Gezondheid alle pijlers

Chronische pijn - vervolg

16-03-2019 21:02 2914 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dreamer schreef:
22-03-2019 18:06
Maar je md ben je toch heel blij mee, Lise. Zou dat niet juist helpen?
Moet zij zich niet laten beïnvloeden door de huisarts.
We gaan er dinsdag even over praten.
Balen Lientje!

Lise, ik zou vragen aan je md waarom ze precies met de ha wil overleggen en gewoon eerlijk aangeven waarom jij daar wat terughoudend in bent. Ik neem aan dat je al wel eens eerder aan haar hebt verteld dat de ha niet inziet waarom je zoveel klachten hebt en dat het contact daarom wat stroef verloopt?

Ik was vanmiddag bij de vervangende ha. Sinds gisteren heb ik pijn op mijn borst (hartstreek), slappe, zware, vermoeide benen en armen en een wat grieperig gevoel. Geen koorts. Pijn wordt elke keer erger als ik ga liggen. Vannacht was het echt niet meer leuk.

Ze dacht eerst aan een ontstoken hartzakje, maar na telefonisch overleg met de cardioloog houden ze het toch maar op griep gecombineerd met slokdarmspasmes.

De ellende is dat ik voor het onder controle houden van mijn nierpijn regelmatig plat moet liggen. Maar de pijn op mijn borst wordt meteen erger zodra ik dat doe. En dat vind ik stiekem toch wel eng.

Het is dus even afzien hier.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt zeker eng. Sterkte!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
22-03-2019 19:56
Dat klinkt zeker eng. Sterkte!
Dank!

Ik zal blij zijn als dit over is.
Oei dat klinkt eng Doro. Sterkte :hug:
Sterkte Doro. :hug:
Sterkte Doro. Bij twijfel of te veel pijn gewoon de HAP bellen.
Dank allemaal!

Ik ben er niet echt gerust op. Dat is waarschijnlijk de angst dat het toch iets met mijn hart is.

Wat ook niet geruststellend was, is dat de ha wel 5x herhaalde dat ik bij elke verslechtering direct terug moest komen/naar de hap moest. Ook als dat ‘s nachts was of binnen een paar uur na dat ik haar had gezien.

Kortom: ik zie op tegen de nacht.

Ik herhaal nu maar voor mezelf dat de ontsekingswaarden nogmaal waren, dus dat het geen ontsteking bij mijn hart kán zijn. En dat ik dan wel een gammel lijf heb, maar een sterk hart heb (vind ik dan hè ;-) )

En natuurlijk bel ik de hap als het echt erger wordt, maar anderzijds is daar die angst om als aansteller weggezet te worden.
Sterkte Doro, pas goed op jezelf! Ben niet bang om contact op te nemen met de hap als je het toch niet vertrouwt.

Lientje: ik duim ook door!

Ik ben ook helemaal op. Op pad geweest, mooie tentoonstelling gezien, heerlijk gegeten. Lang in de auto, veel files helaas, dus nu moe.

Groeten en een fijn weekend allemaal!
Verdelend Doro. Sterkte!

Probeer afleiding te zoeken. Muziek in je oren, of luisterboek, even douchen of boek.

Dit gebruik ik altijd als 'test' bij mezelf. Als ik minder last heb als ik mij ergens anders op richt, zit ik ook in angst naast de pijn.

Soms focus ik me extreem op mijn teen bijvoorbeeld. Dat die pijn doet. Heel raar maar als je dat te lang doet, gaat je teen echt raar zitten en gevoelig zijn.

Je kunt ook altijd wel bellen naar de hap, voor advies. Als je belt wil niet zeggen dat jij vind dat je meteen moet komen.
Als je het niet vertrouwt bellen hoor Doro!

Hier probeer ik te slapen maar het lukt niet.
Teveel pijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dank weer allemaal :heart:

Het gaat nu wel. Ik lig semi rechtop in bed en ga zo proberen te slapen.

Cesium, klinkt als een fijne dag. Jammer dat je er een prijs voor moet betalen. Hopelijk voel je je morgen weer beter.

Suikerspin, goede tips inderdaad. Helaas is de pijn er ook bij afleiding. Ik werd er ook steeds wakker van. Je hebt gelijk dat per saldo de hap bepaalt of ik langs moet komen. Maar toch...

Lientje, ik hoop dat het straks toch lukt te gaan slapen. Ander werk zou echt fijn zijn voor je hè? :|
Ik hoop dat iedereen toch iets slaap krijgt vannacht! Welterusten.
Gele_Suikerspin schreef:
22-03-2019 23:53
Ik hoop dat iedereen toch iets slaap krijgt vannacht! Welterusten.
Ik hoop het ook. Slaap lekker!
Slaap lekker allemaal!

(Nee, ik ben niet wakker van de pijn maar van een volle blaas :) )
(Dead Kennedys)
Klinkt eng Doro, ik hoop dat je een goede nacht gehad hebt
Goedemorgen! :sun:

Ik hoop dat je de nacht goed doorgekomen bent, Doro. Ik weet hoe eng het kan voelen, pijn rond je borst. En hoewel ik getest ben en bekeken, beklopt enz, blijf ik het eng vinden.

En natuurlijk hoop ik dat iedereen de nacht goed doorkwam :-]
Later is nu
Doro75 schreef:
22-03-2019 19:43

Lise, ik zou vragen aan je md waarom ze precies met de ha wil overleggen en gewoon eerlijk aangeven waarom jij daar wat terughoudend in bent. Ik neem aan dat je al wel eens eerder aan haar hebt verteld dat de ha niet inziet waarom je zoveel klachten hebt en dat het contact daarom wat stroef verloopt?
Ja, dat ga ik haar inderdaad vragen. Ze weet wel dat het contact met de huisarts stroef verloopt, ik denk dat ze juist daarom met de huisarts wil praten.
Hier de nacht wel doorgekomen masr om nou te zeggen goed...

Mijn was draait en boodschappen zijn binnen. Eerst maar koffie zetten en boodschappen opruimen terwijl de koffie doorloopt en dan maar eens wat pijnstillers erin. Vandaag wordt zo te voelen niet echt mijn dag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte Lientje. Ik hoop zo voor je dat je wordt aangenomen bij de nieuwe baan .
Man is vanochtend vertrokken, ik heb het huis voor me alleen. Echt lekker weer is het ook niet, dus ik zit/lig op de bank met koffie, laptop en de tv aan en de bedoeling om wel wat nuttigs te doen, maar niets wat fysiek inspannend is.

Behalve de was dan...
Succes met de dag allen. Ik ga geen donder doen, alleen een potentieel erg emotionele en ingewikkelde vergadering vanmiddag. Maar fysiek niet zwaar en grote kans op drank :biggrin:
(Dead Kennedys)
Succes Jolly ;-)
Dank je :)
(Dead Kennedys)
Mijn dag is het ook niet. Ik lees de krant maar moet eigenlijk douchen en boodschappen doen.

Doro: slokdarmspasmes zijn erg pijnlijk. Heb er zelf ook regelmatig last van.
Toen mijn moeder een, mogelijk erfelijke, ernstige hartaandoening bleek te hebben, ben ik uitgebreid onderzocht. Compleet met echo-onderzoek en fietstest.
Ik bleek het niet te hebben maar blijf wel klachten houden. En elke keer weer angst.

Jolly: zo’n vergadering lijkt me zwaarder dan een dag werken, sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven