Gezondheid alle pijlers

citalopram

03-06-2017 20:21 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag iedereen

ik slik al 2 jaar citalopram tegen angsten en paniekaanvallen en was hier heel blij mee. Ik was een totaal andere persoon, ik genoot van het leven en ik voelde me sterk. Maar ongeveer een half jaar geleden begon het weer slechter te gaan...
Nu ben ik al 2 weken verhoogd met de dosis, maar ik merk hier nog niet veel van. Integendeel, de angst is alleen maar erger geworden. Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt tegen dat ik me weer wat beter zou voelen? Dus hoe lang het zou duren na een verhoging, om hier effect van te merken?
Ik heb nl. een drukke periode voor de boeg en ik kan deze angsten nu absoluut niet gebruiken. En ik zou echt liever geen medicatie slikken maar het kan echt gewoon niet anders, ik heb het genoeg geprobeerd.
Doorgaans duurt het 4-6 weken na starten of ophogen van antidepressiva voordat het effect heeft.
Ik weet niet hoe het is met verhoging, maar bij instellen op medicatie gaat men meestal uit van 6-8 weken, dacht ik. Maar als je het zeker wil weten zou ik toch even de bijsluiter/psychiater/apotheker raadplegen. Niet gek als je hier over belt hoor!

Probeer verder 'rustig' te blijven, voor zover dat gaat. De angst om weer meer angst te krijgen in een drukke periode werkt vaak ook niet bevorderend maar dat weet je waarschijnlijk al.

Sterkte :hug:
Ik gebruik citalopram voor depressie en oxazepam voor angst..
Citalopram kan je zowel voor angst- en paniekstoornissen gebruiken als voor depressie. Bij starten of ophogen kan oxazepam soms tijdelijk de ergste paniek of angst dempen.
Dank jullie voor jullie reacties! Ik heb het de dokter al gevraagd maar die zei dat ik toch snel verschil moest merken, dus ik dacht dat verhogen misschien sneller ging dan ermee starten.
En bedankt voor de steun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven