Gezondheid alle pijlers

colposcopie

03-10-2010 22:11 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames

Deze week moet ik naar de gyn voor een colposcopie. En heb er nu al helemaal buikpijn van. Wie heeft er ervaring mee en weet wat ik kan verwachten?

Het onderzoek wordt gedaan door een andere gyn dan de gyn waar ik de laatste paar keer bij geweest ben en ik heb alleen een foldertje mee gekregen met: Afwijkend uitstrijkje en nu verder...

Maar afwijkende cellen is bij mij niet het geval en verder staat er ook niet echt veel nuttigs in...

Dus iemand die er toevallig iets meer vanaf weet?
Hey Ladies.

Ik leef nog! :p

Viel inderdaad wel mee. Assistent was vooral erg aardig. Mocht ook meekijken op het scherm. Erg interessant. En erg in my face, maar zien we dat ook weer eens vanuit een andere hoek... ;)

Conclusie van onderzoek was dat ik veel cellen heb, die normaal dieper liggen, die aan de oppervlakte liggen. Die cellen zijn erg dun en bloeden snel. Dus nu moet ik een cryo-coagulatie .

Daarbij bevriezen ze die bovenste laag cellen van de baarmoedermond zodat ie afsterft en loslaat en dan groeien als het goed is de 'betere' cellen terug.

Ook moet ik van de prikpil terug naar pil, want anticonceptie maken die cellen sowieso erg kwetsbaar en prikpil nog graadje erger...

Dus nu maar hopen dat dit werkt! Dan is het het allemaal in ieder geval waard geweest.

Voor de nog steeds meelezers.... Iemand toevallig ervaring met die cryo-coagulatie?
nee, geen ervaring mee, bevriezing.

Gelukkig dat het onderzoek meeviel en dat ze iets hebben gevonden waar je iets aan kunt doen. Hopelijk helpt die bevriezing
Hey Brocoli,

Zit jouw hele verhaal te lezen en herken er een hoop in. Ik zou je adviseren om eens op de endometriosestichting site te kijken. Daar staat een checklist op. Ik denk dat je een hoop van deze punten hebt. De uitslag kun je dan uitdraaien en meenemen naar een gyn die verstand heeft van endometriose. Dit kan een hoop heen en weer gestuur voorkomen

Sterkte!
Nou de cryo-coagulatie zit erop... Bij voorbaat sorry voor visuele beschrijving!

Nu even de behoefte om zielig te doen op mn eigen topic. Pff wat is me dat tegengevallen!! :( Aan omgeving aangegeven dat ik gister een 'ik ben zielig!!' dagje had opgenomen, dus vandaag ga ik jullie ermee lastig vallen. :P

Behandeling duurde best heel lang, 15 min bevriezen met pauze!. Het speculum was echt gigantisch. "Ja sorry is een beetje een grote, omdat we er zeker van willen zijn dat we niet de vagina-wand raken en die dan bevriezen".

Logisch opzich, maar hij bleef dat ding maar opendraaien en groter maken. Kreeg een mega darmkramp omdat dat ondertussen ook allemaal geirriteerd en geactiveerd werd.

De behandeling was redelijk pijnloos, inderdaad idee van een ijsklontje op een vervelende plek, maar ondertussen weet ik precies waar mn baarmoedermond zit, want voel m nu constant steken.

Speculum kreeg hij er ook niet echt prettig weer uit, want ik was ondertussen verkrampt en super droog natuurlijk. Auw!! Idee van helemaal beurs te zijn. (Kinderen baren gaat nog honderd keer erger zijn lijkt me, dus nu zeker weten daar nog even lang mee wachten! Mn eierstokken moeten minstens met lichtsnelheid gaan bewegen)

Zeker 2 uur lang na de behandeling waren mn baarmoeder, blaas en darmen een wedstrijd aan het houden wie het hardst kon krampen. En niemand won, dus geen verlichting met naar de wc gaan. Heb wel honderd rondjes geijsbeerd door mn kamer.

En nu heerlijk aan de haal met maandverband. Elk uur heen en weer.. Fantastisch! Voel me vies!!

Ok uitgezeurd. Gaat vandaag al stukken beter dan gister, maar had toch even de behoefte om te zeuren. Gewoon omdat het kan!! ;) Hoop zoooo dat dit werkt. Dan is het het allemaal wel waard geweest.
Het heeft niet gewerkt!!! :(

Stom dat ik hier nu helemaal depri van ben, maar had zo gehoopt dat dit het was...

Gister seks gehad en weer alles zat onder... Gaat me toch niet vertellen dat ik geen bloedvrij seks leven ga hebben... :( :(

Plus wat is het probleem nu wel?? Baalmomentje...
hey brocolie

wat vervelend zeg!! ik heb na mijn lis ook nog geen sex gehad en vanavond gaat het gebeuren en ben bang dat het pijn gaat doen zucht we zullen het zien of de boel hersteld is

is het bij jou dan al wel genezen misschien was het nog niet helemaal geheeld en dat het daarom weer bloede vandaag geen last?

echt klote deze kwaaltjes zou blij zijn als het allemaal voorbij is voor ons allen

succes groetjes
Hey middje.

Heb geen lis gehad (weet ook niet zo goed wat dat is... Biopsie??)

Heb een bevriezing van baarmoedermond gehad.

Nu 4 weken geleden. Zou genezen moeten zijn...

Ben nu heeeeel hard aan het duimen dat het bloed van ongesteld zijn is van vorige week, maar daar was het eigenlijk te rood voor...

Of misschien inderdaad niet genezen?? Maar dan maar weer een tijdje geen seks hebben?? En heb geen vervolgafspraak (hoefde niet zei gyn), dus hoe ga ik nu weten wanneer het wel genezen is...

Crapzooi!!!
hoi hoi

bij mij hebben ze met een lis warm draadje mijn bovenste laag van baarmoedermond weg gesneden en daarna word het dichtgebrand met lis snijden en branden huppa alles in

het heeft behoorlijke lang geduurd voordat alles bij me genzen is ik heb ook 2x een dikke na bloeding gehad dus moest het weer worden dicht gebrand zucht en had erge grote bloedstolsels verloren dat schijnt normaal te zijn nou ik wist van niks en schrok me echt rot

sta je onder controle ik 2jaar in feb moet ik weer voor uitstrijkje erg spannend
ps ik ben gewoon naar ha geweest en zij heeft gekeken met eendebek hoe het eruit zag opzich goed alleen wat littekenweefsel en dat kan nog wel even duren voordat dat weer normaal is zei ze

misschien idee voor jou
Oeh dat klinkt heftig een lis...

mag ik vragen wat jouw klachten waren?

Gyn zei dat na 3 maanden alle klachten over zouden moeten zijn... Maar gister was het echt heel erg, dus beetje bezorgd nu dat ik dit weer fijn 2 maanden ga hebben voordat er weer vooruitgang gaat zijn in het traject van gezeur.

Ik moet elk jaar een uitstrijkje. Ookal ben ik nog te jong daarvoor, maar voor de zekerheid omdat ik deze klachten heb...
ik heb altijd al klachten gehad steken in buik kramp gevoel en dat heb ik nu nog steeds maar ben bang dat ik gewoon een gevoelige baarmoeder etc etc heb zelf mijn eisprong voel ik super goed

ach en tegenwoordig is het niet meer dat als je oud bent pas van die klachten krijgt ik ben ook pas 28 en ik had cin3 dus zegt helaas niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven