secobd opinion aanvragen bij een andere arts, mogen ze dacht ik niet wijgeren.
Als het erge verschijnselen zijn dan had ik sowieso gebeld en dit aangegeven dat het ook als bijwerking in de bijsluiter staat. Weet niet hoe erg de verschijnselen zijn. Misschien vind de arts dat een arm of been dat tintelt gewoon erbij hoort ofzo.
Maar ik was sowieso niet zelf gestopt met de Ab. Daar gaat het nl zeker niet van over.
En als jij echt je niet prettig bij hem voelt kun je een secobd opinion aanvragen bij een andere arts, mogen ze dacht ik niet wijgeren.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:13
quote:meri87 schreef op 16 augustus 2012 @ 10:04:
ik heb ook nog een kind waar ik voor moet zorgen en dat gaat zo al met moeite laat staan met zulke bijwerkingenJe wordt zo gauw niet gek hoor........
ik heb ook nog een kind waar ik voor moet zorgen en dat gaat zo al met moeite laat staan met zulke bijwerkingenJe wordt zo gauw niet gek hoor........
donderdag 16 augustus 2012 om 10:19
donderdag 16 augustus 2012 om 10:22
Als je niet eigenwijs had willen zijn was je niet gestopt met de ab.
De verschijnselen van verlamming vallen best mee als ik dat lees in de op ( beetje tintelen, ik heb dat heel vaak).
En er zijn heel veel medicijnen waarvan de lijst giga lang is en er ik weet niet wat voor enge dingen opstaan, die krijg je niet allemaal hoor.
De bijwerking van mjn oude migraine medicijn: hoofdpijn. ( joh).
Ze zetten er alles op waar de proefpersonen last van hadden.
De verschijnselen van verlamming vallen best mee als ik dat lees in de op ( beetje tintelen, ik heb dat heel vaak).
En er zijn heel veel medicijnen waarvan de lijst giga lang is en er ik weet niet wat voor enge dingen opstaan, die krijg je niet allemaal hoor.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:26
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
In je OP staat daar helemaal niks over hoor, maar goed. En in je volgende reactie geef je aan dat een andere arts je niet wilde helpen. Je roept nu ineens hele andere dingen dan wat je als info geeft hoor...je hebt gelijk kun je nagaan watvoor troep het is wat ik heb binnen gehad ik dacht echt echt dat ik het erbij had gezet
[...]
In je OP staat daar helemaal niks over hoor, maar goed. En in je volgende reactie geef je aan dat een andere arts je niet wilde helpen. Je roept nu ineens hele andere dingen dan wat je als info geeft hoor...je hebt gelijk kun je nagaan watvoor troep het is wat ik heb binnen gehad ik dacht echt echt dat ik het erbij had gezet
donderdag 16 augustus 2012 om 10:28
quote:italie_meisje schreef op 16 augustus 2012 @ 10:22:
kijk jij begataliseert het ookal , heb ik net niet geschreven dat ik gewoon verlammingsverschijnselen had?
en niet gewoon een beetje getintel?
kijk jij begataliseert het ookal , heb ik net niet geschreven dat ik gewoon verlammingsverschijnselen had?
en niet gewoon een beetje getintel?
donderdag 16 augustus 2012 om 10:28
Als je 3 kwartier moet wachten op je beurt in een lege wachtkamer, waarom vraag je dan niet aan de assistente waarom het zo uitloopt? (misschien is er een reden voor?)
en zomaar op eigen houtje stoppen met AB zou ik niet doen, de bacterie die je hebt kan resistent worden
neemt je arts je niet serieus bel dan de apotheek en overleg met hen over je bijwerkingen, en anders bel je nog een keer je arts en leg het hem nog een keer uit hoe naar je je ervan voelt en dat je inmiddels bent gestopt en wat je nu moet doen, doe het nou niet op eigen houtje dan ben je straks nog verder van huis
en zomaar op eigen houtje stoppen met AB zou ik niet doen, de bacterie die je hebt kan resistent worden
neemt je arts je niet serieus bel dan de apotheek en overleg met hen over je bijwerkingen, en anders bel je nog een keer je arts en leg het hem nog een keer uit hoe naar je je ervan voelt en dat je inmiddels bent gestopt en wat je nu moet doen, doe het nou niet op eigen houtje dan ben je straks nog verder van huis