Gezondheid alle pijlers

Concentratieprobleem

20-06-2015 17:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

misschien hebben jullie nuttige tips voor mij..

de afgelopen maanden zijn nogal hectisch geweest, veel spanning en vermoeidheid. Nu lijkt het allemaal wat rustiger te zijn, maar ik merk dat mijn concentratievermogen hier erg onder lijdt. Bij het minste of geringste ben ik afgeleid.

Momenteel zit ik te blokken voor een aantal tentamens en ik merk dat het me gewoon niet lukt om mijn aandacht erbij te houden. Ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben die hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Rune
Soms helpt het om een zacht muziekje op je oren te zetten.

Verder geen afleidende dingen in de buurt.

45 minuten leren, dan 10-15 minuten pauze.
Wat mij altijd hielp bij leren is het opdelen in kleine stukjes, dus een kwartiertje of een half uurtje leren/lezen/schrijven en dan jezelf belonen met iets Iets lekkers, even op facebook, forum. Dan na 5 minuten rust weer een kwartiertje of een half uurtje. En dan een bepaalde tijd met jezelf afspreken dat je mag stoppen of een langere pauze mag houden. Als je de tijd daarvóór hebt 'verlummeld' toch ook die grotere pauze nemen en lekker even naar buiten gaan. Vooral ook aan het eind van de dag een eindpunt afspreken met jezelf. Bijvoorbeeld: ik stop om 16 uur en dan ook echt stoppen en jezelf de rust gunnen. Niet halfslachtig nog uren doorproberen. Succes!
Klassieke muziek of rustige instrumentale muziek op de achtergrond, computer uit, af en toe even naar buiten/frisse lucht/even bewegen en veel water drinken.
Ik heb hetzelfde gehad, ook een hektische tijd gehad en daardoor dacht ik dat mijn klachten van vermoeidheid, niet kunnen concentreren, moe zijn, me niet 100% voelen verklaarbaar waren. Nadat ik mijn klachten toch eens bij de huisarts voor heb gelegd en bloed liet prikken blijk ik een flink ijzertekort te hebben, dus ik raad je toch aan om eens langs de dokter te gaan. Ik slik nu een paar weken ijzertabletten en merk al dat ik veel frisser ben en mijn concentratie ook terug komt.
Pepermunt eten of etherische munt olie gebruiken, rozemarijn en basilicum helpt ook:

http://www.geneeskrachtig ... zemarijn-nootmuskaat.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven