Cold turkey stoppen met roken..
maandag 31 augustus 2009 om 14:21
Ik ben zojuist, na 10 jaar, plots cold turkey gestopt met roken. Heb in een opwelling besloten geen nieuwe sigaretten te halen en alle asbakken e.d weggegooit.
Het gaat nu nog hartstikke goed , maarja, het is ook pas een uur geleden sinds mijn laatst sigaret.
Ik heb dus 10 jaar 2 pakjes per dag gerookt en ik ben best een beetje bang voor wat er komen gaat.
Wat kan ik verwachten, hoe hou ik mezelf in de hand, en doen er mensen mee?
Het gaat nu nog hartstikke goed , maarja, het is ook pas een uur geleden sinds mijn laatst sigaret.
Ik heb dus 10 jaar 2 pakjes per dag gerookt en ik ben best een beetje bang voor wat er komen gaat.
Wat kan ik verwachten, hoe hou ik mezelf in de hand, en doen er mensen mee?

maandag 31 augustus 2009 om 14:25
Heey
applaus!!!!
Ik ben 2 weken cold turkey gestopt en het gaat GOED!!!
Ik rookte wel een stuk minder dan jij eerlijk gezegt, ongeveer 15 per dag.
Wat is je beweegreden om te stoppen??
De mijne is/was dat ik mijn kind op wil voeden en dat hij mij ouder ziet worden. En dat ik daarom gezonder wil leven.
Ik had echt een datum voor mezelf geprikt en dus minder impulsief dan jij.
Wens je heel veel succes en kom hie rmaar naar toe op de moeilijke momenten.
applaus!!!!
Ik ben 2 weken cold turkey gestopt en het gaat GOED!!!
Ik rookte wel een stuk minder dan jij eerlijk gezegt, ongeveer 15 per dag.
Wat is je beweegreden om te stoppen??
De mijne is/was dat ik mijn kind op wil voeden en dat hij mij ouder ziet worden. En dat ik daarom gezonder wil leven.
Ik had echt een datum voor mezelf geprikt en dus minder impulsief dan jij.
Wens je heel veel succes en kom hie rmaar naar toe op de moeilijke momenten.

maandag 31 augustus 2009 om 14:27
O ja wat kan je verwachten.......
Dat het roken gewoon nog in je hoofd zit.
bv had ik de eerste dagen vooral......
Als hond zo is uitgelaten eerst ff een peukje...........o nee ik rook niet meer..........
dit is toepasbaar op alle aktiviteiten per dag.........
Ik vind het verder heel erg mee vallen.
Na 5 dagen wel een super sjaggie dag maar ach die heb ik anders ook wel eens......
Dat het roken gewoon nog in je hoofd zit.
bv had ik de eerste dagen vooral......
Als hond zo is uitgelaten eerst ff een peukje...........o nee ik rook niet meer..........
dit is toepasbaar op alle aktiviteiten per dag.........
Ik vind het verder heel erg mee vallen.
Na 5 dagen wel een super sjaggie dag maar ach die heb ik anders ook wel eens......
maandag 31 augustus 2009 om 14:27
Stoer van je!
Ben zelf nu een dik jaar geleden ook cold turkey gestopt. Rookte niet zoveel als jou maar stoppen is stoppen he.
Ik voelde me eigenlijk vrij snel goed. Na een week of 4-6 was het al compleet uit mijn systeem en dacht ik er nauwelijks meer aan.
Meedoen gaat niet meer maar wil best wat tegen je aanpraten voor de afleiding hoor
Ben zelf nu een dik jaar geleden ook cold turkey gestopt. Rookte niet zoveel als jou maar stoppen is stoppen he.
Ik voelde me eigenlijk vrij snel goed. Na een week of 4-6 was het al compleet uit mijn systeem en dacht ik er nauwelijks meer aan.
Meedoen gaat niet meer maar wil best wat tegen je aanpraten voor de afleiding hoor
maandag 31 augustus 2009 om 14:30
maandag 31 augustus 2009 om 14:33
Succes. Heb het ook gedaan maar vond het erg zwaar. Heb echt 4 weken als een zombie rondgerend. Slecht slapen, depressief, de hele reutemeteut. Wel een enorm goede motivatie om nooit meer opnieuw te beginnen: want dan moet je wéér door die hel!!
Ja, ik ben aangekomen. Maar goed, er zat ook een z'schap doorheen. Moet nog 15 kilo afvallen van het stoppen en het zwanger zijn. Bwèègh!
Ja, ik ben aangekomen. Maar goed, er zat ook een z'schap doorheen. Moet nog 15 kilo afvallen van het stoppen en het zwanger zijn. Bwèègh!

maandag 31 augustus 2009 om 14:34
quote:yathibiyya schreef op 31 augustus 2009 @ 14:31:
Wat goed! Ik ga na mijn vakantie stoppen. Ben nu al een stuk minder gaan roken...
Voor degenen die al gestopt zijn...Zijn jullie veel aangekomen qua gewicht?
uhhhhhhhhh nou weet niet hoeveel maar ben volgens mij wel wat aangekomen.
Ik snoep meer, vind voor nu niet erg maar hou ik wle ind egaten en ik minder al in het dropjes pakken.
Wat goed! Ik ga na mijn vakantie stoppen. Ben nu al een stuk minder gaan roken...
Voor degenen die al gestopt zijn...Zijn jullie veel aangekomen qua gewicht?
uhhhhhhhhh nou weet niet hoeveel maar ben volgens mij wel wat aangekomen.
Ik snoep meer, vind voor nu niet erg maar hou ik wle ind egaten en ik minder al in het dropjes pakken.
maandag 31 augustus 2009 om 14:43

maandag 31 augustus 2009 om 14:44
Ik ben meer dan een jaar geleden gestopt, ook van het ene op het andere moment. Buitenom dat ik steken in mijn lijf kreeg en het gevoel had dat ik continue hyperventilatie had, werd ik misselijk van de geur in mijn huis, kleding en rook voor mijn gevoel zelfs naar sigaretten wanneer ik net onder de douche vandaan kwam. Op zich is het mij reuze meegevallen, natuurlijk had en heb ik nog steeds zo mijn momenten. Zo'n moment had ik enkele weken geleden toen ik op vakantie was, het was erg warm en ook toen ik nog rookte, heb ik dan extra veel zin in een sigaret. Ik heb toen in een zwak moment een pakje sigaretten gekocht, de eerste sigaret smaakte heerlijk, de tweede al wat minder en de volgende ochtend na de derde, hing ik boven het toilet omdat het klamme zweet mij aan alle kanten uitbrak. Dus, ik zal altijd aan een sigaret blijven denken en weet zelfs nog hoe het smaakt (toen het nog smaakte) maar de gedachte dat ik er nu letterlijk ziek van wordt, weerhoudt mij om er ooit nog een op te steken.
maandag 31 augustus 2009 om 14:48
quote:winky1978 schreef op 31 augustus 2009 @ 14:30:
Wel even je avatar aanpassen!
Die zegt idd al genoeg . M'n avatar mag nog even blijven doorroken
.
Ik stop in de eerste instantie om financiële redenen, maar hoe langer ik erover nadenken, hoe gemotiveerder ik raak. Eigenlijk is roken ook maar stom..
Ben inderdaad ook heel bang om veel aan te komen, maar heb met de asbak ook meteen de chocola weggegooit.
Benmama: Superknap van je! 2 weken is nog maar kort. Voel je je inmiddels weer "normaal"? Mag ik jouw hond een tijdje lenen? Denk dat er veel gewandeld gaat worden . Alleen is ook maar zo saai.
Aruba: Goed bezig! Hoe lukte het je om door te zetten? Ik heb niet echt een hele belangrijke reden dus de reden om gewoon weer te beginnen is groter als dat ik bijv. zwanger zou zijn.
yathibiyya: Kun je niet vast nu stoppen .
Wel even je avatar aanpassen!
Die zegt idd al genoeg . M'n avatar mag nog even blijven doorroken

Ik stop in de eerste instantie om financiële redenen, maar hoe langer ik erover nadenken, hoe gemotiveerder ik raak. Eigenlijk is roken ook maar stom..
Ben inderdaad ook heel bang om veel aan te komen, maar heb met de asbak ook meteen de chocola weggegooit.
Benmama: Superknap van je! 2 weken is nog maar kort. Voel je je inmiddels weer "normaal"? Mag ik jouw hond een tijdje lenen? Denk dat er veel gewandeld gaat worden . Alleen is ook maar zo saai.
Aruba: Goed bezig! Hoe lukte het je om door te zetten? Ik heb niet echt een hele belangrijke reden dus de reden om gewoon weer te beginnen is groter als dat ik bijv. zwanger zou zijn.
yathibiyya: Kun je niet vast nu stoppen .
maandag 31 augustus 2009 om 14:58
maandag 31 augustus 2009 om 15:06
Jeuj! Goed zo! Ben zelf 4 maanden geleden cold turkey gestopt. Bedacht me op een dinsdagavond dat ik misschien maar eens moest stoppen, volgende ochtend niet gerookt voordat ik naar het werk ging, mijn sigaretten thuis laten liggen. Ook ben ik het meteen aan de grote klok gehangen dat ik gestopt was.
Ik had alleen de eerste dag lichamelijke verschijnselen, mijn kaak begon te tintelen. Daarna was het gewoon allemaal tussen de oren. Ik mis het nog steeds en ben in mijn hoofd gewoon nog een roker. Ik merkte het verschil redelijk snel, omdat ik was begonnen met hardlopen. Maar wat ook een voordeel is, is dat ik niet meer constant aan het zoeken ben naar mijn pakje, aansteker en plek waar ik kan roken. Zie ook geregeld mensen fietsen/lopen met een sigaret en ik kan alleen maar denken; wat heerlijk dat ik dat niet meer hoef, ben van die verslaving af! En ik hou het vol omdat ik hier niet nog een keer doorheen wil. Ik ben tijdens de vakantie wel een paar kilo aangekomen maar ik vind het nog meevallen. Mijn vriend rookt trouwens en al mijn collega's ook, heb dus constant sigaretten om mij heen, maar ik begin niet aan een trekje, want dan is voor mij echt het einde zoek. Heel cliche, maar lollies hielpen mij echt de eerste paar dagen.
Ik had alleen de eerste dag lichamelijke verschijnselen, mijn kaak begon te tintelen. Daarna was het gewoon allemaal tussen de oren. Ik mis het nog steeds en ben in mijn hoofd gewoon nog een roker. Ik merkte het verschil redelijk snel, omdat ik was begonnen met hardlopen. Maar wat ook een voordeel is, is dat ik niet meer constant aan het zoeken ben naar mijn pakje, aansteker en plek waar ik kan roken. Zie ook geregeld mensen fietsen/lopen met een sigaret en ik kan alleen maar denken; wat heerlijk dat ik dat niet meer hoef, ben van die verslaving af! En ik hou het vol omdat ik hier niet nog een keer doorheen wil. Ik ben tijdens de vakantie wel een paar kilo aangekomen maar ik vind het nog meevallen. Mijn vriend rookt trouwens en al mijn collega's ook, heb dus constant sigaretten om mij heen, maar ik begin niet aan een trekje, want dan is voor mij echt het einde zoek. Heel cliche, maar lollies hielpen mij echt de eerste paar dagen.
maandag 31 augustus 2009 om 15:14
maandag 31 augustus 2009 om 15:18

maandag 31 augustus 2009 om 15:20
Ik ga ook met je meedoen, maar nu nog niet
Ik heb een paar weken geleden besloten dat ik na mijn vakantie ga stoppen met roken. Ik rookte ook 2 pakjes per dag, soms nog wel meer. En al een jaar of 30.
Mijn man doet met me mee. 11 oktober komen we terug van vakantie en 12 oktober stoppen we met roken. Ook cold turkey.
Wil je hier blijven schrijven en vertellen hoe je je voelt? Dan kan ik me vast voorbereiden.
Heel goed van je om zo plotseling te stoppen. Mijn complimenten.
Ik heb een paar weken geleden besloten dat ik na mijn vakantie ga stoppen met roken. Ik rookte ook 2 pakjes per dag, soms nog wel meer. En al een jaar of 30.
Mijn man doet met me mee. 11 oktober komen we terug van vakantie en 12 oktober stoppen we met roken. Ook cold turkey.
Wil je hier blijven schrijven en vertellen hoe je je voelt? Dan kan ik me vast voorbereiden.
Heel goed van je om zo plotseling te stoppen. Mijn complimenten.
maandag 31 augustus 2009 om 15:31
ik ben begonnen met roken toen ik 12 was en zodra ik een positieve uitslag had op mijn zwangerschapstest (2 jaar geleden op 26 jarige leeftijd) direct gestopt. Ik had dus wel een 'hulpmiddel' misschien om ook niet meer te roken. Roken en zwanger zijn gaan voor mijn gevoel absoluut niet samen.
Toen mijn kleine man geboren was ben ik ook niet meer begonnen maar (en nu wil ik je de hoop niet ontnemen) ik denk zeker nog af en toe aan roken en voel de behoefte om weer een pakje te kopen maar doen, nee, echt niet.
Wat ik mezelf voorhou: als ik 80 ben, begin ik weer. Ga ik lekker de hele dag sigaretjes roken en chocola eten. Dus, ik ben maar tijdelijk gestopt, over 52 jaar mag ik weer!
Toen mijn kleine man geboren was ben ik ook niet meer begonnen maar (en nu wil ik je de hoop niet ontnemen) ik denk zeker nog af en toe aan roken en voel de behoefte om weer een pakje te kopen maar doen, nee, echt niet.
Wat ik mezelf voorhou: als ik 80 ben, begin ik weer. Ga ik lekker de hele dag sigaretjes roken en chocola eten. Dus, ik ben maar tijdelijk gestopt, over 52 jaar mag ik weer!

maandag 31 augustus 2009 om 15:33
quote:Blug1000 schreef op 31 augustus 2009 @ 15:31:
ik ben begonnen met roken toen ik 12 was en zodra ik een positieve uitslag had op mijn zwangerschapstest (2 jaar geleden op 26 jarige leeftijd) direct gestopt. Ik had dus wel een 'hulpmiddel' misschien om ook niet meer te roken. Roken en zwanger zijn gaan voor mijn gevoel absoluut niet samen.
Dit vind ik echt een hele goeie. Dat ga ik me ook voornemen.
Dit vind ik echt een hele goeie. Dat ga ik me ook voornemen.
maandag 31 augustus 2009 om 15:35