Gezondheid alle pijlers

Clusterhoofdpijn

20-10-2010 13:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier met clusterhoofdpijn?

Volgende week naar de huisarts. Al jaren af en toe migraine, dacht ik. Tot ik na een aanval deze week eens ging googlen omdat ik letterlijk gek werd van de pijn en niets meer hielp. 70% van de dingen die ik lees over clusterhoofdpijn komen overeen.

Wat voel jij als je dit hebt?
ik had een collega die clusterhoofdpijn had.

die ging bij een aanval met een zuurstoftank in de archiefkast zitten omdat hij het licht niet meer kon verdragen.

Vreselijke aandoening!
Ik heb één keer een aanval gehad, wat later stressgerelateerde clusterhoofdpijn bleek.

De pijn was onverdraagbaar, ik kan echt wel wat hebben, migraine is ook geen pretje maar dit was niet normaal.

Ik heb met mijn hoofd op mijn badkamervloer liggen bonken, meer dan 20 400 mg ibuprofen geslikt omdat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest.

2 uur en een paar flinke bulten op mijn hoofd later zakte het weg.

Het is vreselijk vreselijk vreselijk... er zijn wel wat middelen voor, maar als de aanval al heeft ingezet is er geen houden aan..

Ik hoop van harte dat ik het nooooooit meer zal krijgen en ik hoop van harte dat jij een "milde" variant hebt die je aan voelt komen en op tijd actie kan ondernemen...
Ik weet niet zeker of ik het heb, ben er nog nooit mee naar de dokter mee geweest. Bij mij begint het achter mijn rechter oog. Dan krijg ik pijn in mijn oor, kaak en een loop neus. Alles alleen aan de rechter kant. De pijn is echt zo irritant en pijnlijk. Alleen lees ik op het internet dat clusterhoofdpijn aanvallen zijn. Bij mij stopt het alleen niet en trekt het na een paar uur door naar mijn linker oog.
Oh je vraagt wat ik voelde ... pardon...

het begon met "gewoon" hoofdpijn, dat trok door naar mijn kiezen en achter mijn oog.

het voelde alsof er een enorme spanning op mijn tanden stond en dat die er ieder moment uit konden knallen

het voelde alsof mijn oog eruit geperst werd en er stond een soort stroom in mijn hoofd, lastig te omschrijven maar ik voelde een soort van dik touw in mijn hoofd wat dus onder stroom stond

mijn ene oog kreeg ik ook niet meer open en de pijn kwam als een soort golf over me heen, van pijnlijk, naar erg pijnlijk, naar shit hè dit doet echt heel veel zeer (toen kon ik niet meer stilzitten en ging als een malle heen en weer lopen) toen naar nog meer pijn en niet meer op mijn benen kunnen staan en hardop AUW, OOH, AUWWW, roepen/kreunen en toen naar compleet gek worden en mijn hoofd op de grond beuken, (waaróm dat nodig was van mezelf weet ik niet.. maar op dat moment was dat het enige dat ik nog kon bedenken)

en dan zakte het weer een beetje weg, naar de kreun fase en weer op naar de beuk fase....

zo was het bij mij....

herkenbaar?
Ik heb het gelukkig niet. Maar wel ooit eens een meisje gezien bij "Jong". Die wist ook van gekkigheid niet meer wat ze moest doen. Ik kan het me niet voorstellen, hoeveel pijn clusterhoofdpijn geeft.

Het word denk ik niet voor niks "zelfmoordhoofdpijn" genoemd.
quote:soepkip1982 schreef op 20 oktober 2010 @ 13:34:

Ik weet niet zeker of ik het heb, ben er nog nooit mee naar de dokter mee geweest. Bij mij begint het achter mijn rechter oog. Dan krijg ik pijn in mijn oor, kaak en een loop neus. Alles alleen aan de rechter kant. De pijn is echt zo irritant en pijnlijk. Alleen lees ik op het internet dat clusterhoofdpijn aanvallen zijn. Bij mij stopt het alleen niet en trekt het na een paar uur door naar mijn linker oog.dat klinkt meer als een hevige migraine-aanval.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
http://www.clusterhoofdpijn.nl/

Als je bij de symptomen kijkt is die loopneus aan één kant wel een voorbeeld van clusterhoofdpijn.
Ja ik snap er ook niks van. Migraine heb ik ook, maar dat voelt toch anders. Dan doet mijn hele hoofd pijn. Dan doet bewegen alleen al pijn. En ben ik misselijk.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.

Wel heb ik - heel toevallig - gisteren nog een deel van een documentaire gezien over dit medisch fenomeen op National Geographic (die serie heet 'Inside'). Dat had betrekking op patiënten met clusterhoofdpijn (wat inderdaad echt ondraaglijk schijnt te zijn), waarbij medicinaal gebruik van LSD (ja, je leest het goed) werd aangewend om clusterhoofdpijn te bestrijden.

In Amerika schijnt een of andere wetenschapper (de naam is helaas niet blijven plakken) gesubsidieerd onderzoek uit te voeren en mag als enige legitiem 1000 doses LSD te mogen ontwikkelen, voor wetenschappelijk onderzoek.

De gehele strekking van het artikel kan ik je helaas niet vertellen, want ik heb niet de gehele uitzending kunnen zien. Wel weet ik dat ze op een gegeven moment de hallucinerence stof (brommer, o.i.d.?) uit de LSD hebben weten te onttrekken en deze non-hallucinatieve vorm hebben toegediend aan zes sproefpersonen... Vijf van de zes proefpersonen hebben na drie doses (toegediend over een periode van vijftien dagen, meen ik mij te herinneren) helemaal geen last meer gehad van clusterhoofdpijn.

Helaas is het onderzoek hierna stop gezet - wegens geldgebrek uiteraard - en moeten vele patiënten nog steeds naar zuurstof grijpen op zware momenten, hetgeen maar een zwak relaas biedt.

Zie ook deze link:

http://channel.nationalge ... es/explorer/4094/Overview
Ik ben zelf migrainepatient, maar heb uit interesse ook wel programma's gezien (google bijvoorbeeld op Altijd hoofdpijn van Zembla) over clusterhoofdpijn. Het lijkt mij een ondraaglijk verschrikkelijke pijn, zoals Whatever beschrijft.

Brrr
Nou fijn dat ik dit lees want ik had me afgelopen weekend toch een hoofdpijn, nou echt niet normaal. Mijn oren deden ook zeer en ik was supergevoelig voor licht. Ik heb de halve dag lopen janken van de pijn en moest uiteindelijk wel 2 ibu nemen om ervan af te komen ( al neem ik ze liever niet ) die na twee uur eindelijk wat hielpen. Zal eens wat meer informatie gaan zoeken over dit onderwerp want weet er niet zoveel van af.

Hoop dat ik dat niet heb.
Dat janken van de pijn herken ik en na 3 dagen van kleine aanvallen snap ik serieus mensen die een eind aan hun leven maken, man wat een rotpijn is het. Maar goed, het is weer voorbij, nam vanmorgen eindelijk af.

Heb doorverwijzing naar neuroloog gekregen. Wordt vervolgd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven