Gezondheid alle pijlers

Chloor ingeademd

29-10-2015 23:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag alle deuren en kozijnen met chloor schoongemaakt. En heb hierbij ook in kleinere ruimtes gestaan waar geen ramen inzaten. Nu heb ik dus aardig wat chloor ingeademd. Heb dus ook echt een chloor smaak in de mond. En ben vanavond ook misselijk geworden.

Nu is mijn vraag kan dit kwaad?
En dat ga je hier vragen?

Bel even de HAP als je je zorgen maakt.
De damp kan luchtwegklachten geven zoals benauwdheid en hoesten. Die lucht kan wel helemaal in je trekken als je lang in die damp staat en ik kan me voorstellen dat je daar wat misselijk van wordt. Gevaarlijk lijkt het me verder niet als je je verder ok voelt. Niet meer doen want een goed idee is het natuurlijk niet en nodig ook niet trouwens, gewoon wat allesreiniger is prima en stukken minder schadelijk voor jou en het milieu.
Waarom heb je alles met chloor schoongemaakt? Tenzij je een besmettelijke ziekte hebt, kun je toch gewoon een mild schoonmaakmiddel gebruiken?
Toen wij deze woning kregen was hier alles smerig en vies. En dan niet het standaard beetje maar echt heel smerig. Urine en ontlasting op de tegels van de wc en badkamer. Ook in de woonkamer tegen de muren. En dus ook op de kozijnen en deuren. Dus vandaar dat ik met chloor ben gaan poetsen om het schoon en fris te krijgen. Ik weet dat er mildere middelen bestaan. Maar ik dacht er goed aan te doen zodat ik zeker wist dat die vieze troep overal van af was.
Poetsen met chloor heeft niet heel veel nut als het vies is. Op een gegeven moment zijn de reactieve deeltjes in de chloor op en dan desinfecteert het niet meer. Je kunt veel beter met iets milds schoonmaken en eventueel nabehandelen met chloor.

Ik snap wel dat je het graag schoon wilt hebben, maar poetsen met chloor zonder mogelijkheid tot ventilatie lijkt me niet heel slim.
je gaat ook nooit zwemmen? weet je wel hoeveel chloor daar in zit?
Ja natuurlijk ga ik wel eens zwemmen. Snap niet echt waarom je dat vraagt.
quote:King2012 schreef op 30 oktober 2015 @ 09:44:

Ja natuurlijk ga ik wel eens zwemmen. Snap niet echt waarom je dat vraagt.Als ik heb gezwommen heb ik ook de hele dag een chloorsmaak en -geur in mijn neus/mond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven