Gezondheid alle pijlers

Concentratie problemen na bevalling

07-02-2017 15:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

6 maanden geleden bevallen van een lieve dochter.. alleen merk ik dat ik me moeilijk kan concentreren sinds ik bevallen ben. Vooral op mijn werk heb ik echt moeite om mijn focus er 9 uur lang bij te houden!

Hebben meer dames na een bevalling hier last van gehad? En ging het vanzelf beter?
Mijn kinderen zijn inmiddels 7, 4 en 2,5. Ik zal het je laten weten wanneer het opknapt, oké?

Beetje flauw maar het gaat sinds een half jaar echt weer uitstekend omdat ik sinds die tijd ongeveer structureel door kan slapen. Wel altijd heel vroeg op maar dat kan nu ook niet veel meer schelen. Ik heb nu weer reserves. Wel blijft je aandacht altijd verdeeld met kinderen al is dat natuurlijk op het werk minder aan de orde omdat ze daar fysiek niet aanwezig zijn. Ook dat is iets waar je in groeit en aan went.
Hier ook 6 maanden geleden bevallen. Ik heb vooral moeite om hele zinnen zo constructief mogelijk te produceren. Kan soms echt de woorden er niet voor vinden. Kraamdementie noem ik het.
Hier zeven maanden geleden en hier vooral nog wat vergeetachtig. Hoe gaan de nachten? Slaaptekort is niet goed voor de concentratie.

Na de geboorte van de oudste was het bij mij erger, maar toen hadden we met zes maanden nog regelmatig slechte nachten.
Ik had het al vanaf mijn zwangerschap. Kind is nu 1,4 en heb het nog steeds. Het knapte wel iets op toen ik stopte met borstvoeding. Ik ga er vanuit dat het de komende jaren zo blijft (we willen graag nog meer kinderen) en pas stopt als de jongste 10 is ofzo. Of misschien wel voor altijd. Geen idee. Wat ik wel ook merk is dat mijn reactiesnelheid, creativiteit en mate waarin ik effectief kan werken in zeer korte tijd enorm zijn toegenomen haha.
Een jaar na de geboorte van mijn dochter had ik het idee dat ik qua concentratie en denkniveau weer op het niveau van voor de zwangerschap zat. Dochter sliep vanaf drie weken al door dus het lag niet aan gebroken nachten, maar echt aan hormonen. Negen maanden zwanger, negen maanden ontzwangeren is echt wel waar.
alleen lichamelijk al, heb je een maand 0f 9 nodig om weer de oude te worden. Tel daarbij op, dat je vast minder goed slaapt (Killing voor kunnen nadenken)
Je brein verandert letterlijk door een zwangerschap, dus het is normaal! Ik heb er ook last van maar het gaat steeds iets beter nu ik goed slaap.
quote:Maccaron schreef op 07 februari 2017 @ 15:36: Kraamdementie noem ik het.Ik noem het de babymist.
tvp

Ik heb hetzelfde. Ben drie maanden geleden bevallen. Hoe gaan jullie hiermee om dames op het werk? Daar maak ik me zorgen om
Ik heb niet zozeer concentratieproblemen, maar ben heel vergeetachtig. Voorheen had ik mijn hele agenda in mijn hoofd zitten, nu moet ik echt dingen opschrijven want anders vergeet ik het. En dat is na 5 jaar nog steeds niet beter
quote:LadyMadonna schreef op 07 februari 2017 @ 16:26:

[...]

Ik noem het de babymist.De jouwe klinkt stukken liever
Hier heel erg vergeetachtig nooit gehad maar sinds de zwangerschap is dat niet meer goed gekomen. Kindje is 3!
Heeft bij mij jaren geduurd. Ik ben sinds een jaar of twee weer even scherp als voor de kinderen. Ze zijn 11 en 7....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven