Gezondheid alle pijlers

Chronische ziekte speelt ineens hevig op

19-04-2011 16:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afklagen.

Ik heb een chr darmziekte genaamd colitis ulcerosa.

Al 8 jaar ik loop nu tegen de 50 en ineens in alle hevigheid speelt het weer op

Zo was ik twee weken geleden nog aan het sporten en draaide ik mn hand voor huishouden en mn werk[baantje in de zorg] niet om

Zo ig ik nu voor pampus op de bank met buikpijnen uitsralings pijnen naar benen en rugen gewrichtsklachten

PFFFFFF dit went nooit pieker me suf of ik teveel hooi op mn vork heb genomen maar dat is het niet.

Stress heb ik ook niet nou het komt zoals het komt .

HOud me rustig doe het hoogstnoodzakelijke maar heb pijn en val continu in .slaap.

Kan helaas ook niet van het zonnetje genieten zitten op de tuinstoel doet pijn .

Ik weet er zijn veel ergere dingen mensen zijn veel zieker dan ik

Stukje acceptatie daar heb ik gewoon na al die jaren nog steeds moeite mee.

Nu weet ik ook dat als ik me heeeeeel rustig houd het weer over gaat maar die stomme ziekt gaat met pieken en dalen

moest het ff kwijt!
Wat rot.

Ik denk dat je je er inderdaad maar even aan over moet geven en zo min mogelijk doen. Hoe vervelend ook.

Is een nieuwe tuinstoel een mogelijkheid? Of zo'n soort ligbankje?

Ik ken het, ik lig vandaag ook voor pampus (door heel iets anders) en voel me ook verdrietig (ondanks dat ik het kon zien aankomen)

Sterkte
Hier is een eigen topic over op het forum

Hier
Zo zie je maar weer hoe onvoorspelbaar de ziekte is (heb zelf crohn)
Je zegt wel dat er veel ergere dingen zijn..en mensen die erger ziek zijn..

Maar..op het moment dt jij een opvlamming hebt, is dat voor jou het ergste.

Ik heb nu 30jr crohn, en ik zal niet zeggen dat er mensen zijn die erger ziek zijn, want ik ben een paar keer heel erg ziek geweest.

Onderschat crohn en colitis nu niet. Het is erg..alleen kun je dat in verschillende gradatie's hebben, net zoals "ergere" ziekte's..

Geef je over, je kan niet anders..

Acceptatie..tja..op het moment dat jij je goed voelt is dat makkelijker..

Er mee leren omgaan is soms lastig..

Heeft warmte geen positieve invloed op je lichaam?

Gebruik je medicatie?

Veel sterkte..
Hoi jilzz

ik ebruikentecort klysmas en3x1000mg salofalk en nog vit b en vit d

Ik moet me er ook aan over geven dat besef ik heel goed.

En idd als ik me goed voel denk ik nooit aan mn ziekte,ik kan nu niet te lang in de zon zitten voel me een beetje koortsig lijkt wel

Ik moet deze periode even gas terug en zien door te komen maar pfffff vannacht uren wakker gelegen door uitsralings pijnen op de gekste plaatsen

vingerkootjes, rug, benen, heupen ,heel raar last van je darmen en dat dat zo een invloed heeft op de rest van je lichaam

Maar tis even niet anders.....
quote:Rainbow01 schreef op 20 april 2011 @ 10:03:

vingerkootjes, rug, benen, heupen ,heel raar last van je darmen en dat dat zo een invloed heeft op de rest van je lichaam

Maar tis even niet anders.....Als ik een opvlamming heb, heb ik ook overal pijn. Vaak kan ik niet eens lopen van de pijn in m'n knieën...:( Echt grote ellende! Maar je kan niks anders dan rust nemen...Beterschap! Hopelijk gaat deze opvlamming gauw over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven